PDA

View Full Version : مشکلات دیفراست و برفک‌زدایی یخچال آدمیرال



sarabodaghi
چهارشنبه 29 آذر 1402, 10:49 صبح
مشکلات دیفراست و برفک‌زدایی و روش‌های تعمیر یخچال آدمیرال در مشهدهدف از سیستم دیفراست خودکار این است که هر 8 ساعت یکبار کویل‌های اواپراتور را یخ‌زدایی کند و مسیرهای هوای اواپراتور را باز نگه دارد. وقتی این قسمت خراب شود یا آسیب ببیند، در اطراف اواپراتور و دیواره پشت فریزر یخ شکل می‌گیرد و در نتیجه فریزر شما به‌خوبی قبل سرد نمی‌شود.
تعمیر سیستم دیفراست یخچال معیوب کار آسانی نیست. بهترین کار این است که با یک متخصص برای تعمیر یخچال آدمیرال در مشهد (https://mashhadservice.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d8%a2%d8%af%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af/)خود مشورت کنید.
سنسور دمای خراباز سنسور دما که ترمیستور نیز نامیده می‌شود برای تشخیص دمای هوای داخل یخچال آدمیرال استفاده می‌شود. اگر این قسمت خراب شود دستگاه شما در حفظ دمای مناسب یخچال و فریزر، خنک شدن یکنواخت داخل و یخ‌زدایی با مشکل روبرو می‌شود.
برای حل این مشکل چکار کنیم؟ تنها راه حل این است که قطعه را تعویض کنید.
از کار افتادن فن اواپراتوراگر یخچال شما صدای جیر جیر عجیبی می‌دهد احتمالا فن اواپراتور مسدود شده یا خراب شده است.
برای رفع این مسئله تنها کاری که باید انجام دهید این است که همه مواد غذایی را از یخچال خارج کنید، دستگاه را از برق بکشید و منتظر بمانید تا یخ آن کاملا ذوب شود. اگر پس از یخ‌زدایی لبه خود با مشکلات مشابه مواجه شدید به احتمال زیاد اواپراتور آسیب دیده است و باید آن را عوض کنید.
جمع شدن یخ و یخ‌زدگی مواد غذایی محفظه یخچالهیچ چیز بدتر از این نیست که مواد غذایی و غذای یخچال کاملا منجمد شوند. با این حال علت اصلی ایجاد این مشکل خرابی ترموستات کنترل دما است. ترموستات کنترل دما، کمپرسور و موتور فن اواپراتور دستگاه را کنترل می‌کند. هنگامی که المنت به‌خوبی کار نمی‌کند یخچال بیش از حد مورد نیاز کار می‌کند که منجر به یخ زدن محفظه و مواد غذایی داخل آن می‌شود.
برای رفع این مشکل، ترموستات کنترل دما را پیدا کرده و آن را بچرخانید. اگر صدای کلیک‌مانندی از آن شنیدید به این معنی است که قطعه کار می‌کند. یک راه دیگر این است که یک مولتی‌متر بگیرید و سلامت و اتصال جریان برق ترموستات را با تغییر تنظیمات مختلف دما تست کنید. در صورتی که قطعه، هیچ نشانه‌ای از اتصال و فعالیت نشان نداد برای تعویض آن به مراکز تعمیر یخچال آدمیرال در مشهد مراجعه کنید.