PDA

View Full Version : برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی



moshaveranebartar
یک شنبه 03 دی 1402, 08:47 صبح
کشاورزی یکی از علوم مهم برای جوامع مختلف می باشد زیرا که بشر از ابتدای وجود خود تا به الان از طریق کشاورزی اقدام به رفع نیازهای غذایی خود کرده است. امروزه با توجه به افزایش جمعیت و رفع نیازهای غذایی جوامع، باید روش های سنتی کشاورزی را کنار بگذاریم و از روش های مدرن برای کشاورزی و تامین نیازهای غذای افراد جامعه استفاده کنیم. رشته مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی شاخه ای از رشته کشاورزی و منابع طبیعی می باشد که به همین دلیل برای جایگزین روش های مدرن به جای روش های سنتی به وجود آمده است. این رشته دارای شباهت هایی به رشته مکانیک نیز هست زیرا افرادی که وارد این رشته می شوند باید با استفاده از مهارت های مکانیکی اقدام به تولید ماشین آلات های مدرن کشاورزی کنند.
رشته مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی از ماشین ها و ادوات کشاورزی جهت افزایش بهره وری و رسیدن به توسعه پایدار استفاده می کند. کشاورزی مکانیزه به طور کلی فرآیند استفاده از ماشین آلات کشاورزی برای مکانیزه کرذن کار کشاورزی می باشد. امروزه دیگر روش های سنتی پاسخگوی نیازها انسان نمی باشند بنابراین متخصصان در این زمینه در تلاش هستند که با استفاده از روش های مدرن و ماشین آلات های کشاورزی، پاسخگوی نیازهای جامعه باشند و باعث افزایش بهره وری شوند. هدف از تربیت متخصصان در این حوزه از علم، مدیریت اقتصاد و عملیات کشاورزی، انتخاب ماشین های مورد نیاز بخش های تولیدی کشاورزی، کارهای علمی و پژوهشی در زمینه های مرتبط و... می باشد.
داوطلبانی که به این رشته ورود می کنند باید دارای توانایی ها و علاقمندی هایی از جمله توانایی تحلیل و ارزیابی مسائل، علاقه به کشاورزی و مکانیزاسیون آن، روحیه کار تیمی و پژوهشگر باشند. فارغ التحصیلان در رشته مهندسی مکانیزسیون کشاورزی می توانند در کارخانجات ماشین های کشاورزی، سازمان های دولتی و خصوصی مانند وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات کشاورزی، موسسات علمی و پژوهشی و... مشغول به کار شوند. گرایش های مقطع ارشد این رشته شامل (مدیریت و نحلیل سامانه ها، انرژی، بازیافت و مدیریت پسماند) می شود. امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری برای این رشته فراهم است.




منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی (https://moshaveranebartar.com/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%b3%d b%8c%d9%88%d9%86-%da%a9%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%b2%db%8c/)