PDA

View Full Version : نکاتی برای خرید آپارتمان در عظیمیه در عظیمیه



khonehman
دوشنبه 30 خرداد 1401, 16:13 عصر
نکاتی برای خرید آپارتمان در عظیمیه (http://khonehman.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B8%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%87)


نکاتی برای خرید آپارتمان در عظیمیه


نکاتی برای خرید آپارتمان در عظیمیه


خرید آپارتمان در عظیمیه سرمایه ای است که با راهنمایی قیمت های بازار و ارزیابی توانمندی های خریدار از طریق مشاوره در هنگام خرید آپارتمان در عظیمیه مورد توجه و تهیه قرار می گیرد.

خود خریدار وظیفه اصلی تهیه تامین مالی و خرید آپارتمان در عظیمیه به همراه تمامی هزینه های معامله را بر عهده دارد.

این هزینه ها شامل هزینه های دفتر اسناد رسمی، هزینه های ثبت نام، مالیات محلی، احتمالاً کمیسیون کارگزار و غیره است.




هنگام خرید آپارتمان در عظیمیه (http://khonehman.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B8%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%87) یا مسکن با اعتبار، بسیار مهم است که نرخ تامین مالی ملک با چه قیمتی محاسبه می شود.


نیاز به هنگام خرید آپارتمان در عظیمیه در عظیمیه

اصولی در معاملات و خرید املاک و مستغلات به ویژه با ارزش بالا وجود دارد که به مشتریان توصیه می کنیم آنها را رعایت کنند.

هدف اثبات تحقق قرارداد اولیه منعقده همراه با پرداخت بهای واقعی معامله است.

مشاوره خرید آپارتمان در عظیمیه در عظیمیه، اقرار به قیمت بازار معامله یا تشخیص مالیات، نقل و انتقال املاک برای تشخیص مالیات، تنظیم وکالت قرارداد مقدماتی، تنظیم سند اسناد رسمی، انتقال ملک به سردفتر

مهمترین قانون در معاملات ملکی است

تأیید قانونی هنگام خرید املاک ، مهم نیست که چقدر چیزها شفاف به نظر می رسند، همیشه حداقل خطر وجود دارد، حتی بدون اطلاع خود فروشنده.

هنگام خرید آپارتمان در عظیمیه ، پرداخت قیمت الزامی است - البته در اقساط جداگانه (قطعات) با انتقال بانکی انجام می شود.

خریدار باید قبل از امضای قرارداد اولیه، منابع مالی موجود را برای کل قیمت فروش ملک فراهم کرده باشد تا مطمئن شود که می تواند تعهدات متقابل خود را در هنگام خرید انجام دهد.

تعیین مدت انعقاد سند رسمی و اقرار معامله که خریدار در این مدت در صورت خرید آپارتمان در عظیمیه با وام از بانک تکلیف نامه دریافت می کند.

ریسک برای خریدار چیست؟

منظور از بازرسی مقدماتی ملک این است که اگر قبل از امضای قرارداد به اصطلاح «پیمان اولیه» خطراتی برای خریدار وجود داشته باشد.

این خطرات باید به عنوان تعهدی برای حذف از فروشنده توصیف شوند.

بنابراین بررسی اولیه قبل از خرید آپارتمان در عظیمیه توسط وکیل و ارزیابی فنی ملک به منظور کاهش ریسک در هنگام خرید آپارتمان در عظیمیه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

پرداخت از طریق حواله بانکی نیز در صورت تخلیه احتمالی (خروج ملک از طریق دادگاه) به نفع خریدار می باشد.

در این صورت خریدار از فروشنده قیمت فروش ملک را می خواهد یعنی. قیمت معامله که در سند رسمی ثبت شده است.

او نمی تواند مبلغی را که به صورت نقدی داده است مطالبه کند، زیرا بر خلاف قانون در هزینه ها و مالیات ها صرفه جویی کرده و به بودجه دولت لطمه زده است.

بنابراین هنگام خرید آپارتمان در عظیمیه و انعقاد معاملات تشخیص مالیات منجر به ناتوانی خریدار در اثبات قیمت واقعی پرداخت شده می شود.

این کار در هر صورت باید انجام شود و نه در صورت بروز مشکل در ملک و حذف آن از ملک.

خود ارزیابی کارشناسی توسط شرکت های ارزیابی کارشناسی دارای مجوز یا توسط کارمندان خود بانک ها تعیین می شود.

