PDA

View Full Version : 15 نکته برای خرید آپارتمان در جهانشهر که باید بدانید



khonehman
دوشنبه 23 خرداد 1401, 14:35 عصر
15 نکته برای خرید آپارتمان در جهانشهر (http://khonehman.com/fa/) که باید بدانید

RumahCom – خرید ملکی مانند آپارتمان نیاز به بررسی از جنبه های مختلف دارد. نه تنها قیمت ارزان یا گران، بلکه موقعیت مکانی، امکانات و ملاحظات امنیتی از عوامل مهم در تعیین آپارتمان برای شما هستند، این عوامل واقعاً باید در نظر گرفته شوند تا در آینده پشیمان نشوید.
در واقع، زندگی در آپارتمان مزایای زیادی دارد که باعث تیره شدن چشمان شما می شود، بنابراین از بررسی سایر جنبه های مهم غافل می شوید. اگر در آپارتمان زندگی می کنید، ممکن است امکانات کامل پشتیبانی از شیوه زندگی، موقعیت مکانی نزدیک به محل کار، و مناظر شهر را دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که قبل از تصمیم گیری برای خرید واحد، ابتدا ملاحظات خرید آپارتمان در جهانشهررا بررسی کنید که در نکات زیر توضیح داده خواهد شد.

اهداف و نیازهای خود را به عنوان ملاحظات خرید آپارتمان در جهانشهردرک کنید
مزایای خرید آپارتمان در جهانشهردر مقایسه با خانه
15 نکته برای خرید آپارتمان
موقعیت آپارتمان
وضعیت زمین را بررسی کنید
به امکانات و امکانات ارائه شده توجه کنید
مقایسه قیمت آپارتمان را انجام دهید
به قدمت ساختمان آپارتمان توجه کنید
هزینه رزرو بیایا
هزینه های KPA و PPJB
AJB و هزینه های مدیریت
هزینه های نگهداری و سایر موارد
محوطه پارکینگ
امکانات
بیمه
چشم انداز
امنیت
تراکم
خرید آپارتمان در جهانشهر (http://khonehman.com/fa/)

