صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمایش نتایج 1 تا 40 از 50

نام تاپیک: آشنایی با بانک اطلاعاتی برای مبتدی

  1. #1

    Red face آشنایی با بانک اطلاعاتی برای مبتدی

    سلام دوستان
    آقا من از بانک اطلاعاتی هیچ چیز بلد نیستم.(واقعا هیچ چیز)
    دوستان کسی میتونه به من آموزش بده(از صفر)یا حد اقل یه آموزش کامل بزاره که به امید خدا بتونم کم کم برنامه نویسی رو یه کم حرفه ای تر ادامه بدم؟؟؟
    خواهشا نگید جستجو کن چون این کار رو کردم و چیزی یافت نشد.
    فقط عزیزان امیدم رو نا امید نکنید.
    یه دنـــــیــــــا ممنون.

  2. #2
    سلام
    شما اصلا نوع بانک اطلاعاتی خودتون مشخص کنین

  3. #3
    کاربر دائمی آواتار aidin1386
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    سايت برنامه نويس ديگه
    سن
    30
    پست
    156

    Talking کار با Datagrid و ADO

    مهمترین مبحث در برنامه نویسی، پایگاه داده هاست. به بررسی تازیخچه پایگاه داده ها نمیپردازیم چون خارج از بحث ماست. اگه با نرم افزار Microsoft Access کار کرده باشید بهتر میتونید مطلب رو بگیرید. خیلی ها کار کردن با پایگاه داده ها و بلدن امّا از شئ Data که اصلاً قابل قیاس با ADO نیست استفاده میکنند. به طور کلّی بهترین انتخاب برای کار با پایگاه داده ها، استفاده از شئ ADO است که مورد تایید و توصیّه شرکت Microsoft است. توصیّه ما هم استفاده از شئ ADO است. امّا شئ DataGrid رو میتونیم مهمترین شئ بعد از ADO بدونیم، چون تقریباً شئ DataGrid هست که تونسته کاری کنه که شئ ADO مورد استفاد عموم قرار بگیره. یعنی اگر شئ DataGrid نبود، شاید شئ ADO هم مورد استقبال زیادی قرار نمیگرفت.
    شئ ADO قابلیّت انعطاف پذیری خیلی زیادی داره به طوریکه میتونه با تمام پایگاه داده ها و با Engine های مختلف کار کنه و از دستورات متنوعی برخورداره. اگر هدف شما کار با پایگاه داده های Access باشه میتونید این آموزش رو تا تهش بخونید و دیگه از نظر پایگاه داده ها مشکلی نداشته باشید. من برای آموزش هر چه بهتر شما و خسته نشدن شما از این آموزش براتون آموزش ساختن یک دفتر تلفن ساده امّا بسیار فدرتمند رو شروع میکنم (خودتون میفهمید چرا گفتم قدرتمند). ممکنه کمی خسته کننده به نظر برسه امّا اگه واقعاً قصد یادگیری دارید تا آخر بخونید.
    بریم سره آموزش:
    یک پروژه جدید باز کنید و از منوی Project گزینه Components... رو انتخاب کنید و گزینه های Microsoft ADO Data Control 6.0 (OLEDB) و Microsoft DataGrid Control 6.0 (OLEDB) رو علامت بزیند و کلید OK زو بزینید تا به ToolBox اضافه بشن و بعد هر دوتاشون رو به فرمتون اضافه کنید. در این مرحله شما باید یک پایگاه داده هاتون رو به شئ ADO ربط بدین برای اینکار ابتدا روی شئ ADO راست کلیک کنید و گزینه ADODC Properties رو انتخاب کنید، در کادری که باز میشه (Property Pages) گزینه Use Connection String رو انتخاب و روی Build... کلیک کنید، پنجره دیگه ای باز میشه (Data Link Properties)، در اون پنجره باید گزینه Microsoft Jet 4.0 OLE DB Provider رو انتخاب و کلیک Next رو بزنید تا وارد مرحله بعدی بشید. در این مرحله باید آدرس یک پایگاه داده ها رو تعیین کنید. به مسیری که ویژوال بیسیک رو نصب کردید برید و فایل NWIND.mdb و انتخاب کنید و کلید Open رو بزینید، حالا در پایین کادر یک کلید به نام Test Connection وحود داره، روی اون کلیک کنیدتا بفهمید عملیات تا اینجا موفقیّت آمیز بوده یا نه. اگه پیغام Test Connection Succeeded به نمایش در اومد یعنی همه چیز درسته؛ روی OK کلیک کنید و دوباره OK رو بزنید تا زمانیکه تمام کادرهای باز، بسته بشن. حالا دوباره روی ADO راست کلیک کنید و گزینه آخر رو انتخاب کنید و در کاردی که ظاهر شده، برگه سوّم یعنی RecordSource و انتخاب کنید و در قسمت Command Type روی ComboBox کلیک کنید و گزینه 2 – adCmdTable رو انتخاب کنید که با اینکار ComboBox پایینش فعّال میشه و باید در اون قسمت جدول Customers رو انتخاب کنید و کلید OK رو بزنید تا همه چیز تموم بشه، تنها کاری که باید بکنید ربط دادن شئ DataGrid به شئ ADO ست که خیلی آسونه.
    روی شئ DataGrid کلیک کنید و در جعبه Properties (سمت راست) گزینه DataSource رو پیدا کنید و روش کلیک کنید،باید به طور خودکار گزینه Adodc1 آشکار بشه، روش کلیک کنید تا انتخاب بشه حالا دوباره روی شئ DataGrid راست کلیک کنید و گزینه Retrieve Fields رو بزنید تا شئ DataGrid به طور خودکار خودش رو با جدول Custumers تطبیق بده. حالا برنامه رو اجرا کنید، امّا هنوز کامل نشده، بعضی از فیلدها اضافی هستن مثل فیلد CustomerID. برای حذف فیلدهای اضافی روی DataGrid راست کلیک کنید و گزینه Edit رو انتخاب کنید و فیلدهای CustomerID ، ContactName ، ContactTitle ، Region و PostalCode رو حذف کنید (راست کلیک روی فیلد و انتخاب گزینه Delete) و بعد یک جای خالیه فرم کلیک کنید تا تغییرات اعمال بشه. حالا دوباه برنامه رو اجرا کنید.
    تا اینجا ممکنه کمی خسته کننده بوده باشه امّا از اینجا به بعد دیگه مثل آب خوردنه.
    فرمتون رو کمی بزرگتر کنید و یک TextBox و یک Command Button تو فرمتون بذارید Caption شئ Command Button و بذارید "Search" و شئ ADO رو مخفی کنید (Visible = False) و کد زیر رو در قسمت جنرال فرمتون وارد کنید :