خرید آپارتمان در عظیمیه در عظیمیه، اقرار به قیمت بازار معامله یا تشخیص مالیات، انتقال اموال غیرمنقول برای تشخیص مالیات، تنظیم وکیل قرارداد مقدماتی، تنظیم سند اسناد رسمی، انتقال ملک به سردفتر

برآورد آنها مبنایی است که بر اساس آن مبلغ وام تعیین می شود.

در اینجا، با این حال، نقطه نازک می آید - تفاوت در مقادیر این تخمین ها در بانک های مختلف وجود دارد.

ارزش گذاری نهایی بازار خرید آپارتمان در عظیمیه بسته به روش های محاسبه یا وزن آنها در ارزش گذاری نهایی متفاوت است.

هنگام خرید آپارتمان در عظیمیه (http://khonehman.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B8%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%87) ، بانک ها می توانند آن را با ارزش متفاوتی ارزیابی کنند.


تفاوت های ناشی از روش های مختلف ارزش گذاری می تواند برای خریداری که ابزار خرید او به طور دقیق محاسبه شده است قابل توجه باشد.

اعتراف به قیمت واقعی

نکته: هنگام مذاکره در مورد قیمت ملک، باید تصوری از قیمت بازار و نحوه ارزش گذاری ملک توسط بانک منتخب داشته باشید.

بانکی که 75 درصد از ارزش را تأمین مالی می کند، ممکن است به دلیل تفاوت در ارزش گذاری، بیش از بانکی که 80 درصد آن را تأمین مالی می کند، شما را تأمین مالی کند.

به عنوان یک وکیل ملکی در قرارداد اولیه ثبت شود قیمت واقعی .

نکاتی برای خرید آپارتمان در عظیمیه در عظیمیه

طبق قانون برای قیمت فروش نادرست اعلام شده، هر دو طرف مسئولیت کیفری .

دلیل این امر، اعلام قیمت درج شده، قیمت توافقی واقعی است.

اگر قیمت فروش بالاتر از ارزیابی مالیات باشد، در واقع خریدار آسیب بیشتری می بیند

مبلغی کمتر از مبلغی که پرداخت کرده در اسناد رسمی ثبت شده است.

در صورت انصراف از معامله یا حذف از ملک، مبلغی را که در دفتر اسناد رسمی درج شده دریافت می کند.

در صورت ثبت پنالتی، به دست آوردن آن دشوارتر خواهد بود.

بنابراین، لازم است از قبل شرایط معامله آتی را به دقت در نظر بگیرید - همان چیزی است که در قراردادهای اولیه نوشته می شود.

هدف حفظ منافع خریدار و فروشنده در صورت اقرار معامله به قیمت واقعی است. نکاتی برای خرید آپارتمان در عظیمیه در عظیمیه

گاهی اوقات تفاوت در هزینه های معامله بین معامله ارزیابی مالیات و قیمت واقعی حداقل است.

بنابراین ، ریسک معامله تشخیص مالیات و ریسک های غیر ضروری ارزش ندارد .

هر مورد با توجه به مشخصات آن و شرایط خاصی که در آن معامله انجام می شود، بررسی می شود.

هنگام معامله با ملک به چه نکاتی توجه کنیم؟

وظیفه اصلی یک وکیل در هنگام بازرسی یک ملک، منشاء مال و بررسی بار است. وکیل باید قبل از اقرار نزد دفتر اسناد رسمی، هم اسناد و هم شرایط معامله را بررسی کند.

آیا امکان معامله بدون حضور وجود دارد؟

هر گاه مانع خریدار شود، می توان وکالت خاصی برای اقرار معامله توسط نماینده - معمولاً یک وکیل - تهیه کرد که سند اسناد رسمی را امضا می کند و ترجمه قیمت فروش معامله را به سردفتر گواهی می کند.

قرارداد مقدماتی چیست؟

رویه معاملات ملکی این است که طرفین قرارداد مقدماتی منعقد کنند. فقط پس از مطالعه اسناد ملک باید نسبت به انعقاد قرارداد اولیه اقدام کنید. قرارداد مقدماتی باید شامل کلیه شروط ضروری معامله باشد که در اقرار در سند اسناد رسمی قید شده باشد، از قبیل شخصی سازی اموال غیر منقول، قیمت، طرفین، مهلت های انعقاد قرارداد قطعی در قالب یک قرارداد. سند رسمی و سایر شرایط ضروری.