1. اهداف و نیازهای خود را به عنوان ملاحظات خرید آپارتمان در جهانشهردرک کنید
نیازها و اهداف بلندمدت خود را به عنوان یک ملاحظه برای خرید آپارتمان در جهانشهربدانید. (منبع: Pexels.com)
نیازها و اهداف بلندمدت خود را به عنوان یک ملاحظه برای خرید آپارتمان در جهانشهربدانید. (منبع: Pexels.com)
قبل از تصمیم گیری برای خرید یک واحد آپارتمان، خوب است اگر از قبل هدف و نیازهای خرید آپارتمان در جهانشهررا بدانید. این بسیار مهم است زیرا اهداف و نیازهای شما ممکن است با شرایط فعلی و آینده شما متفاوت باشد.
به عنوان مثال، اگر قصد خرید آپارتمان در جهانشهرخود را دارید تا به محل کار خود نزدیک‌تر باشد، فاکتور مکان یکی از موارد مهم است. در ضمن اگر قصد خرید آپارتمان در جهانشهربرای سرمایه گذاری را دارید، قیمت واحد آپارتمان مورد توجه اصلی است.
اگر قصد دارید تعداد زیادی از اعضای خانواده داشته باشید، ملاحظاتی برای خرید یک آپارتمان دیگر نیز دیده می شود. البته مساحت واحد آپارتمان با اهداف بلندمدت شما سازگار خواهد بود. پس فقط یک مزیت وسوسه نشوید، بلکه به جنبه های دیگر هم توجه کنید که آیا مطابق با اهداف و نیازهای شماست.
2. مزایای خرید آپارتمان در جهانشهردر مقایسه با خانه
سهولت دسترسی یکی از مواردی است که برای خرید آپارتمان در جهانشهرمورد توجه قرار می گیرد. (منبع: Pexels.com)
سهولت دسترسی یکی از مواردی است که برای خرید آپارتمان در جهانشهرمورد توجه قرار می گیرد. (منبع: Pexels.com)
هنگام مقایسه آپارتمان با خانه، جوانب مثبت و منفی زیادی وجود دارد. این دو ویژگی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که برای برخی افراد بسیار ذهنی است.
یکی از مواردی که بسیار قابل توجه است، کاربردی بودن آن است که اگر در آپارتمان زندگی می کنید به دست می آید. با پشتیبانی از امکانات حمایتی مانند مراکز خرید، تناسب اندام و امکانات عمومی، آپارتمان ها بر خانه ها برتری دارند. ضمناً محل قرارگیری آپارتمان معمولاً در وسط شهر قرار می گیرد که فاصله تا محل کار نزدیکتر باشد تا بتواند در زمان سفر صرفه جویی کند. یک نمونه آپارتمان 2 خوابه برای فروش در مرکزی است که انتخاب مسکونی پایتخت است. این مزایا باعث می‌شود که برخی افراد در مقایسه با زندگی در خانه‌ای با بودجه مشابه در حومه مرکز شهر، آپارتمانی را به عنوان سکونت انتخاب کنند.
3. 15 نکته برای خرید آپارتمان
ملاحظات خرید آپارتمان در جهانشهررا می توان از قدمت ساختمان آپارتمان مشاهده کرد. (منبع: Pexels.com)
ملاحظات خرید آپارتمان در جهانشهررا می توان از قدمت ساختمان آپارتمان مشاهده کرد. (منبع: Pexels.com)
مرحله بعدی پس از شناخت نیازها و اهداف خرید آپارتمان، اکنون زمان آن است که به ملاحظات مختلف برای خرید آپارتمان در جهانشهرتوجه کنید. در زیر ملاحظات مختلفی برای خرید آپارتمان در جهانشهرتوضیح داده خواهد شد که قبل از تصمیم گیری باید به آنها توجه کنید. برای خرید آپارتمان در جهانشهر۱۵ نکته وجود دارد که هر کدام به موقعیت، هزینه و شرایط محیطی مربوط می شود. در اینجا توضیح است.
1) موقعیت آپارتمان
چه خرید یک خانه یا آپارتمان، مکان همیشه یک نکته مهم است. اطمینان حاصل کنید که خرید آپارتمانی را در نظر بگیرید که بر اساس موقعیت مکانی آن چشم انداز خوبی داشته باشد. همچنین بدانید که آیا آپارتمانی که می خواهید بخرید مملو از علاقه مندان است یا خیر. معمولا آپارتمان هایی که موقعیت مکانی خوبی دارند خریداران بالقوه زیادی را جذب می کنند.
اگر نمی‌خواهید در ترافیک گیر کنید و ساعت‌ها را در خیابان بگذرانید، باید آپارتمانی را انتخاب کنید که نزدیک به دفتر کار باشد. یا شاید آپارتمانی در نزدیکی مراکز خرید و مکان هایی برای غذا خوردن انتخاب کنید.
2) وضعیت زمین را بررسی کنید

صحت قانونی بودن وضعیت زمین یک ملاحظه برای خرید آپارتمان در جهانشهراست. (منبع: Pexels.com)