    Private Sub Command1_Click()
    Adodc1.Recordset.Filter = "Country = '" & Text1.Text & "'"
    End Sub
    این کد باعث میشه اونایی که در کشور خاصی قرار دارن به نمایش در بیان. برنامه رو اجا کنید و درون TextBox تایپ کنید "UK" و کلیک Search رو بزنید، میبینید که فقط اونهایی به نمایش در اومدن که کشورشون UK هست. شکل کلّی دستور Filter به صورت زیره :
    .Filter = " نام فیلد = ' مقدار' "
    میتونید به جای علامت = از هر یک از علامتهای = ، > ، < ، >= ، <= ، <> و یا کلیدواژه Like استفاده کنید. کلید واژه Like تمام مقدارهای شبیه به مقدار داده شده رو برمیگردونه. مثلاً دستور زیر تمام رکوردهایی رو که عدد اوّل فیلد Phone شون عدد 0 باشه رو نمایش میده :
    Adodc1.Recordset.Filter = " Phone Like '0*' "
    اون علامت ستاره یعنی اینکه بعد از عدد صفر هر چیزی میتونه باشه ولی داشتن عدد صفر در اوّل الزامیه. کد زیر تمام رکوردهایی رو که تو شماره تلفن شون عدد 10 وجود داره رو نمایش میده :
    Adodc1.Recordset.Filter = " Phone Like '*10*' "
    استفاده از دستور Filter خیلی ساده و در عین حال خیلی کاربردیه (بهتر از دستور Find).
    خب برای افزودن یک رکورد جدید میتونید از امکانات خود شئ DataGrid استفاده کنید. روی DataGrid کلیک کنید و در قسمت Properties گزینه های AllowAddNew ، AllowDelete و AllowUpdate رو True قرار بدید. با اینکار امکان افزودن رکورد جدید، پاک کردن یک رکورد و Update کردن کوردها به شما داده میشه.
    توجّه : شئ DataGrid با پایگاه داده ها ارتباط مستقیم نداره بلکه ارتباط اون به واسطه شئ ADO برقرار میشه و این شئ ADO است که رکوردها رو اضافه، حذف و یا به روز میکنه. در واقع شئ DataGrid دستور کار رو به ADO میده و ADO کارو انجام مبده.
    شما میتونید خودتون با برنامه نویسی رکوردی رو اضافه،حذف و یا به روز کنید. دستور اضافه کردن رکورد به صورت زیره :
    Adodc1.Recordset.AddNew
    Adodc1.Recordset.Fields("Phone") = 1234567
    Adodc1.Recordset.Update
    در خطّ اوّل یک رکود خالی آماده میشه و در خطّ دوّم فیلد Phone با مقدار 1234567 مقدار دهی میشه و در خطّ سوّم هم رکورد به روز میشه در واقع خطّ اول و خطّ آخر الزامیه. امّا اگر از این دستور استفاده کنید با یک پیغام خطا مواجه میشید یک میگه فلان فیلد نمیتونه مقدار Null بگیره؛ خب چون شما فیلدهای دیگه رو مقدار دهی نکردید این مشکل پیش میاد، شما میتونید از کد زیر استفاده کنید :
    Adodc1.Recordset.AddNew
    Adodc1.Recordset.Fields("Phone") = "1234567"
    Adodc1.Recordset.Fields("Fax") = "7654321"
    Adodc1.Recordset.Fields("Address") = "My Address"
    Adodc1.Recordset.Fields("City") = "Mashhad"
    Adodc1.Recordset.Fields("Country") = "Iran"
    Adodc1.Recordset.Fields("CompanyName") = "TopNotch Soft (T.N.S)"
    .
    .
    .
    Adodc1.Recordset.Update
    در طول یادگیری و استفاده از پایگاه داده ها بهتر با کدها آشنا میشید و میتونید باهاشون کار کنید. ولی توصیّه من به شما استفاده از همون شئ DataGrid است که به همین منظور ساخته شده. موفق باشید.
    ------------------------------------------------------------------------
    برداشته شده www.v-basic.mihanblog.com متن بالا به طور کامل از وبلاگ
    حتماً به این وبلاگ یه سری بزنین. خیلی خفنه