انتقال مالکیت چگونه است؟

انتقال مالکیت ملک با عقد قطعی – سند رسمی انجام می شود. قرارداد در دفاتر اسناد رسمی منعقد می شود و ذی صلاح سردفتر منطقه ای است که ملک در آن واقع شده است. سردفتر هویت، اهلیت قانونی و قدرت نمایندگی اشخاصی را که نزد خود حاضر می‌شوند، بررسی می‌کند که آیا مانع قانونی برای انتقال ملک وجود ندارد یا خیر و آیا پیش‌نویس سند اسناد رسمی واجد شرایط قانونی است یا خیر. سردفتر اسناد رسمی را برای طرفین قرائت می کند و پس از تایید اظهارات خود که در سند منعکس شده است، سند به امضای طرفین و سردفتر می رسد. سپس در همان روز سردفتر اسناد رسمی را به اداره ثبت محل وقوع ملک تسلیم می کند. قاضی ثبت حکم به ثبت سند در دفتر املاک در سازمان ثبت می دهد که در صورت ادعای اشخاص ثالث خریدار را تضمین می کند.

به اصطلاح چه هستند قطعات کامل؟

طبق ماده 38 قانون املاک - در ساختمانهایی که طبقات یا قسمتهایی از طبقات آنها متعلق به مالکین مختلف است، مشترک همه مالکین زمینی است که ساختمان در آن ساخته شده است، حیاط، پی، دیوارهای خارجی، دیوارهای جداکننده داخلی بین قطعات، دیوارهای باربر داخلی، ستون ها، تیرها، دال ها، تیرچه ها، پله ها، فرودها، سقف ها، دیوارهای بین اتاق زیر شیروانی و زیرزمین های مالکان، دودکش ها، درب های ورودی خارجی ساختمان و درب های زیر شیروانی و زیرزمین های مشترک، خطوط اصلی از انواع تأسیسات و تأسیسات مرکزی آنها، آسانسورها، ناودان ها، خانه های باربر و هر چیز دیگری که به دلیل ماهیت یا هدف خود برای استفاده عمومی استفاده می شود.

آیا مالیات بر دارایی تعلق می گیرد؟

درآمد حاصل از فروش ملک در طول سال تقویمی اگر بیش از 3 سال ملک شما بوده باشد، یعنی از تاریخ خرید تا تاریخ فروش بیشتر سپری شده باشد مشمول مالیات نمی شود. . درآمد حاصل از فروش بیش از دو ملک در طول سال تقویمی نیز مشمول مالیات نمی شود اگر از تاریخ خرید تا تاریخ فروش آنها بیش از 5 سال گذشته باشد. درآمد حاصل از فروش اموال کشاورزی و جنگلی صرف نظر از تعداد آنها در صورتی که از تاریخ تحصیل تا تاریخ فروش بیش از 5 سال گذشته باشد از پرداخت مالیات معاف است. در سایر موارد، درآمد شما از فروش املاک مشمول مالیات است.

برچسب ها: تنظیم وکیل قرارداد مقدماتی , وکیل ملکی , آپارتمان , مالیات یا قیمت فروش , خرید آپارتمان در عظیمیه , تنظیم سند اسناد رسمی , اقرار به قیمت بازار معامله یا تشخیص مالیات , اقرار به معامله تشخیص مالیات , اقرار به معامله در قیمت اسناد رسمی , اقرار ملک برای تشخیص مالیات , انتقال ملک برای تشخیص مالیات , دفتر اسناد رسمی , انتقال ملک برای تشخیص مالیات , انتقال ملک برای تشخیص مالیات , فروش آپارتمان تحت تشخیص مالیات , فروش املاک بر حسب تشخیص مالیات , فروش ملک بر حسب مالیات , فروش املاک تحت ارزیابی مالیات , فروش ملک زیر قیمت تمام شده , قیمت فروش کمتر از ارزیابی مالیاتی , تفاوت بین تشخیص مالیات و قیمت بازار , خطرات انتقال مالیات بر دارایی , خطرات در اقرار




مراحل اصلی خرید آپارتمان در عظیمیه (http://khonehman.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B8%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%87) چیست؟


صفحه کلید با کلید خانه و ذره بین کلید

در این مقاله می توانید بدانید که 14 مرحله اصلی هنگام خرید آپارتمان در عظیمیه چیست. بیاموزید که کل روند چگونه پیش می رود، از تعیین اولویت های خود برای خانه مورد نظر گرفته تا اعلام مالیات محلی برای خانه جدید.

