PDA

View Full Version : کامپوننت‌های KDTele و یک نکته عجیب!



hkiani
پنج شنبه 16 فروردین 1386, 20:31 عصر
با سلام خدمت تمامی دوستان

من یک برنامه منشی تلفن با کامپوننت‌های KDTele Tools 3.0 نوشته‌ام و حالا به یک نکته جالب و عجیب برخورده‌ام. آن را مطرح می‌کنم تا اگر دوستان در این زمینه مطلبی داشتند راهنمایی کنند.

در ابتدا لازم است خلاصه‌ای در مورد برنامه‌ام بنویسم. برنامه من شامل یک پیغام‌گیر تلفن می‌باشد، پیغام‌های دیگران را گرفته و در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می‌کند. ما هم می‌توانیم از طریق کامپیوتر پیغام‌های خود را بشنویم و هم می‌توانیم با برقراری ارتباط تلفنی با خط فوق پیغام‌های خود را از راه دور گوش کنیم (در این مورد بعد از برقراری ارتباط تلفنی کد رمز خاصی را وارد می‌کنیم تا امکان گوش کردن به پیغام‌ها فراهم شود). بعد از برقراری ارتباط و دادن رمز مخصوص، برنامه پیغام‌ها را یکی یکی برایمان پخش می‌کند: پیغام 1: ... پیغام 2: ...

وقتی دیگران پیغام می‌گذارند، بعد از اتمام پیغامشان دو حالت می‌تواند رخ دهد:
حالت اول: فرد تماس گیرنده بدون قطع کردن تلفن سکوت کند، که در این صورت برنامه با قابلیت Silence Detection آن را تشخیص داده و به عمل ضبط پیام خاتمه داده و تلفن را قطع می‌کند.
حالت دوم: فرد تماس گیرنده تلفن را قطع کند، در این صورت هم برنامه عمل قطع شدن ارتباط را تشخیص می‌دهد و به ضبط پیام خاتمه می‌دهد و تلفن را قطع می‌کند. اما نکته‌ای که مد نظر من است اینجاست: در این حالت دوم، صدای گذاشتن گوشی و سپس صدای بیپ بیپ بیپ ... قطع شدن ارتباط نیز در انتهای پیام ضبط می‌شود.
حال کجای این عجیب است؟ ادامه کار را ببینید:

حال فرض کنید ما از طریق تماس تلفنی بخواهیم پیغام‌های خود را گوش کنیم: پیغام‌هایی که با حالت اول ضبط شده‌اند (یعنی در انتها صدای بیپ بیپ را ندارند) بدون مشکل یکی پس از دیگری پخش می‌شوند. اما اگر به پیغامی برسد که به طریق دوم ضبط شده باشد (یعنی در انتهای پیغام صدای بیپ بیپ به گوش برسد)، برنامه با تصور اینکه ما گوشی را گذاشته‌ایم خودبخود ارتباط تلفنی را قطع می‌کند، و بقیه پیام‌ها پخش نمی‌شوند.
آیا به نظر شما عجیب نیست؟

حالا به نظر شما من چگونه می‌توانم این مشکل را حل کنم؟
قبلا از توجه شما متشکرم.

hkiani
شنبه 18 فروردین 1386, 10:37 صبح
لطفا نظر خود را در مورد این مساله بیان کنید.
با تشکر.

Goeezor
شنبه 18 فروردین 1386, 11:02 صبح
مودم شما چیه؟

hkiani
یک شنبه 19 فروردین 1386, 09:14 صبح
با تشکر از توجه شما.

مودم من زولتریکس با پشتیبانی V.92 هستش. در ضمن با مودم راکول هم تست کردم و وضعیت به همین صورت بود.

آیا نحوه تشخیص اینکه طرف مقابل گوشی را گذاشته و در واقع خط مشغول شده از روی صدای بیپ بیپ ... می‌باشد؟

ب- تات
یک شنبه 19 فروردین 1386, 11:50 صبح
شاید مجبور باشید در هنگامی که دارید از طریق ریموت با برنامه خود ارتباط برقرار میکنید یه جورایی برنامتون رو از پاسخ دادن به صدای بوق بوق منع کنید . یعنی در برنامه پاسخ دادن یا اجرای عملیات خاص با شنیدن صدای بوق بوق را موقعی تایید کنید که در حالت ریموت نباشید. اونوقت نرم افزار اگر در حالت ریموت صدای بوق بوق شنید Event آن فعال میشود اما کاری انجام نمیشود.(فقط یک نظر هست من با KDTELE کار نکردم)

hkiani
یک شنبه 19 فروردین 1386, 18:48 عصر
با تشکر از تمامی دوستان که سعی در برطرف نمودن این مشکل نمودند.
مشکل من به این ترتیب حل شد. کامپوننت TKDPhone دارای یک پروپرتی به نام AutoDisconnect می‌باشد که به طور پیش فرض مقدار آن true است. با تغییر مقدار آن به false مشکل برطرف شد.

علی رغم آن باز هم این نکته برایم خیلی عجیب و جالب بود.