PDA

View Full Version : چگونه همیشه Command prompt را با دسترسی Admin اجرا کنیم؟



elahe4321n
دوشنبه 12 تیر 1402, 12:40 عصر
در ویندوز 11 و 10 قسمت Windows Terminal، گزینه ای وجود دارد که Command Prompt و سایر پوسته ها را به صورت خودکار به عنوان Adminstrator اجرا کند.

Windows Terminal یک شبیه ساز ترمینال چند زبانه ای است که مایکروسافت برای ویندوز 10 به بعد به عنوان جایگزینی برای کنسول ویندوز توسعه داده است. Windows Terminal می تواند هر برنامه خط فرمان را در یک تب جداگانه اجرا کند. برای اجرای Command Prompt، PowerShell، WSL، SSH و Azure Cloud Shell از پیش پیکربندی شده است. اگرچه همیشه توصیه می‌شود که Command Prompt را بدون سطح دسترسی ادمین اجرا کنید، اما Windows Terminal مراحل اضافی برای اجرای Command Prompt را برای کاربرانی که اغلب مجبور به اجرای دستورات و اسکریپت‌هایی هستند که به دسترسی مدیریت نیاز دارند، کاهش می‌دهد.
این ویژگی فقط مختص Command Prompt نیست، می توانید هر برنامه دلخواه را طوری تنظیم نمایید با دسترسی ادمین اجرا شود. مطلب 4 روش برای اجرای همیشگی برنامه ها به عنوان Administrator در ویندوز ۱۱ (https://mag.iranrahjoo.com/page/2326/how-to-always-run-apps-as-an-administrator-on-windows-11) را بخوانید.
نحوه اجرای Command Prompt به عنوان ادمین (https://vrgl.ir/imcp0) را بخوانید.