صحت قانونی بودن وضعیت زمین یک ملاحظه برای خرید آپارتمان در جهانشهراست. (منبع: Pexels.com)
جنبه دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد وضعیت زمین است. چه مسکونی و چه تجاری. اگر وضعیت زمین به عنوان تجاری طبقه بندی شود، ارزش تخمینی و هزینه های صورتحساب برای اهدافی مانند برق، آب، نظافت، بیشتر از موارد دارای وضعیت مسکونی خواهد بود.
علاوه بر این، دانستن نوع گواهی ضمیمه شده به زمین یا ساختمان مهم است. زیرا انواع گواهینامه ها بر حقوق مالکیت واحد آپارتمان تاثیر می گذارد. معمولاً در آپارتمان ها، گواهی متعلق به یک حق استفاده از ساختمان (HGB) است که دارای یک دوره HGB است که باید تمدید شود.
12 مرجع پلان آپارتمان به سبک مینیمالیستی
3) به امکانات و ویژگی های ارائه شده توجه کنید
اطلاعاتی در مورد امکاناتی که در واحد آپارتمان ارائه می شود و امکانات پشتیبانی اطراف آپارتمان را بیابید. اطمینان حاصل کنید که امکانات ارائه شده می تواند اهداف و نیازهای شما را برآورده کند.
برای اطلاع از امکانات ارائه شده می توانید مستقیماً به واحد آپارتمان جهت خرید مراجعه نمایید. اگر واحد آپارتمان در حال ساخت است، می توانید از طریق بروشور ارائه شده مطلع شوید یا مستقیماً از طریق کارکنان بازاریابی مربوطه سوال کنید.
4) مقایسه قیمت آپارتمان را انجام دهید
مقایسه قیمت آپارتمان هنگام خرید آپارتمان در جهانشهرمی تواند در هزینه ها صرفه جویی کند. (منبع: Pexels.com)
مقایسه قیمت آپارتمان هنگام خرید آپارتمان در جهانشهرمی تواند در هزینه ها صرفه جویی کند. (منبع: Pexels.com)
زمانی که قصد خرید ملک اعم از خانه یا آپارتمان را دارید برای تصمیم گیری عجله نکنید. همانطور که می دانیم، خرید ملک می تواند یک تصمیم بزرگ با تاثیر طولانی باشد. یکی از ملاحظات خرید آپارتمان در جهانشهرکه باید انجام شود، مقایسه قیمت آپارتمان است.
می توانید قیمت آپارتمان ها را با واحدهایی که موقعیت های مشابه با مشخصات مشابه دارند مقایسه کنید. نمونه ای از نحوه مقایسه این است که اگر می خواهید آپارتمانی با نوع استودیویی بخرید آن را با همان نوع واحد مقایسه کنید. برای هزینه ای که می پردازید، چقدر می توانید از انتخاب های متعدد سود ببرید. توجه به خرید آپارتمان در جهانشهربا مقایسه قیمت ها نیز می تواند با مقایسه مشخصات متریال آپارتمان، امکانات، طرح های توسعه زیرساخت اطراف محل انجام شود.
نکات Rumah.com

