PDA

View Full Version : عیب‌یابی و تعمیر یخچال وست پوینت



sarabodaghi
پنج شنبه 23 آذر 1402, 12:07 عصر
عیب‌یابی و تعمیر یخچال وست پوینت در اهواز (https://ahvazservice.com/%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%be%d9%88%db%8c%d9%86%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b2/)عوامل بسیار زیادی می‌تواند باعث بروز مشکلات و عیب‌های در این یخچال شود که در ادامه به طور تخصصی این مشکلات بررسی شده و راه‌های سرویس و تعمیر یخچال وست پوینت در اهواز بیان می‌شود؛
1. عدم تطابق دمای تنظیم شده با دمای درون یخچال وست پوینتیکی از اصلی‌ترین دلایلی که ممکن است موجب نگرانی صاحبین یخچال وست پوینت شود مغایرت دمای تنظیم شده با دمای واقعی درون یخچال باشد. باز بودن طولانی مدت درب یخچال و یا راه‌اندازی تازه آن می‌تواند از دلایل بروز عیب در دستگاه و در نتیجه نیاز به تعمیر یخچال در اهواز (https://ahvazservice.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b2/) باشد. همچنین اگر غذایی گرم درون یخچال گذاشته شود ممکن است عدم تطابق دمایی صورت گیرد. برای رفع این مشکل بهتر است درب یخچال را به مدت 24 ساعت باز و بسته نشود. اگر با توجه به موارد گفته شده همچنان مغایرت دمای وجود داشته باشد، احتمالاً مشکل فنی در یخچال وجود دارد. این مشکلات فنی می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:


خرابی لاستیک درب یخچال موجب خنک نشدن دمای یخچال وست پوینت است.
کمپرسور و رله یخچال باید عیب‌یابی شوند تا مشکلی در آن‌ها وجود نداشته باشد.
یکی دیگر از دلایل سرد نشدن درون یخچال کمبود گاز است.
خرابی فن کمپرسور می‌تواند دلیل دیگری برای مشکل سرد نبودن دمای واقعی یخچال باشد.
خرابی فن اواپراتور نیز می‌تواند موجب خنک نشدن درون یخچال وست پوینت شود.

2. وجود صدای زیاد در یخچال وست پوینتگاهی مشکل یخچال به سر و صدای زیاد آن برمی‌گردد. برای عیب‌یابی این مشکل و تعمیر یخچال وست پوینت در اهواز باید به نکات زیر توجه شود؛


از دلایلی که می‌تواند موجب بروز چنین مشکلی شود، برخورد فن اواپراتور با برفک است، پس در اولین مرحله فن اواپراتور باید مورد بازبینی قرار بگیرد.
کثیفی فن‌ها در اثر سرویس نکردن طولانی مدتشان نیز می‌تواند دلیل دیگری باشد. در اولین فرصت فن‌ها باید سرویس و به طور کامل تمیز شوند.
مهم‌ترین دلیل سر و صدای زیاد در یخچال وست پوینت فرسودگی موتور یا روغن‌کاری نشدن آن در طولانی مدت است. راه‌حل برطرف کردن این مشکل، سرویس کردن یخچال فریزر این برند خواهد بود.

3. برفک زدن یخچال وست پوینتعلت وجود برفک در یخچال وست پوینت کاملاً مشخص و ساده است. در صورتی که هوای خنک موجود در یخچال با هوای گرم و مرطوب بیرون از یخچال ترکیب شود، در نقطه برخورد این دو نوع هوا برفک ایجاد می‌شود. برفک‌ها در این برند از یخچال انواع مختلفی دارند که شامل یخ‌زدگی به صورت پیوسته، برفک‌هایی به شکل قطره آب، برفک‌های درون کیسه‌های مواد غذایی و یخ‌زدگی به صورت تکه‌ای با قطر نیم تا یک سانتی‌متر می‌شود. تمامی موارد برفک طبیعی هستند به جز یخ‌زدگی‌های تکه‌ای با قطر زیاد که برای سرویس و تعمیر یخچال وست پوینت در اهواز در صورت بروز چنین مشکلی باید موارد زیر بررسی شوند:


محل قرارگیری یخچال بررسی شود زیرا گر یخچال وست پوینت در محل مناسبی قرار نگرفته و محیط رطوبت بالایی داشته باشد، با هربار باز و بسته شدن درب آن رطوبت زیادی وارد یخچال شده و احتمال ایجاد برفک افزایش می‌یابد. در نتیجه بهتر است اگر یخچال در کنار سماور یا اجاق گاز قرار دارد در اولین فرصت جابه‌جا شود.
خرابی لاستیک درب یخچال نیز دلیل دیگری برای برفک زدن است زیرا با هرگونه خرابی این لاستیک احتمال ورود هوا و رطوبت به درون یخچال وست پوینت افزایش می‌یابد. با تعمیر و یا تعویض لاستیک اطراف درب یخچال به راحتی می‌توان مشکل را رفع نمود.
گرفتگی لوله تخلیه فریزر نیز از دیگر دلایل برفک زدن یخچال وست پوینت است. این لوله برای خروج آب و برفک‌های ذوب شده از یخچال مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای رفع این مشکل کافی است از آب گرم و سشوار استفاده شود.
اگر برفک موجود یخچال در بخش عقبی و در قسمت سیم پیچ اواپراتور ایجاد شده باشد، احتمالاً در چرخه یخ‌زدایی یا دیفراست مشکلی به وجود آمده است. خراب شدن هیتر، بیمتال، سنسور یخ‌زدایی، برد کنترل‌کننده می‌تواند علت این مشکل باشد. بنابراین عیب‌یابی باید با دقت بیشتری صورت گرفته و برای تعمیر یخچال وست پوینت در اهواز نیز از تعمیرکاران و نمایندگی‌های متعبر این برند کمک گرفت.

علائم خرابی برد یخچال وست پوینت و عیب‌یابی آننبرد الکترونیکی یخچال مهم‌ترین قطعه یخچال بوده و مانند مغز انسان دیگر اجزای اصلی نظیر کمپرسور و فن را کنترل می‌کند. چنانچه برد اصلی با مشکلی روبه‌رو شود بر روی نمایشگر یخچال ارور E6 پدیدار خواهد شد. برای سرویس این قطعه و تعمیر یخچال وست پوینت در اهواز در این مرحله باید به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کرده و تعمیرکار مخصوص یخچال را بازبینی کند. به طور جزئی علائم خرابی برد الکترونیکی یخچال به شرح زیر است:


خنک نبودن یخچال به اندازه کافی.
برفک زدن‌های مختلف در یخچال وست پوینت.
یکسره کار کردن یخچال وست پوینت
مشکل یخ‌زدایی در یخچال فریزر وست پوینت
روشن نشدن یخچال فریزر
کار کردن هر دو فن یخچال در صورت روشن نبودن کمپرسور