PDA

View Full Version : چگونه از اجاره آپارتمان درآمد بیشتری کسب کنیم؟



khonehman
شنبه 27 آبان 1402, 16:34 عصر
چگونه از اجاره آپارتمان درآمد بیشتری کسب کنیم؟
آنو لیل، روزنامه‌نگار Äripää که خودش مدیریت 6 آپارتمان اجاره‌ای را بر عهده دارد، به برنامه صبحگاهی Äripää گفت: در حال حاضر، زمان شلوغی در بازار اجاره است و آپارتمان‌های اجاره‌ای تالین بازده خوبی کسب می‌کنند. قیمت اجاره یک آپارتمان نوساز و زیبا را می توان در یک حراجی افزایش داد، جایی که تقاضا می تواند قیمت اولیه را بیش از 10٪ افزایش دهد.

بهترین زمان برای اجاره آپارتمان مرداد ماه است، زیرا در آن زمان است که دانشجویان دانشگاه به دنبال مکانی برای زندگی برای سال تحصیلی جدید هستند. به گفته آنو لیل، آرام ترین زمان در بازار اجاره ژانویه تا فوریه است.

ظاهر آپارتمان برای اجاره مهم است. به گفته آنو لیل، یک آپارتمان کثیف با مبلمان قدیمی حتی با قیمت پایین تر به عنوان خانه اجاره ای در نظر گرفته نمی شود. در استونی، آپارتمان های اجاره ای به طور کلی مبله هستند. «شاید اگر آپارتمان بزرگی باشد که افراد برای مدت طولانی تری در آن نقل مکان کنند و مثلاً یک قرارداد اجاره پنج ساله بسته شود. سپس واقعاً می‌توان توافق کرد که خانواده اثاثیه را خودشان تجهیز کنند.»

اجاره آپارتمان در صفادشت (https://safadasht-amlak.ir/property-type/%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AF%D8%B4%D8%AA/)

قیمت یک آپارتمان اجاره ای خوب نیز با حراج قابل افزایش است. "در پایان ژوئیه - اوایل آگوست، من متوجه پورتال جالبی مانند Bidrento شدم. این یک محیط نسبتا جدید است که در آن می توانید یک آپارتمان را با حراج اجاره کنید. برای انجام این کار، شما یک آگهی، تصاویر و قیمت اولیه را ارسال می کنید و مستاجران می توانند پیشنهاداتی ارائه دهند.» لیل متوجه شد که در حالی که برخی از آپارتمان ها برای هفته ها پابرجا هستند، سایر آگهی ها بیش از حد پیشنهاد شد و یک مستاجر در عرض چند روز پیدا شد.

آنو لیل توانست با صاحبان دو آپارتمانی که با موفقیت به حراج گذاشته شده بودند صحبت کند که توانستند اجاره خود را 14 و 11 درصد افزایش دهند. راز موفقیت بسیار ساده و منطقی بود. اولاً خانه ها نزدیک دانشگاه ها بودند، ثانیاً آپارتمان های نوساز و زیبا بودند».

اما در حراج، در صورتی که فضای پیشنهادی جذاب به نظر نرسد یا زمان پیشنهاد اجاره در ماه های زمستان که تقاضای زیادی وجود ندارد کاهش یابد، ممکن است قیمت کاهش یابد. «مستاجر این فرصت را دارد که پیشنهاد کمتری ارائه دهد. لیل توضیح داد: اگر شخصی ببیند که تبلیغ ثابت است، علاقه ای نشان داده نشده است، می تواند پیشنهادی را تا 10٪ کمتر ارائه دهد.

در مجموع، لیل بر این عقیده است که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در حال حاضر در تالین سودآور است، در درجه اول با توجه به بازده اجاره، اما او چندان به رشد سرمایه خوشبین نیست. "در حال حاضر، همه تحلیلگران املاک و مستغلات می گویند که قیمت ها در حال حاضر بسیار بالا است و در آینده نزدیک یک افزایش بی سر و صدا یا حتی رکود وجود خواهد داشت. لیل تأیید کرد، اما درآمد اجاره را می توان به دست آورد، زیرا افراد بیشتری برای کار و تحصیل به تالین می آیند.
اجاره آپارتمان در صفادشت (https://safadasht-amlak.ir/property-type/%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%81%D8%A7%D8%AF%D8%B4%D8%AA/)