  4. #4
    ارتباط به منابع داده در ADO.NET ( بخش دوم )
    در بخش اول این مقاله به تشریح انواع Data Provider پرداخته و با نحوه انتخاب آنان بمنظور استفاده در برنامه ها ، آشنا شدیم . در این بخش به بررسی نحوه ایجاد یک Connection خواهیم پرداخت . Connection String ، بخشی ضروری بمنظور ارتباط با یک منبع داده است . خصلت ConnectionString مربوط به شی Connection ، اطلاعات لازم را در اختیار شی Connection قرار می دهد .
    امنیت بانک اطلاعاتی
    در زمان دستیابی به داده از طریق ADO.NET ، می بایست با استفاده از یک روش ایمن به بانک اطلاعاتی مرتبط گردید. بمنظور نیل به هدف فوق ، اطلاعات امنیتی نظیر نام کاربر و رمز عبور می بایست قبل از ایجاد هر گونه ارتباط با بانک اطلاعاتی در اختیار وی گذاشته شوند ( ارسال اطلاعات اولیه بمنظور اطمینان از معتبر بودن کاربر ) .امنیت بانک اطلاعاتی ، بستگی به نوع بانک اطلاعاتی مربوطه خواهد داشت .
    استفاده از امنیت سرویس دهنده SQL
    سرویس دهنده SQL ، با استفاده از دو روش متفاوت اقدام به تائید کاربر می نماید : تائید کاربران بر اساس سیستم امنیتی ویندوز ( Microsoft Windows Authentication ) و حالت ترکیبی ( Mixed Mode Authentication ) .