1. اولویت بندی

دست روی لپ تاپ باز

برای آسان‌تر کردن کل فرآیند، با تعیین اولویت‌های خود شروع کنید. خرید آپارتمان در عظیمیه یک سرمایه گذاری بلندمدت است که نیاز به بررسی دقیق دارد، بنابراین راهنمای دقیقی برای انتخاب ملک .

با پاسخ به این سوالات شروع کنید:

کنید در چه نوع خانه : خانه یا آپارتمان؟

چه نوع ساختمانی هستید: قدیمی یا جدید ؟ با مزایا و معایب مواد مختلف آشنا شوید.

چند اتاق نیاز دارید؟ چند فرزند دارید یا قصد دارید چند فرزند داشته باشید؟ آیا آنها می توانند یک اتاق مشترک داشته باشند یا می توانید اتاق خواب خود را با یک کودک به اشتراک بگذارید؟

آیا طبقه دارید؟ اغلب افراد از طبقه اول و آخر اجتناب می کنند، اما قیمت آنها مقرون به صرفه تر است.

آیا برای نمایشگاه آپارتمان الزاماتی دارید؟ مردم معمولاً به دلیل دمای پایین در زمستان از قرار گرفتن در معرض شمال و شمال غربی اجتناب می کنند.

چه سطحی از مبلمان هستید؟ آیا حاضرید خانه خود را بازسازی و مبله کنید یا به دنبال آپارتمانی برای نقل مکان هستید؟

کدام منطقه شهر برای شما مناسب است؟ پاسخ به این سوال ممکن است با مطالعه جزئیات بیشتر پیوندهای حمل و نقل در شهر تغییر کند.

به این فکر کنید که کدام یک از این معیارها را به خطر نمی اندازید و کدام یک در معرض تغییر هستند. بسیاری از افراد بعداً باید معیارها را تغییر دکرج، اما این یکی از مراحلی است که مطمئناً نمی توانید هنگام آماده شدن برای خرید آپارتمان در عظیمیه از دست بدهید.

2. تعیین بودجه

زن سکه ای روی دست مرد می گذارد

مرحله بعدی تعیین بودجه است. ابتدا تمام درآمد ماهانه خود و همسرتان را در صورت خرید آپارتمان در عظیمیه با هم محاسبه کنید. هزینه های ثابت ماهانه (ماشین، غذا، وام) را کم کنید و یک پایه ماهانه برای هزینه هایی که کمتر رخ می دکرج (تعطیلات، تعطیلات، هزینه های بهداشتی، تجهیزات) محاسبه کنید.

محاسبه کنید که چقدر می توانید برای یک قسط ماهانه هزینه کنید. به یاد داشته باشید که خوب است هر ماه مبلغ مشخصی را پس انداز کنید، حتی در هنگام پرداخت وام مسکن.

یک ایده تقریبی در مورد اینکه چه نوع دارایی می توانید بخرید ایجاد کنید. از یکی از ماشین حساب های وام مسکن در اینترنت استفاده کنید تا بفهمید چه نوع وامی را می توانید بپردازید. در نظر گرفته شده است که اقساط کلیه وام ها نباید از 30 تا 35 درصد میزان درآمد تجاوز کند تا در بازپرداخت آنها مشکلی پیش نیاید.

این یکی از مراحل اساسی برای خرید موفق خانه است، به خصوص اگر با وام مسکن تامین مالی شود.

3. مشاوره با مشاور اعتباری و تایید قبلی

مشاوره با مشاور وام مسکن

هنگامی که اندازه وام را مشخص کردید، می توانید از عهده آن برآیید - یک قرار ملاقات برای مشاوره در بانک بگیرید.

برای انتخاب بانک مورد اعتماد و گرفتن وام مسکن:

نرخ های بهره ، کارمزدها و خدمات اضافی و به ویژه APR (قیمت کل وام برای مصرف کننده، بیان شده به عنوان درصد سالانه درخواست وام) را مقایسه کنید.

دوره نرخ بهره ثابت و نحوه محاسبه نرخ سود متغیر پس از آن دوره را

حداکثر مدت وام . کارشناسان امضای وام مسکن 30 ساله را توصیه می کنند

بررسی کنید تخفیف

پیشنهادات بانک های مختلف

توصیه می شود برای وام مسکن حتی بدون ملک خاص نیز پیش تاییدیه دریافت کنید تا در مراحل بعدی در چنین خرید پر استرس خانه، در زمان و ناامیدی صرفه جویی کنید.