از نمایشگاه های املاک دیدن کنید تا مقایسه مستقیم قیمت آپارتمان با انتخاب های مختلف آسان تر شود.
5) به قدمت ساختمان آپارتمان توجه کنید
اگر قصد خرید آپارتمان در جهانشهرکارکرده را دارید، قدمت ساختمان آپارتمان برای خرید یک آپارتمان بسیار مهم است. واحدهای آپارتمانی که کاملا قدیمی هستند معمولاً به هزینه های نگهداری نیاز دارند که در مقایسه با ساختمان های جدید بسیار زیاد است.
به همین دلیل، هنگام خرید آپارتمانی که سن بالایی دارد، باید کاملا مراقب باشید. شما باید بتوانید از وضعیت واحدهای آپارتمانی گرفته تا امکانات عمومی پشتیبانی مانند استخرها، مراکز تناسب اندام و غیره را بررسی کنید.
6) هزینه رزرو
میزان هزینه رزرو یکی از ملاحظات خرید آپارتمان در جهانشهراست زیرا در صورت انصراف از خرید، وجه قابل برگشت نیست. (منبع: Pexels.com)
میزان هزینه رزرو یکی از ملاحظات خرید آپارتمان در جهانشهراست زیرا در صورت انصراف از خرید، وجه قابل برگشت نیست. (منبع: Pexels.com)
به عنوان نشانگر فرآیند خرید و فروش واحدهای آپارتمانی، معمولاً اولین هزینه ای که متحمل می شود، هزینه رزرو که به توسعه دهنده پرداخت می شود. مقدار هزینه رزرو معمولاً با توجه به سیاست های هر توسعه دهنده کاملاً متفاوت است.
این هزینه ای که پرداخت شده است معمولاً در صورت انصراف از خرید یک واحد آپارتمان غیر قابل استرداد است. از طرفی در صورت ادامه خرید، معمولا هزینه رزرو باعث کاهش قیمت کل واحد آپارتمان می شود.
7) هزینه های KPA و PPJB
در فرآیند خرید و فروش آپارتمان، خریداران می توانند به طرق مختلف نسبت به پرداخت واحدهای آپارتمانی اقدام کنند. رایج ترین آنها دو راه است، یعنی پرداخت نقدی یا اعتباری. این تسهیلات پرداخت اعتباری معمولاً KPA یا اعتبار مالکیت آپارتمان نامیده می شود.
KPA توسط بانک ارائه می شود که معمولاً با توسعه دهندگان آپارتمان در فرآیند درخواست KPA، هزینه هایی وجود دارد که باید تا زمانی که KPA توسط بانک تایید شود، متحمل شوند. این هزینه ها شامل هزینه های اداری، آذوقه، بیمه خانه و زندگی به دفتر اسناد رسمی می باشد.
پس از تأیید درخواست KPA، باید از PPJB یا قرارداد فروش و خرید بین خریدار و توسعه دهنده مراقبت کنید. این توافقنامه برای تعهد طرفین به عنوان مدرکی مبنی بر خرید واحدهای آپارتمانی انجام شده است.
8) AJB و هزینه های مدیریت
در بررسی خرید آپارتمان در جهانشهربودجه را در مدیریت AJB و سایر اسناد وارد کنید. (منبع: Pexels.com)
در بررسی خرید آپارتمان در جهانشهربودجه را در مدیریت AJB و سایر اسناد وارد کنید. (منبع: Pexels.com)
AJB یا سند خرید و فروش سندی است که فرآیند خرید و فروش را بیان می‌کند و توضیح می‌دهد که خریدار یک واحد آپارتمان را از سازنده به طور قانونی و با حضور شاهد، یعنی دفتر اسناد رسمی خریداری می‌کند. خود سند خرید و فروش یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت سند مالکیت یک واحد مسطح می باشد.
9) هزینه تعمیر و نگهداری و دیگران
به طور کلی اگر آپارتمانی را اشغال می کنید، هزینه نگهداری از هر واحد دریافت می شود که به صورت ماهانه، سه ماهه یا سالانه پرداخت می شود. این هزینه ها برای تعمیر یا نوسازی ساختمان استفاده می شود. اگر قدمت ساختمان قدیمی باشد، این هزینه نگهداری می تواند گرانتر باشد. و احتمال افزایش هزینه هر سال وجود دارد.
گزارش از Personal Finance Kontan ، هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان شامل هزینه های نگهداری محیطی (IPL)، هزینه های خدمات، برق، آب، هزینه های پارکینگ، و نگهداری آشپزخانه و فاضلاب (صندوق غرق) می شود. آپارتمان هایی نیز وجود دارد که شامل تلویزیون کابلی در هزینه نگهداری می شود.
اساساً تعیین میزان هزینه های نگهداری بر اساس متراژ آپارتمان. به عنوان مثال، شما در آپارتمانی به مساحت 30 متر مربع زندگی می کنید و هزینه نگهداری آپارتمان شما 20000 روپیه در متر مربع است، سپس هزینه هایی که باید متحمل شوید 20000 در 30 متر مربع = 600000 روپیه است.
10) پارکینگ
پارکینگ بزرگ یکی از مواردی است که برای خرید آپارتمان در جهانشهرمورد توجه قرار می گیرد. (منبع: Pexels.com)
پارکینگ بزرگ یکی از مواردی است که برای خرید آپارتمان در جهانشهرمورد توجه قرار می گیرد. (منبع: Pexels.com)
پارکینگ را نیز در نظر بگیرید. اکثر آپارتمان ها فقط یک جای پارک برای جای دادن یک ماشین در هر واحد ارائه می دهند. اگر بیش از دو ماشین دارید، آماده باشید که پول اضافی را برای اجاره یک پارکینگ خرج کنید.
دریابید که آیا پارکینگ تحت تدابیر شدید امنیتی است یا خیر؟ آیا یک نگهبان به مدت 24 ساعت از پارکینگ محافظت می کند؟ توصیه می کنیم اگر با فرزند یا والدین خود زندگی می کنید، یک واحد پارکینگ در مجاورت آسانسور انتخاب کنید.
11) امکانات
آپارتمان های زیادی وجود دارند که امکاناتی مانند استخر، مراکز تناسب اندام، زمین بازی کودکان تا اتاق های چند منظوره را برای پشتیبانی از نیازهای مختلف کاربران خود ارائه می دهند. با این حال، اگر در حال خرید زیرفروش هستید ، عاقلانه است که همه شرایط امکانات موجود را بررسی کنید. اگر بسیاری از تجهیزات خراب شد، نمی خواهید حق عضویت در باشگاه را پرداخت کنید، درست است؟خرید آپارتمان در جهانشهر (http://khonehman.com/fa/)

