PDA

View Full Version : چرا ویندوز خود را آپدیت کنیم؟



elahe4321n
سه شنبه 29 آذر 1401, 15:05 عصر
آپدیت (Update) یا همان به روزرسانی برای هر سیستم عاملی (Android,IOS,Windows,macOS,Linux) امری لازم و ضرروری می‌باشد و بسیاری از کاربران به دلایل اشتباه از به روزرسانی سیستم عامل خود اجتناب می‌کنند.
این تئوری که عدم به روزرسانی ، باعث حفاظت از سیستم عامل می‌باشد، کاملا اشتباه است و باید در نظر داشت که عدم به به روز رسانی ویندوز ، می‌تواند به راحتی سیستم عامل را در معرض تهدیدهای امنیتی و مشکلات بزرگتری قرار دهد.
حتی اگر روی سیستم عامل بهترین آنتی ویروس (Anti Virus) نصب شده باشد، این کار برای بالا رفتن امنیت سیستم عامل کافی نیست و باید به طور منظم به‌روزرسانی امنیتی که از طرف شرکت‌های سازنده ارائه می‌شود را در اولین زمان ممکن دریافت و نصب نمود.
همچنین بد افزارها از طریق حفره های امنیتی موجود در سیستم عامل نفوذ کرده و باعث ایجاد مشکلات زیادی در سیستم عامل می‌شوند.

مزایای بروزرسانی ویندوز

به روزرسانی ویندوز که در بازه‌های زمانی مختلف از طرف مایکروسافت (تولید کننده سیستم عامل ویندوز) ارائه می‌شود دارای مزایای زیادی است که مهم‌ترین آن ها عبارت است از بهتر شدن عملکرد کلی، ایجاد هماهنگی بیشتر با نرم افزارهای جانبی، پشتیبانی بهتر از سخت افزارهای جدید، رفع اشکال و نقص (Bug) در عملکرد سیستم عامل، برطرف کردن حفره های امنیتی در ویندوز (https://mag.iranrahjoo.com/page/1223/update-windows-now---microsoft-just-fixed-several-dangerous-exploits?utm_campain=cmp_mag_normal&utm_source=mag_page_91&utm_medium=internal_text)، بهینه شدن استفاده از منابع سخت افزاری، افزایش قابلیت و امکانات و...
به عنوان مثال فرض کنید در اینترنت ویروس یا بدافزار جدیدی منتشر شده است و باعث آسیب از طریق حفره های امنیتی ویندوز می‌شود، حال متخصصان مایکروسافت (تولید کننده سیستم عامل ویندوز) توسط یک به روز رسانی (Update) امنیتی این مشکل را حل خواهند کرد تا از بروز هر گونه آسیب به سیستم عامل ویندوز جلوگیری کنند. توجه داشته باشید فعال نبودن ویندوز هم باعث آسیب‌پذیر بودن آن خواهد شد. مطالب اکتیو کردن ویندوز 10 (https://mag.iranrahjoo.com/page/89/how-to-activate-windows?utm_campain=cmp_mag_normal&utm_source=mag_page_91&utm_medium=internal_text) و فعال سازی ویندوز 11 (https://mag.iranrahjoo.com/page/1207/how-to-check-if-windows-11-is-activated?utm_campain=cmp_mag_normal&utm_source=mag_page_91&utm_medium=internal_text) را مطالعه کنید.
مراحل به روز رسانی ویندوز (https://mag.iranrahjoo.com/page/91/benefits-of-windows-update) بسیار آسان است و خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید.