PDA

View Full Version : یکسره کار کردن یخچال اسمگ



sarabodaghi
پنج شنبه 23 آذر 1402, 11:20 صبح
یکسره کار کردن یخچال اسمگاگر یخچال شما یکسره کار می‌کند ممکن است مشکل از کویل‌های کندانسور باشد. با گذشت زمان گرد و غبار و سایر زباله‌ها روی سیم‌پیچ‌هایی که در پایین دستگاه قرار گرفته‌اند جمع می‌شود. کثیف بودن سیم‌پیچ‌ها یا کویل‌ها از پخش موثر گرمای سیم‌پیچ‌ها در یخچال جلوگیری کرده و باعث می‌شود یخچال شما سردتر از حد معمول باشد. در نتیجه فن‌ها و موتورهای یخچال برای حفظ تعادل دمای یخچال بیشتر از حد معمول کار می‌کنند.
این مسئله در درازمدت به کاهش عمر قطعات و آسیب بیشتر دستگاه منجر می‌شود. در صورت امکان گریل را بردارید و سیم‌پیچ‌ها را پیدا کنید و از جاروبرقی یا پارچه نرم برای پاک کردن گرد و غبار و سایر آلودگی‌های آن‌ها استفاده کنید. قبل از تمیز کردن این قسمت‌ها فراموش نکنید که یخچال را خاموش کنید.
یکی دیگر از علل یکسره کار کردن یخچال اسمگ تنظیم دما در درجه بسیار پایین است. اگر به طور تصادفی تنظیمات دما تغییر کرده‌اند آن را به حالت قبل بازگردانید. با این حال اگر به طور مرتب ترموستات را چک می‌کنید و یخچال شما در دمای مناسب کار نمی‌کند، باید به دنبال متخصص تعمیر یخچال اسمگ در اهواز (https://ahvazservice.com/%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d9%85%da%af/)باشید. برای حفظ عملکرد بهینه و حفظ کیفیت غذا، یخچال خود را در دمای حدود 40 درجه فارنهایت نگه دارید.
علاوه بر این وقتی که دمای محیط بیش از حد بالا باشد درب یخچال برای مدت زیادی باز بماند یا بسیار زیاد آن را باز و بسته کنید و در نهایت وقتی که مقدار زیادی مواد غذایی و غذای گرم در یخچال قرار دهید سیستم خنک‌کننده یخچال اسمگ برای مدت طولانی‌تری کار می‌کند.
تعمیر یخچال اسمگ در اهواز هنگام نوسان دمای یخچالاگر دمای یخچال خود را تنظیم کرده و روی یک درجه ثابت قرار داده‌اید اما یخچال دائما نوسان دارد و مرتب بالا و پایین می‌رود این مشکل ممکن است به جمع شدن گرد و غبار روی کویل‌های کندانسور دستگاه مربوط باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید با استفاده از یک پارچه نرم یا جاروبرقی، گرد و غیار روی سیم‌پیچ‌ها و کویل‌ها را پاک کنید. اگر با وجود تمیز کردن کامل کویل‌های (سیم‌پیچ‌ها) کندانسور، مشکل نوسانات دما همچنان ادامه داشت ممکن است فن اواپراتور خراب یا مجرای آبریز مسدود شده باشد.
فن اواپراتور یخچال اسمگ هوای سردی که فریزر تولید می‌کند را به داخل محفظه یخچال دستگاه هدایت می‌کند. اگر صدای فن را می‌شنوید و هوای سرد از دریچه‌های فریزر پخش می‌شود احتمالاً با گرفتگی مجرای آبریز سروکار دارید. با این حال اگر صدای فن را نمی‌شنوید احتمالاً موتور فن سوخته است و باید با کمک مراکز تعمیر یخچال اسمگ در اهواز ، موتور فن را عوض کنید.