PDA

View Full Version : سیستم خنک‌کننده خراب است



sarabodaghi
چهارشنبه 29 آذر 1402, 14:06 عصر
سیستم خنک‌کننده خراب استاختلال در عملکرد سیستم خنک‌کننده یکی از مشکلات رایج یخچال‌های بوش است. اکثر کاربران در نظرات خود از این موضوع شکایت دارند. با این حال اگر سیستم خنک‌کننده این یخچال مثل قبل کار نمی‌کند لازم نیست نگران این مشکل باشید؛ زیرا مشکل به‌راحتی قابل رفع است. اقدامات زیر را برای یافتن علت اصلی مشکل انجام دهید:

منبع ‌برق و سیم‌های اتصال را بررسی کنید. اگر منبع برق و سیم‌های اتصالی مشکلی داشته باشند یخچال کار نمی‌کند و در نتیجه سرد نمی‌شود.
کویل‌های کندانسور را تمیز کنید. کثیف بودن کویل‌ها یا سیم‌پیچ‌های کندانسور مانع از سرد شدن یخچال بوش می‌شود.
وقتی لاستیک‌های دور درب خراب شده باشند در کامل بسته نمی‌شود و باعث خراب شدن سیستم خنک‌کننده می‌شود. در صورت پارگی یا فرسودگی لاستیک‌های درب آن‌ها را تعویض کنید.
تنظیمات‌ دما را بررسی کنید. گاهی اوقات تنظیم اشتباه دما جلوی سرد شدن یخچال را می‌گیرد.
https://mashhadservice.com/wp-content/uploads/2023/05/4-5.jpg

تعمیر یخچال بوش در مشهد وقتی یخچال گرم می‌شودیکی دیگر از مشکلات مهم یخچال‌های بوش گرم شدن مکرر است. این مشکل سبب فاسد شدن مواد غذایی شده و عملکرد کلی یخچال شما را مختل می‌کند. برای رفع این مشکل یخچال بوش باید:

برد مدار را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه نقص آن را عوض کنید.
شل شدن و یا قطعی و پارگی سیم‌های اتصال را بررسی کنید.
در صورتی که در هر دوی این قسمت‌ها مشکلی مشاهده نکردید از یک مرکز تعمیر یخچال بوش در مشهد (https://mashhadservice.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d9%88%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af/) کمک بگیرید.

داخل فریزر برفک می‌زندبرفک زدن فریزر برای هیچ یخچالی خوب نیست. گاهی اوقات در فریز یخچال‌های بوش برفک زیادی تشکیل می‌شود و مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کند.‌به دلیل خرابی صفحه کنترل دیفراست، این مشکل در یخچال‌های بوش نیز رایج است. برای رفع این مشکل:

شاید مشکل از هیتر دیفراست و ترموستات دیفراست باشد. این دو بخش را چک کنید و در صورت مشاهده هرگونه آسیب‌دیدگی و خرابی از یک کارشناس مشورت بگیرید.
پنل کنترل دیفراست را در صورت خرابی به کمک یک متخصص حرفه‌ای تعویض کنید.
https://mashhadservice.com/wp-content/uploads/2023/05/2-8.jpg

یخچال بوش پر سروصدا استمشکل بعدی یخچال بوش پرسروصدا بودن آن است. هنگامی که یخچال بوش شما صداهای بلند و عجیبی می‌دهد به این معنی است که فن یا کندانسور اواپراتور مشکل دارد. همچنین اگر درب یخچال کامل بسته نشده باشد باعث ایجاد مشکلاتی مثل سروصدای بلند یخچال می‌شود. برای حل این مشکل:

ابتدا باید فن اواپراتور را بررسی کنید. سعی کنید فن را با دست بچرخانید تا بفهمید به‌خوبی کار می‌کند یا خیر.
وضعیت سلامت فن کندانسور را بررسی کنید. هرگونه نقص و خرابی منجر به تعویض فن کندانسور می‌شود.

دستگاه آب سردکن کار نمی‌کند یا خراب شده استبیشتر اوقات آبسردکن یخچال بوش خیلی خوب کار نمی‌کند. در بررسی نظرات کاربران این مشکل بارها ذکر شده است.برد کنترل آب سردکن از قطعات اصلی است که وضعیت آب سردکن را کنترل می‌کند. مشکل آب سردکن می‌تواند به دلیل خرابی این برد باشد. برای رفع این مشکل اقدامات زیر را انجام دهید:

برد کنترل یخ‌ساز را بررسی کنید.
کنترل پنل را چک کنید.
در صورت خرابی و آسیب‌دیدگی این دو قسمت با کمک کارشناس تعمیر یخچال بوش در مشهد قطعات را تعویض کنید.