در بیشتر موارد، برای تایید قبلی به مدارک زیر نیاز دارید:

درخواست وام مسکن

کپی شناسنامه

اسنادی که درآمد وام گیرنده را تأیید می کند - قرارداد کار ، تفاهم نامه، اظهارنامه مالیاتی سالانه برای مالیات بر درآمد شخصی، کپی قراردادهای مدنی، کپی اجاره نامه و غیره.

در درآمد حاصل از اجاره ملک: قرارداد اجاره، سند رسمی مالکیت ملک مورد اجاره، رسید، اظهارنامه مالیاتی.

همچنین ببینید: آپارتمان می خرم! چگونه خانه جدید خود را انتخاب کنم؟ - راهنما

مهم است که به خاطر داشته باشید که اخذ تاییدیه قبلی از بانک شما را به آن ملزم نمی کند. اگر معلوم شد که بانک دیگری برای شما سودآورتر است، به راحتی می توانید از آن وام بگیرید.

4. تحقیقات بازار املاک و مستغلات

جدول حرکت های بازار املاک و مستغلات

تحقیقات بازار یک فرآیند طولانی است که مراحل دیگر خرید آپارتمان در عظیمیه را همراهی می‌کند، اما توصیه می‌شود زودتر با آن شروع کنید.

تماشای تبلیغات در اینترنت را تحمل نکنید - اغلب در سایت های املاک و مستغلات تبلیغات جعلی و تکراری وجود دارد. در جمع آوری املاک و مستغلات می توانید اطلاعاتی در مورد قیمت ها از معاملات واقعی .

برای اینکه یک خریدار واقعاً آگاه باشید، باید چند قدم ساده بردارید.

یک مطالعه عمیق در مورد:

منطقه : زیرساخت ها، حمل و نقل، مهدکودک ها و مدارس، نرخ جرم و جنایت، سایت های مجاور، پارک ها و باغ ها

سازنده : اگر در حال خرید سبز یا ساخت و ساز جدید هستید، این اولین و مهمترین قدم در تصمیم گیری است.

گزینه‌های جایگزین : ممکن است با آپارتمانی مشابه اما ارزان‌تر در محله‌ای مواجه شوید که انتظارش را نداشتید. یا با همین پول به جای آپارتمان یک طبقه از خانه پیدا می کنید.

5. یافتن کارگزار مناسب

زوج با مشاوره با دلال املاک

یکی از مطمئن ترین راه ها برای یافتن یک دلال مناسب این است که با تمام آشنایان خود که در گذشته قابل پیش بینی خانه خریده اند مشورت کنید.

اگر چنین آشنایی ندارید یا نمی توانید با این دلالان تماس بگیرید ناامید نشوید - به یکی از آژانس های معروف با سنت اعتماد کنید. شانس مواجهه با یک کارگزار نادرست با آژانس های معتبر بسیار کمتر از زمانی است که فقط برای تبلیغات تماس بگیرید.

مهم است که در اسرع وقت با کارگزاران منتخب ملاقات کنید. تماس مستقیم تصمیم گیری برای کار با چه کسی را برای شما آسان تر می کند. قبل از تصمیم گیری حداقل با چند کارگزار ملاقات کنید.

6. یافتن ملک مناسب

دلال املاک ملک را به چند خریدار نشان می دهد

هنگام بازرسی یک آپارتمان، توصیه می شود هر قسمت را با جزئیات بررسی کنید تا از غافلگیری پنهان جلوگیری کنید. اگر از قبل منطقه و موقعیت آپارتمان را دوست دارید، از بررسی دقیق ملک نترسید.

در حین انجام نظرسنجی همچنین می توانید:

وضعیت کفپوش اتاق های مختلف و زیر مبلمان را بررسی می کنید

شما به وضعیت پنجره ها و پنجره ها نگاه کنید

شما به وضعیت دیوارها نگاه کنید: آیا نیاز به گچ، تغییر کاغذ دیواری وجود دارد

سینک ها و آب انبارها، لامپ ها را روشن می کنید

شما به مخاطبین نگاه می کنید: تغییر آنها می تواند یک هزینه اضافی باشد

بررسی کنید که آیا بازسازی در آینده امکان پذیر است یا خیر

7. وزن ها را بررسی کنید

ذره بین، طرح و مدل خانه

هر بار که خانه ای خریداری می کنید، واجب است که بارها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خرید آن مشکلی ندارد - این یکی از مراحل کلیدی در این فرآیند است.

