PDA

View Full Version : بالا رفتن صدای کمپرسور اسکرو



ahanforosh
یک شنبه 26 آذر 1402, 14:55 عصر
با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه ها و تجهیزات جدیدتری وارد صنعت شدند تا در مصرف بهینه انرژی و کم شدن هزینه های یک صنعت سهیم باشند. برای مثال کمپرسورهای باد اسکرو screw از این دسته تجهیزات هستند. کمپرسور اسکرو در ساخت و تولید تقریباً تمام تجهیزات الکترونیکی که در اطراف خود می بینید نقش دارد. در نتیجه این تماس، روغن و گریس کمپرسور باد دچار افت کیفیت شده و کارایی خود را در روانکاری سیستم از دست میدهند. پس از تعمیر، کمپرسور با دقت و بازبینی دقیق تنظیم مجدد میشود تا از کارایی بالا و مصرف انرژی بهینه برخوردار باشد. از طرفی عدم استفاده از برق در این ابزار ها باعث میشود تا انرژی کمتری مصرف شود. در بسیاری از مشاغل صنعتی و غیر صنعتی از تجهیزاتی استفاده می شود که شاید در چندین سال اخیر حتی نام آن ها به گوش کسی نخورده بود اما الان نقش بسیار موثری در اجرای عملیات این مشاغل ایفا می کنند. روغن موجود در کمپرسور نه تنها از داغ شدن روتورها و سایر اجزای آن جلوگیری می کند، بلکه اصطکاک و ساییدگی قطعات را نیز کاهش می دهد. به همین دلیل است که پس از مکش هوا به وسیله هواساز، حجم آن کم و فشار هوا افزایش می یابد. ​Da ta h as be᠎en gen er​ated  by ᠎GSA ​Co nt ent Genera to r ᠎DEMO᠎.


هوا به وسیله هواساز به درون مخزن راه پیدا کرده و در آن دما و فشار هوا بالا می رود. نکته اساسی اینجا است که زمانی که حجم هوای درگیرشده، کاهش یابد، فشار آن بالا می رود و این فشار بالا همان چیزی است که کمپرسور باد اسکرو به دنبال آن است تا در کاربردهای مختلف آن را به کار گیرد. دریچه های تخلیه: در کمپرسور های اسکرو، دریچه تخلیه در داخل یک کانتینر قرار دارد و جهت استفاده فوری به شیلنگ های هوا وصل می شود که به عنوان عامل مهم تنظیم کننده فشار هوا به شمار می رود. در این کمپرسور ها، خرابی و نقص دریچه های تخلیه علاوه بر خطرات برای دستگاه، برای پرسنل مجاور و محیط کار هم خطر ایجاد می کند. هواگیر به مجموعه روتورها و محفظه در بر گیرنده آنها اطلاق میشود که فشرده سازی هوای فشرده توسط این بخش از کمپرسور باد انجام میگردد.


در واقع سود آنها در تعداد بیشتری است که به فروش می رسانند، هر چه بتوانند تعداد بیشتری از کمپرسور های اسکرو را به فروش برسانند دارای سود بهتری خواهند شد. بررسی کنید. در صورتی که هر یک از این نشانهها در تسمه وجود داشت در مرحله اول باید دستگاه عیب یابی شود و سپس تسمه قبلی با تسمه جدید تعویض شود. بالا بودن ارتعاشات کمپرسورهای روتاری اسکرو یک چراغ خطر بوده و در صورت مشاهده ارتعاش زیاد لازم است تا سریعا کمپرسور باد خود را خاموش نموده و آن را مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی و خلاصه می توان عملکرد کمپرسور اسکرو را در یک جمله بیان کرد که هوا از محیط وارد کمپرسور اسکرو می شود و پس از تراکم آن از دستگاه خارج می شود. یکی از نکات قابل توجهی که باید در نگهداری از کمپرسور روتاری اسکرو در نظر بگیریم، مسئله تفاوت کمپرسورهای هوای اسکرو روتاری میباشد. تعمیرات کمپرسور اسکرو (https://adakcomp.com/screw-compressor-repairs/) در بازار کمپرسورهای متنوع با برندهای مختلفی موجود هستند اما یکی از دلایلی که کمپرسور باد اسکرو مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد، کارایی مداوم آن است که در صورت نیاز به تولید هوای متراکم و فشرده به صورت مداوم، مورد استفاده قرار می گیرد.
به طور خلاصه، بال اسکروها با توجه به کارایی و دقت، قیمت گذاری می­شوند. فاصله میان این دو کم بوده و با این فاصله کم به صورت مارپیچی در حال چرخش هستند. به صورت کلی کمپرسورهای باد دارای دو نوع دینامیکی و جا به جایی مثبت هستند. روتورهای نر و ماده به شکل مارپیچی هستند که محل قرار گیری آن ها در هواساز کمپرسور است. در ادامه مطالبی که در این سایت عرضه خواهد شد، شما می توانید با جزییات بیشتری از نقایص کارکرد و طریقه برطرف نمودن آن آگاه شوید. از دیگر وظایف اصلی درب جلویی ایرند می توان به همراستا نمودن پروانه های مارپیچ و همچنین آب بندی کامل تجهیز کمپرسور اسکرو نام برد. نگهداری از کمپرسور روتاری اسکرو عبارت است از بررسی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه دستگاه برای جلوگیری از هر اتفاق غیرقابل پیش بینی و کاهش هزینههای خرابی دستگاه است. اگر روغن، بین قطعات به درستی پخش نشد، باعث افزایش دما و خرابی در بخش های مختلف کمپرسور اسکرو می شود.