    روش Windows Authentication
    در مدل فوق ، این امکان برای یک کاربر فراهم خواهد شد که با استفاده از یک Account ویندوز به بانک اطلاعاتی مرتبط گردد . خصلت امنیتی شبکه برای کاربر در زمان ورود به شبکه ایجاد می گردد . زمانیکه یک کاربر شبکه سعی در ارتباط با بانک اطلاعاتی سرویس دهنده SQL می نماید ،عملیات تائید وی آغاز و در ادامه بر اساس سیاست های امنیتی ورود به شبکه که قبلا" برای وی تعریف و تنظیم شده است ، امکان دستیابی وی به بانک اطلاعاتی محقق و یا با درخواست وی بدلایل امنیتی مخالفت خواهد شد . در چنین حالتی ضرورتی به یک Login مجدد ( ورود نام و رمز عبور توسط کاربر) وجود نخواهد داشت . استفاده از روش فوق ، بمنظور ارتباط با بانک اطلاعاتی دارای مزایای زیر است :

    • <LI dir=rtl>متعبرسازی ایمن بهمراه رمزنگاری رمزهای عبور <LI dir=rtl>Auditing <LI dir=rtl>تاریخ سررسید رمز عبور <LI dir=rtl>تعریف حداقل طول رمزعبور
    • غیر فعال شدن ( قفل نمودن ) رمز عبور پس از انجام چندین تلاش نافرجام جهت ورود به شبکه
    نکته : با توجه به اینکه کاربران و گروههای ویندوز ، صرفا" توسط ویندوز نگهداری و پشتیبانی می گردند ، سرویس دهنده SQL اطلاعات مربوط به یک گروه کاربران را در زمان اتصال به بانک اطلاعاتی می خواند . در صورتیکه تغییراتی در رابطه با مجوزهای دستیابی برای یک کاربر متصل شده ایجاد گردد ، تغییرات ایجاد شده در زمان آتی که کاربر به سرویس دهنده SQL مرتبط می گردد ؛ در نظر گرفته شده و متناسب با تغییرات ایجاد شده با کاربر برخورد خواهد شد .
    روش Mixed Mode Authentication
    در روش فوق ، این امکان برای کاربران فراهم می گردد که به یک سرویس دهنده SQL بر اساس Windows Authentication و یا SQL Server Authentication متصل گردند . کاربرانی که از طریق ویندوز NT 4.0 و یا ویندوز 2000 به بانک اطلاعاتی مرتبط می گردند ، قادر به استفاده از ارتباطات trusted در Windows Authentication و یا Mixed Mode Authntication می باشند . زمانیکه کاربری با استفاده از یک نام و رمز عبور خاص و بکمک یک ارتباط non-trusted به بانک اطلاعاتی متصل می گردد ، سرویس دهنده SQL خود عملیات تائید کاربر را بررسی می نماید ( آیا یک account سرویس دهنده SQL پیکربندی و تنظیم شده است ؟) . در صورتیکه ماحصل بررسی فوق منفی باشد ، کاربر تائید نشده و وی با یک پیام خطاء مواجه خواهد شد.
    نکته : در صورتیکه کاربری سعی در ارتباط با یک سرویس دهنده SQL 7.0 ، ( مورد نظر سرویس دهنده SQL 2000 نمی باشد ) را داشته و یک نام خالی ( blank) را وارد نماید ، سرویس دهنده SQL 7.0 ، از Windows Authentication استفاده می نماید.علاوه بر این ، در صورتیکه کاربری سعی در ارتباط با یک سرویس دهنده SQL 7.0 نماید که برای Windows Authentication پیکربندی شده باشد ( استفاده از یک Login خاص ) ، login مورد نظر نادیده گرفته شده و از روش Windows Authentication استفاده خواهد شد .
    روش SQL Server Authentication بمنظور سازگاری با نسخه های قبلی ارائه شده است . زیرا بر نامه های نوشته شده برای سرویس دهنده SQL 7.0 ، و یا قبل از آن می بایست از نام و رمز عبور سرویس دهنده SQL استفاده نمایند. علاوه بر این ، زمانیکه یک نمونه از سرویس دهنده SQL تحت ویندوز 98 اجراء می گردد ، چون روش Windows Authentication در نسخه وینوز 98 حمایت نمی گردد ، مجددا" از روش SQL Server Authentication استفاده خواهد شد .بنابراین سرویس دهنده SQL از Mixed Mode در زمان اجراء ویندوز 98 استفاده می نماید ( ولی صرفا" SQL Server Authentication حمایت می گردد ) .

    Connection String چیست ؟
    بمنظور انتقال اطلاعات بین یک منبع داده و برنامه ، می بایست در ابتدا دارای یک ارتباط ( اتصال ) با منبع داده باشیم . خصلت ConnectionString ، اطلاعات ضروری و مورد نیاز در ارتباط با تعریف یک اتصال به منبع داده را از طریق یک رشته مشتمل بر مجموعه ای از پارامترها ، ارائه می نماید. جدول زیر چندین پارامتر متداول در رابطه با Connection string را نشان می دهد .

    توضیحات
    پارامتر
    از خصلت فوق بمنظور تنظیم و یا برگرداندن نام Provider مرتبط با Connection استفاده می گردد . امکان استفاده از خصلت فوق، صرفا" برای اشیاء OleDbConnection وجود خواهد داشت .
    Provider
    مدت زمان انتظار برحسب ثانیه بمنظور ارتباط با بانک اطلاعاتی را مشخص می نماید. ( پیش فرض 15 ) .
    Connection TimeOut
    or
    Connect TimeOut

    نام بانک اطلاعاتی
    Initial Catalog
    نام سرویس دهنده SQL استفاده شده در زمانیکه یک Connection فعال شده باشد و یا نام فایل در رابطه با یک بانک اطلاعاتی Access را مشخص می نماید .
    Data Sourceرمز عبور برای SQL Server account
    PasswordSQL Server Login account
    User ID
    ایمن بودن ارتباط را مشخص می نماید. مقادیر مورد نظر می تواند True,False و SSPI باشد . ( SSPI معادل True است )
    Integrated Security
    or
    Trusted Connection
    زمانیکه مقدار آن False باشد ، اطلاعات حساس امنیتی نظیر رمز عبور بعنوان بخشی از ارتباط (زمانیکه ارتباط فعال می گردد) ، برگردانده نخواهد شد. تنظیم خصلت فوق به True می تواند یک ریسک امنیتی باشد مقدار پارامتر فوق بصورت پیش فرض False است .
    Perisist Security Info
    نحوه تنظیم یک Connection String
    بمنظور ایجاد و مدیریت یک Connection می بایست یکی از اشیاء Connection مربوط به ADO.NET را استفاده نمود : شی SqlConnection و یا شی OleDbConnection . تنظیم خصلت ConnectionString صرفا" زمانی که Connection بسته می گردد، میسر خواهد بود . بمنظور Reset نمودن یک Connection String می بایست Connection مورد نظر را بست و مجددا" آن را فعال نمود.


    مثال
    در این بخش به بررسی چندین مثال بمنظور آشنائی با نحوه استفاده از Connection String بهمراه پارامترهای مربوطه ، خواهیم پرداخت . دقت داشته باشید که تمامی Connection String ها ، دارای پارامترهای یکسان نمی باشند .
    مثال 1 - نحوه اتصال به یک بانک اطلاعاتی SQL Server 2000 با استفاده از شی SqlConnection و VB.NET

    پارامتر
    مقدار
    Product
    SQL Server 2000Server name
    TehranDatabaseName
    NorthwindSecurityMixed modeUsernamesaPassword110Timeout1 minute
    نحوه اتصال به بانک اطلاعاتی
    Dim cnNorthwind as New _ system.Data.SqlClient.SqlConnection()
    cnNorthwind.ConnectionString = _
    "User ID = sa;" & _
    "Password= 110;" & _
    "Initial Catalog=Northwind;"&_
    "Data Source =Tehran;" & _
    "Connection TimeOut= 60;"

    مثال 2 - نحوه اتصال به یک بانک اطلاعاتی Access با استفاده از یک OleDbConnection و ویژوال بیسیک
    پارامتر
    مقدار
    Product
    Microsoft Access 2000Database location\Samples\Northwind.mdb
    نحوه اتصال به بانک اطلاعاتی
    Dim cnNorthwind as New _
    system.Data.OleDb.OleDbConnection( )
    cnNorthwind.ConnectionString = _
    "Provider = Microsoft.Jet.OLED.4.0" & _
    "Data Source= \Samples\Northwind.mdb;"

    مثال 3 - نحوه اتصال به یک بانک اطلاعاتی SQL Server 6.5 با استفاده از شی OleDbConnection و #C
    پارامتر
    مقدار
    Product
    SQL Server 6.5Server name
    MyserverDatabaseName
    PubsSecurityWindows authentication
    نحوه اتصال به بانک اطلاعاتی
    System.Data.oleDb.OleDbConnection cnNorthwind = new
    System.Data.OleDB.OleDbConnection ( );
    cnNorthwind.ConnectionString =
    "Provider = SQLOLEDB;" +
    "Data Source =Myserver;" +
    "Initial Catalog= Pubs;" +
    "Integrated Security=SSPI;" ;

    ساده ترین روش تنظیم یک Connection string استفاده ار ویژوال استودیو دات نت است :
    • <LI dir=rtl>
      برنامه ویژوال استودیو را فعال نمائید.
      <LI dir=rtl>
      یک ASP.NET Application و یا Windows Application را با استفاده از VB ، ایجاد نمائید.
      <LI dir=rtl>
      کنترل SqlConnection را بر روی فرم مورد نظر قرار دهید( Darg&Drop ) .
    • در پنجره Properties ، خصلت ConnectionString را تنظیم نمائید.
    [IMG]file:///H:/Book/اینترنت/VB6/نحوه%20ایجاد%20یک%20Connection_files/ADO3pic1.jpg[/IMG]
    • پنجره ویرایشگر کد را فعال و کدی را که بصورت اتوماتیک ایجاد شده است ، مشاهده نمائید.
    در بخش سوم این مقاله بررسی نحوه مدیریت یک Connection خواهیم پرداخت .
    تهیه شده در شرکت سخا روش

  5. #5
    آقا واقعا ممنون
    بچه ها بمب مرامند.
    راستی آقا این آموزش چند درصد از مشکل منو حل میکنه؟
    بازم مرثی

  6. #6
    نقل قول نوشته شده توسط Tiro Pro مشاهده تاپیک
    سلام
    شما اصلا نوع بانک اطلاعاتی خودتون مشخص کنین
    والا دوست عزیز چون هیچ چیز از بانک اطلاعاتی سرم نمیشه نمیتونم جوابت رو بدم.
    .
    .
    از دوستان تقاضا دارم اگه بازم بلد هستن دریغ نکنن.
    خدا اجرتون بده.

  7. #7
    محروم شده
    تاریخ عضویت
    بهمن 1386
    محل زندگی
    کرج
    پست
    129
    نقل قول نوشته شده توسط saeedmontazer مشاهده تاپیک
    والا دوست عزیز چون هیچ چیز از بانک اطلاعاتی سرم نمیشه نمیتونم جوابت رو بدم.
    .
    .
    از دوستان تقاضا دارم اگه بازم بلد هستن دریغ نکنن.
    خدا اجرتون بده.