تحمیل بر ملک می تواند رهن، رهن، حقوق محدود مالکیت اشخاص ثالث، مطالبات، قراردادهای اجاره، وثیقه و غیره باشد. توصیه می شود که بازرسی توسط خریدار، کارگزار وی یا وکیل انجام شود.

توصیه می‌شود ارجاع الکترونیکی و نسبت به گواهی تحمیل (FTA) صادر قبل از انعقاد معامله نهایی در دفتر اسناد رسمی

اطلاعات مربوط به انواع بارها و نحوه دریافت گواهی بار را اینجا .

گواهی تحمیل توسط اداره ثبت سازمان ثبت در محل ملک صادر می شود.

صدور چنین گواهی مستلزم:

پین و سه نام مالک ملک در صورتی که شخص حقیقی باشد.

نام دقیق و مزخرف شرکت در صورتی که مالک آن شخص حقوقی باشد

اطلاعات دقیق در مورد ملک: آدرس، متر مربع، اتاق های ذخیره سازی (تخت زیر شیروانی و زیرزمین)

مدارک مورد نیاز عبارتند از:

کاربرد - نمونه ای که در آن توضیحات کاملی از ملک انجام شده است

سند برای هزینه دولتی پرداخت شده

کلیه اسناد ملکی که تاریخچه ملک را توصیف می کند. این امر برای اینکه بتوان بازرسی را برای مدت طولانی تری انجام داد (توصیه می شود که بازرسی حداقل 10 سال طول بکشد) ضروری است.

کپی سند مالکیت

طرح / طرح فعلی از اداره ژئودزی، کارتوگرافی و کاداستر. در صورت عدم وجود نقشه کاداستر تایید شده برای منطقه مربوطه گواهی از همان سرویس ضمیمه می شود.

همچنین نگاه کنید به: تحمیل بر اموال: هر آنچه که باید بدانید

8. توقف سپرده

مردی قلک و مدلی از خانه در دست دارد

هنگامی که مطمئن شدید که دلیلی برای نخریدن ملک وجود ندارد، باید به فروشنده نشان دهید که قصد جدی برای انجام معامله با پرداخت سپرده توقف دارید. این به شما این حق را تضمین می کند که در حالی که هر دو در مورد قیمت مذاکره می کنید، ملک به سایر خریداران نشان داده نمی شود.

این سپرده قابل استرداد است و توسط آژانس املاکی که نمایندگی آنها را نمایندگی می کنند تا زمان توافق بر سر قیمت نهایی خرید نگهداری می شود.

9. قرارداد مقدماتی

دو مرد در یک قرارداد خرید اولیه دست می دکرج


این یکی از هیجان‌انگیزترین مراحل برای هر کسی است که شروع به خرید آپارتمان در عظیمیه می‌کند، اما عدم اطمینان زیادی را به همراه دارد. پس از دست دادن با صاحب ملک برای قیمت، باید یک قرارداد اولیه امضا کنید.

این سند رسمی است که هر دو طرف با آن توافق می کنند تا با شرایط توافق شده معامله ای را انجام دکرج که در آن شرح و تفصیل آمده است.

قرارداد باید شامل موارد زیر باشد:

اطلاعات دقیق طرفین قرارداد

داده های اموال

درجه تکمیل سایت یا نوع انتقال آن

قیمت و روش پرداخت

مبلغ سپرده، تضمین نهایی شدن معامله

جریمه های مذاکره برای عدم رعایت

مهلت اقرار معامله

دفتر اسناد رسمی که معامله نزد او اقرار می شود

مدت راه اندازی خریدار

اعلام غیبت یا وجود بار


قرارداد شامل کلیه جزئیات مربوط به ملک، معامله، حقوق و تعهدات طرفین است. هم برای فروشنده و هم برای خریدار امنیت به ارمغان می آورد. آژانس های املاک معمولاً قراردادهای استانداردی را به مشتریان خود ارائه می دکرج.


پیشنهاد می شود که قرارداد توسط وکیل متخصص شما بررسی شود. پس از امضای قرارداد، باید مبلغی را به فروشنده پرداخت کنید (معمولاً 10٪ قیمت فروش).


10. آمادگی برای معامله در دفتر اسناد رسمی


زن اسنادی را برای خرید آپارتمان در عظیمیه (http://khonehman.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B8%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%87) تهیه می کند


مدت زمان بین عقد مقدماتی و اقرار نزد دفتر اسناد رسمی هم برای شما و هم از فروشنده محاسبه می شود. در این مدت فروشنده مدارک لازم را از موسسات دریافت می کند: