PDA

View Full Version : شرایط گرفتن ویزای سرمایه گذاری در انگلستان



didmana
شنبه 25 آذر 1402, 17:26 عصر
بسیاری از سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در بریتانیا و توانایی انجام تجارت در سطح بین المللی هستند. این افراد با توجه به شرایط کاری و اقتصادی مناسب در انگلستان تمایل به گرفتن ویزای انگلیس دارند و در این کشور به درآمدزایی، تجارت و ... می پردازند و فرصت های خوبی به دست می آورند. انگلستان با سطح امنیتی، شرایط تحصیلی و آموزشی بالا، وجود دانشگاه های معتبر، دسترسی به بازارهای جهانی، به کشوری تبدیل شده است که سرمایه گذاری در آن بازدهی مطلوبی دارد و از این طریق می توان سود زیادی کسب کرد. به همین دلیل است که امروزه سرمایه گذاران زیادی از سراسر جهان به این کشور مهاجرت می کنند. اما افرادی که تصمیم به سرمایه گذاری در این کشور دارند ابتدا باید اطلاعات و آگاهی لازم را از شرایط و قوانین آن کسب کنند.
برای ترجمه فوری مدارک به زبان انگلیسی (https://didmana.com/service/articleid/47) روی لینک بزنید.
شرایط سرمایه گذاری در بریتانیا در سال 2023دولت انگلیس پذیرای سرمایه گذاران کشورهای خارجی است که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند و با ارائه ویزای سرمایه گذاری استقبال خود را به علاقه مندان این حوزه نشان می دهد. در واقع دولت با ارائه این ویزا امکان اقامت موقت را برای سرمایه گذار و خانواده وی فراهم می کند که مدت زمان آن بستگی به میزان سرمایه فرد دارد. متقاضی می تواند سرمایه گذاری خود را تنها با پنجاه هزار پوند شروع کند و با این مبلغ اقامت دو ساله انگلستان را دریافت می کند.
اگر بتواند سرمایه اولیه خود را به دویست هزار پوند برساند، اقامت چهار سال و سه ماهه دریافت می کند. سرمایه گذار یا شخص ثالث باید این وجوه را در مدت 90 روز به حساب مشخصی واریز کند و نشان دهد که توانایی مدیریت این سرمایه را دارد. پس از تایید این موارد، ویزا صادر می شود و پس از 6 ماه، سرمایه گذار سرمایه گذاری خود را در انگلستان در اداره ثبت ثبت می کند. هر سرمایه گذاری که قصد ورود به این کشور را دارد باید اسناد و مدارک سرمایه خود و تحقق برنامه های خود را به دولت انگلیس ارائه دهد.
مزایای سرمایه گذاری در انگلستان• سیستم مالیاتی: انگلستان یک سیستم مالیاتی ساده دارد که بین مهاجران و شهروندان بریتانیایی تبعیض قائل نمی شود. مالیات بر اساس درآمد محاسبه می شود و درآمد کمتر از 11000 پوند در سال معاف از مالیات خواهد بود. نرخ مالیات در این کشور کمتر از سایر کشورهای اروپایی است و این امر باعث جذب سرمایه گذاران به انگلستان می شود.
• امنیت سرمایه گذاری: انگلستان از نظر سرمایه گذاری کشوری امن محسوب می شود و در این زمینه رتبه اول را در جهان دارد. انگلستان با سیستم پیشرفته سیاسی، قضایی و اداری خود امنیت را در کشور برقرار کرده است و سرمایه گذاران با خیالی آسوده و با اطمینان سرمایه خود را وارد این کشور می کنند.
امکانات و شرایط مناسب برای سرمایه گذاران: انگلستان با داشتن امکانات و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاران خارجی توانسته است نظر سرمایه گذاران این حوزه را به خود جلب کند. به عنوان مثال تمامی اعضای خانواده و فرزندان سرمایه گذار می توانند در انگلستان اقامت داشته باشند و مانند شهروندان بریتانیایی از امکاناتی مانند تحصیل، درمان، اشتغال و ... بهره مند شوند. همچنین امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت انگلیسی وجود دارد.
• قوانین محدودتر و آسان تر: برخی کشورها با قوانین گسترده و پیچیده خود سرمایه گذاری را دشوار می کنند، مانند مطالبه ضمانت های سخت و... اما انگلستان با وضع قوانین محدود و آسان در خود توانسته است سرمایه گذاران زیادی را جذب کند. کشور. روند سرمایه گذاری در بریتانیا دو هفته طول می کشد، در حالی که در کشورهای اروپایی یک ماه طول می کشد.
استانداردهای سرمایه گذاری در انگلستانبررسی استانداردهای سرمایه گذاری در یک کشور عامل بسیار مهمی است که تاثیر بسزایی در تصمیم گیری سرمایه گذاران در کشور دارد. اگرچه اخذ اقامت، کسب سود و رعایت قوانین و استانداردهای بین المللی برای یک سرمایه گذار بسیار مهم است، اما علاوه بر این عوامل باید به عواملی مانند امنیت سرمایه گذاری در کشور، حمایت های دولتی، نرخ مالیات و ... نیز توجه شود.
برخی از استانداردهایی که انگلستان را به کشوری محبوب برای سرمایه گذاری تبدیل می کند عبارتند از:
• میزان کم مصادره اموال در انگلستان: میزان بالای این مصادره باعث از بین رفتن آرامش روانی سرمایه گذاران می شود. انگلستان در این زمینه نرخ بسیار پایینی دارد.
• کنترل فساد: دولت بریتانیا با کنترل فساد توانسته است امنیت سرمایه گذاری در کشور را تامین کند. کشوری که فساد در آن رایج است و ادارات دولتی و ادارات مختلف آن طبق قانون عمل نمی کنند قابل اعتماد نیست و در صورت بروز مشکل، شخص نمی تواند حقوق خود را از دولت دریافت کند .
• کیفیت بالای نظارت: کیفیت نظارت به این معنی است که دولت با حمایت و قانون به توسعه اقتصاد در بخش خصوصی کمک می کند. از این نظر انگلیس پیشرفت زیادی داشته و شرایط خوبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است.
روش های سرمایه گذاری در انگلستانهر ساله افراد زیادی سرمایه گذاری و به انگلستان مهاجرت می کنند. چندین طرح سرمایه گذاری معتبر برای خارجی ها وجود دارد که برخی از آنها منجر به اقامت دائم و پاسپورت بریتانیا می شود. برخی از این روش ها عبارتند از: سرمایه گذاری با خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی، تاسیس شرکت، کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه گذاری 50000 پوندی، سرمایه گذاری 200000 پوندی و ... که در ادامه به بررسی بیشتر آنها می پردازیم.
سرمایه گذاری در انگلستان با خرید ملکدر برخی از کشورها این امکان برای یک خارجی وجود دارد که با خرید ملک در آن کشور اقامت بگیرد. اما در انگلستان با خرید ملک نمی توان در آن زندگی کرد و باید از روش های دیگری استفاده کرد. سرمایه گذار با خرید ملک در انگلستان می تواند در این کشور سرمایه گذاری کند و نگران از دست دادن سرمایه خود نباشد. زمانی که سرمایه گذار در انگلستان ملکی را خریداری می کند با افزایش قیمت ملک و اجاره آن می تواند سرمایه خود را چندین برابر کند و همچنین سود زیادی به دست آورد. اتباع خارجی می توانند بدون اقامت یا زندگی در این کشور در بریتانیا سرمایه گذاری کنند و همچنین ملک خریداری کنند.
سرمایه گذاری در انگلستان از طریق ثبت شرکت و کارآفرینییکی از راه هایی که افراد می توانند در انگلستان سرمایه گذاری کنند، ثبت شرکت با مسئولیت محدود در این کشور است. در برخی کشورها از طریق ثبت شرکت امکان اقامت مستقیم و ادامه فعالیت وجود دارد اما در انگلستان ثبت شرکت به معنای دریافت اقامت نیست. برای اخذ اقامت انگلستان از طریق ثبت شرکت، ارائه مدارک و اخذ تاییدیه الزامی است.
سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی روش دیگری است که در گذشته برای اخذ ویزا بسیار رواج داشته و یکی از ساده ترین راه های مهاجرت به انگلستان محسوب می شود. متأسفانه این روش سرمایه گذاری از سال 2019 بسته شده است و دیگر برای افراد خارج از بریتانیا امکان پذیر نیست. اما اگر فارغ التحصیل دانشگاه های بریتانیا هستید، با ارائه یک طرح تجاری نوآورانه می توانید ویزای تحصیلی انگلیس خود را به ویزای سرمایه گذاری تبدیل کرده و با پرداخت پنجاه هزار پوند و استخدام حداقل دو نفر، اقامت دریافت کنید.
با خرید اوراق قرضه دولتی در بریتانیا سرمایه گذاری کنیدروش دیگری که از طریق آن سرمایه گذاران خارجی می توانند برای ویزای سرمایه گذاری اقدام کنند، خرید اوراق قرضه دولتی است. این روش در سال 1387 برای توسعه اقتصادی توسط دولت معرفی شد. در این روش متقاضی باید حداقل دو میلیون پوند سرمایه گذاری کند و با این نوع ویزا می تواند اقامت موقت چهار سال و سه ماهه دریافت کند. پس از پایان این مدت در صورت داشتن شرایط لازم می تواند ویزای خود را برای دو سال دیگر تمدید کند و پس از پنج سال سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم انگلستان اقدام کند. اگر مبلغ سرمایه گذاری اولیه به پنج میلیون پوند افزایش یابد، پس از سه سال می توان برای اقامت دائم اقدام کرد و پس از پنج سال پاسپورت انگلیسی دریافت کرد. سرمایه اولیه ده میلیون پوندی زمان اخذ اقامت دائم را به دو سال کاهش می دهد
سرمایه گذاری در انگلستان و اخذ اقامت بریتانیا با روش هایی که برای سرمایه گذاری در انگلستان ذکر کردیم، می توانید برای اقامت انگلستان اقدام کنید. همانطور که در بالا توضیح دادیم خرید ملک راهی برای اخذ اقامت نیست و اگر قصد اخذ اقامت یک کشور اروپایی از این طریق را دارید بهتر است در کشورهایی مانند قبرس، اسپانیا، ایتالیا و ... سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری و کارآفرینی استارتاپی در حال حاضر در دسترس عموم نیست و فقط برای فارغ التحصیلان دانشگاه های بریتانیا در دسترس است. اگر بالای 18 سال سن دارید و منابع مالی خوبی دارید، خرید سهام شرکت های بریتانیایی یا اوراق قرضه دولتی مطمئن ترین راه برای دریافت اقامت دائم در بریتانیا برای خود، همسر و فرزندانتان است.
اسناد و مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلستان• ترجمه رسمی شناسنامه (https://didmana.com/service/articleid/9) متقاضی و همراهان
• ترجمه رسمی سند ازدواج (https://didmana.com/service/articleid/11)
• پاسپورت جدید و قدیمی متقاضی و همراهان
• یک عکس جدید با پس زمینه سفید که مشخصات شخصی متقاضی در پشت آن نوشته شده است.
• مدارک شغلی متقاضی و همراهان
• مدارک تحصیلی متقاضی
• مدارک مالی که نشان دهنده توانایی متقاضی است (این مدارک باید ثابت کند که مبلغ دو میلیون پوند به مدت سه ماه در حساب شخص بوده است).
• فرم اطلاعاتی که از طریق سفارت در اختیار فرد قرار می گیرد و باید برای همه همراهان جداگانه پر شود.
با ارائه این مدارک و در صورت نداشتن سابقه کیفری، ویزای سرمایه گذاری برای متقاضی و همراهان وی (همسر و فرزندان زیر هجده سال تا ده نفر) صادر می شود. پس از 5 سال فعالیت و پرداخت منظم مالیات به دولت بریتانیا، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.