PDA

View Full Version : ژئوتکستایل و ژئوممبران



khonehman
دوشنبه 27 آذر 1402, 10:30 صبح
پیمانکاران در برخی از پروژه های خصوصی خود ترجیح می دهند غشاهای ژئوتکستایل (https://kplico.com/%da%98%d8%a6%d9%88%d8%aa%da%a9%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d b%8c%d9%84/) و ژئوممبران را در یک مرحله نصب کنند. غشای زهکشی ژئوکامپوزیت نوعی ژئوممبران ساخته شده از پلی اتیلن است که به صورت حرارتی به یک یا دو طرف ژئوتکستایل جوش داده شده است.فلسفه استفاده از ژئوتکستایل نصب بهترین مواد مختلف است که منجر به بهبود کار با کمترین هزینه و بیشترین کارایی می شود. .



دسته: علم زمین برچسب ها: کاربرد غشای زهکشی ژئوکامپوزیت , ویژگی ها و دلایل استفاده از غشاهای کامپوزیت ژئوممبران و ژئوتکستایل



تقسیم کرد : ژئوکامپوزیت ها را می توان بر اساس عملکرد به پنج دسته اصلی



طبقه بندی غشای زهکشی ژئوکامپوزیت


ادغام ژئوتکستایل و ژئوممبران


غشاهای ژئوتکستایل را می توان بر روی یا در دو طرف ژئوممبران پلی اتیلن لمینیت کرد. لایه ژئوتکستایل استحکام کششی پایه، مقاومت در برابر پارگی و سوراخ شدن را افزایش می دهد و اصطکاک را برای جلوگیری از لغزش افزایش می دهد.یکی از مهمترین ویژگی های غشای زهکشی ژئوکامپوزیت سرعت نصب بالاتر است که باعث کاهش نصب ژئوتکستایل از دو لایه می شود. یعنی ژئوتکستایل و ژئوممبران به یک مرحله.

از طریق نصب لایه ژئوکامپوزیت مزیت های ژئوممبران و غشاهای ژئوتکستایل (https://kplico.com/%da%98%d8%a6%d9%88%d8%aa%da%a9%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d b%8c%d9%84/) فراهم می شود غشاهای ژئوتکستایل نقش زهکشی آب و ژئوممبران نقش عایق رطوبتی ژئودرن را ایفا می کنند. ترکیبی از این دو غشا در پروژه های ساخت تونل و گود به دلیل سختی نصب بر روی دیوارها و سطوح عمودی مورد استفاده قرار می گیرد.



ویژگی ها و دلایل استفاده از غشاهای کامپوزیتی ژئوممبران و ژئوتکستایل

از سوراخ شدن لایه ژئوممبران جلوگیری کنید
افزایش مقاومت در برابر نیروهای مکانیکی استاتیکی یا دینامیکی در رابطه با ژئوممبران
افزایش مقاومت پارگی برای ژئوممبران
افزایش اصطکاک ژئوممبران برای جلوگیری از لغزش و لغزش
استحکام کششی بالاتر از ژئوممبران
سرعت نصب نسبت به نصب جداگانه هر کدام


کاربردهای غشای زهکشی ژئوکامپوزیت:

پوشاندن کانال ها (برای جلوگیری از روشن شدن آب در حین حمل و نقل)
پوشاندن محل دفن زباله (برای حفظ محیط زیست)
پوشاندن تالاب ها یا حوضه های فاضلاب (به منظور جلوگیری از ورود آلاینده ها به آب های زیرزمینی و خاک)
پوشش پایه های ساختمان