12) بیمه

بیمه یک عنصر توجه برای خرید یک آپارتمان برای محافظت در برابر چیزهای ناخواسته است. (منبع: Pexels.com)
بیمه یک عنصر توجه برای خرید یک آپارتمان برای محافظت در برابر چیزهای ناخواسته است. (منبع: Pexels.com)
آپارتمانی که خریداری می کنید معمولاً قبلاً توسط سازنده بیمه شده است. اما تجهیزات و تجهیزات شما در واحد آپارتمان باید خودبیمه شوند زیرا مسئولیت آن بر عهده سازنده نیست.
می توانید به دنبال بیمه آپارتمان باشید که از کل واحد و محتویات آن محافظت می کند. حتی اگر در یک واحد همسایه آتش سوزی وجود داشته باشد و شما متاثر شوید، می توان به طور کامل از آن محافظت کرد.
13) مناظر
اگر هدف از خرید آپارتمان در جهانشهراستفاده سرمایه گذاری است، پس یکی را انتخاب کنید که بتواند مناظر زیبایی از بالکن ارائه دهد. قیمت فروش می تواند میلیون ها روپیه بالاتر باشد، می دانید! تصور کنید وقتی از آپارتمان بیدار می شوید با بنای یادبود موناس یا چراغ های چشمک زن اطراف مجسمه HI Roundabout از پنجره بالکن مواجه شوید. چه کسی علاقه ای ندارد؟
اگر انتخاب می کنید بالای آپارتمان را برای لذت بردن از منظره شهر بخرید، مطمئن شوید که متریال پنجره از مواد محکم ساخته شده است. همچنین قاب باید از موادی ساخته شود که بادوام بوده و قادر به تحمل بارهای باد باشد.
14) امنیت
جنبه امنیتی برای خرید یک آپارتمان مورد توجه قرار می گیرد، به خصوص اگر با فرزندان یا والدین خود زندگی می کنید. (منبع: Pexels.com)
جنبه امنیتی برای خرید یک آپارتمان مورد توجه قرار می گیرد، به خصوص اگر با فرزندان یا والدین خود زندگی می کنید. (منبع: Pexels.com)
نکته بعدی در خرید آپارتمان در جهانشهرتوجه به امنیت است. به خصوص اگر قصد دارید آن را با خانواده کوچک خود مشغول کنید. چیزهایی که باید از فروشنده بپرسید این است که آیا آپارتمان همیشه به دقت محافظت می شود؟
روزانه چند نفر از نیروهای امنیتی در حال گشت هستند؟ آیا آنها 24 ساعته در حال انجام وظیفه هستند؟ اگر در مورد دزدی یا دزدی در آپارتمان یا اطراف آن شنیده اید، از خرید آن خودداری کنید.
محل قرارگیری کف نیز باید در نظر گرفته شود. اگر فرزند دارید یا با افراد مسن زندگی می کنید، واحدی را در طبقه پایین انتخاب کنید تا ایمنی و راحتی آنها حفظ شود. اگر آسانسور مشکل دارد، حتی رفتن از پله های اضطراری هم خیلی سنگین نیست.
15) تراکم
از خرید آپارتمان در جهانشهرهای پرجمعیت خودداری کنید. این تراکم می تواند باعث ایجاد صف های طولانی برای آسانسور، مشکل در یافتن جای پارک و ترافیک در هنگام ورود و خروج از آپارتمان شود. علاوه بر این، خانه های بیش از حد شلوغ می تواند منجر به سر و صدا شود.
بنابراین خرید آپارتمان در جهانشهرمانند هر ملک دیگری است. چه برای سرمایه گذاری و چه برای سکونت شخصی، مواردی وجود دارد که باید در هنگام خرید آپارتمان در جهانشهردر نظر بگیرید. همه این کارها برای داشتن یک مکان راحت و امن برای زندگی انجام می شود، درست است؟
خرید آپارتمان در جهانشهر (http://khonehman.com/fa/)