    ببینید ویژوال این قدرت رو داره که با بانک اطلاعاتی مختلف ارتباط برقرار کنه

    معمولا از بانک access و sql و oracle میشه استفاده کرد که بسته به سرعتی که شما برای

    برنامه ای که می خوایید بنویسید و یا حجم اطلاعاتی که می خواین تو بانکتون ذخیره کنید باید یکی از این بانک ها رو انتخاب کنید

    که من بهتون پیشنهاد می کنم برای شروع از access استفاده کنید

    حالا با توجه به این که شما از بانک access استفاده می کنید باید با استفاده از اشیایی
    که وی بی در اختیارتون قرار داده بانک رو با تکس باکس ها یا هر شیی که تو فرم دارید ارتباط بدید

    این شی هایی که برای ارتباط لازمه معمولا 2 تا هستند

    1-DATA
    2-ADODC
    که من بازم بهتون ADODC رو پیشنهاد میدم چون انعطاف پذیریش خیلی بیشتره

    اگه بازم توضیح خواستید در خدمتم

  8. #8
    کاربر دائمی
    تاریخ عضویت
    شهریور 1382
    محل زندگی
    هلند
    پست
    1,709
    سلام
    با این توضیحات چیزی برای گفتن نموند.
    خلاصه و مفید . بهتر از اینه که برید یه کتاب 300 ، 400 صفحه ای بخونید.

  9. #9

    Wink پاسخ

    سلام ، خسته نباشید.
    من فکر می کنم مطلب اصلی مونده .
    شما باید دستورات SQL هم آشنا باشید + یک سری نکات رو در حین نوشتن برنامه با دستورات SQL رعایت کنید ، برای اینکه اغلب شرکت های بزرگ برنامه نویسی برای بالا بردن سرعت کوئری ها شون ین اصول رعایت می کنند .
    پیشنهاد میکنم به این لینک مراجعه کنید .

  10. #10
    یه دنیا ممنون از آموزش هایی که دوستان گذاشتن
    ولی دوستان یک چیزی آموش اولی که دوستمون گذاشته(ضمن تشکر)ناقص هست و فقط تا نصف راه رفته و فقط دستور العمل هست و توضیحی راجع به کار ها داده نشده که مثلا وقتی فلان گزینه رو تیک میزنیم چه اتفاقی میفته؟
    و آموزشی که دوست دوممون گذاشته(با تشکر فراوان)خیلی خیلی پیشرفته هست و اصلا نتونستم هضمش کنم.کسی ساده تر رو داره؟!؟!؟
    دوستانی که چیزی بلد هستن خواهش میکنم پا پیش بزارن....


    راستی shahpari جان من منتظر آموزش کامل و پایه ای شما دوست عزیز هستم...

    دوستان یه مشکل دیگه اصطلاحاتی که استفاده میکنید هست که اصلا حالیم نمیشه .فرض کنید میخواهید به کسی که هیچ از ویژوال نمیدونه آموزش میدید!!!!

  11. #11
    کاربر دائمی آواتار aidin1386
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    سايت برنامه نويس ديگه
    سن
    30
    پست
    156

    Wink مثال

    اینم یک مثال برای عزیزان
    ارتباط با پایگاه داده
    http://eidazha.persiangig.com/weblog/accessconnect.zip
    انشا الله امروز قراره یه آموزش روان اینجا بزارم

  12. #12
    محروم شده
    تاریخ عضویت
    بهمن 1386
    محل زندگی
    کرج
    پست
    129
    دوست عزیز تا زمانی که شروع به نوشتن برنامه نکنی هیچ مسئله ای درست نمیشه

    پس قدم به قدم شروع کن

    اول بگید که می خوایین چه برنامه ای بنویسید و انتظار دارید چه اطلا عاتی رو براتون
    ذخیره کنه؟

    همون طور که گفتم شما می تونید از data و یا ado استفاده کنید

    تفاوت این دو شی بیشتر در نسخه استفاده ای شما از اکسس

    به این نکته توجه کنید که ما بانک اطلاعاتی رو برای برنامه از دو راه می تونیم بسازیم
    1-از خود برنامه وی بی
    2- با اکسس بسازیم و بعد اون رو با ado ارتباط بدیم

    اگر از روش اول استفاده کنید که روش خوبی نیست بانکتون نسخه 97 اکسس میشه
    و مشکل بزرگش در ارتباط دادن جداول به همدیگست

    ولی در روش دوم شما خیلی راحت با اکسس بانک رو می سازید و بعد اون رو ارتباط میدید

    و یکی دیگه از مشکلات data اینه که شما نمی تونید به هیچ عنوان data رو با اکسس 2000

    یا 2003 ارتباط بدید و در صورتی که بانکتون از قبل آماده هست و حتما می خواین که از data استفاده کنید می تونید از منوی utilities محیط access گزینه convert to و بعد access 97
    رو انتخاب کنید

    تا اینجای مسئله اصلا ربطی به وی بی نداره
    مربوط به پایگاه داده ای هست که باید با وی بی ارتباط بر قرار کنه

    پس بهتره از همین جا شروع کنی و فیلد ها و جداولی رو که می خوای بسازی در نظر بگیری

    و توی اکسس بانکت رو بسازی

    سعی کردم ساده بگم امیدوارم متوجه شده باشید.

  13. #13
    کاربر دائمی آواتار aidin1386
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    سايت برنامه نويس ديگه
    سن
    30
    پست
    156

    Talking یه نگاهی به اعلان ها هم بندازید.

    شما چرا یه نگاه به بخش اعلان ها نمی اندازید. این همه آموزش
    =============================
    آقا حقوق پایمال نشه، نوشته شده توسط iiiiiibo جمع آوری شده توسط Mbt925
    نقل قول:
    نوشته شده توسط iiiiiibo
    آموزش برنامه نویسی پایگاه داده ها

    نقل قول:
    https://barnamenevis.org/showpo...39&postcount=4
    نقل قول:
    https://barnamenevis.org/showpo...40&postcount=5

  14. #14
    محروم شده
    تاریخ عضویت
    بهمن 1386
    محل زندگی
    کرج
    پست
    129
    نقل قول نوشته شده توسط aidin1386 مشاهده تاپیک
    شما چرا یه نگاه به بخش اعلان ها نمی اندازید. این همه آموزش

    =============================
    آقا حقوق پایمال نشه، نوشته شده توسط iiiiiibo جمع آوری شده توسط Mbt925
    نقل قول:
    نوشته شده توسط iiiiiibo
    آموزش برنامه نویسی پایگاه داده ها

    نقل قول:
    https://barnamenevis.org/showpo...39&postcount=4
    نقل قول:
    https://barnamenevis.org/showpo...40&postcount=5
    دقیقا حق با این دوستمون هست

    ولی برای اونایی که یه مقدماتی رو می دونن

    بنابر این مطالب اولیه رو بهشون بگید تا از قسمت کد نویسی

    خودشون مشکلشون رو با search کردن تو سایت حل کنن

    شما هم جستجو کنید خیلی مطالب به درد بخوری پیدا می کنی که تازه همراه
    نمونه کد هم هست که خیلی بیشتر کمکتون می کنه.

  15. #15

  16. #16

    دوستان سلام
    ممنونم از این همه لطف/
    راستش اقا از این آموزش ها یه چیزهایی فهمیدم ولی راستش رو بخوای نه خیلی....
    آقا من امروز میخوام یه کمی پر رویی کنم و یه مینی برنامه که فقط ضاهرش رو درست کردم از دوستان تقاضا دارم یک قسمتش (مثلا خرید) رو بانک اطلاعاتی براش درست کنند که مطمعا هستم این کار برام خیلی مفید.
    راستش آقا میدونید چون محل سکونت ما چالوس هست و شهر کوچیکیه و اطلاعات معلم ها هم محدود خیلی نمیتونم کسب فیض بکنم.
    به هر حال این پر رویی ما رو ببخشید.



    https://barnamenevis.org/attach...1&d=1205550325

  17. #17
    ببخشید دوستان 2بار لینک اشتباه دادم.
    این دیگه درسته!!!!


    https://barnamenevis.org/attach...1&d=1205563620
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  18. #18
    دوستان اینو دوست گلم shahpari فرستاده برام:((((من فایلی رو که آپلود کرده بودین دانلود کردم ولی متاسفانه

    از فرم هاتون هیچی سر در نیاوردم

    فکر می کنم به همین دلیله که کسی نتونسته تا این لحظه کمکی بهتون بکنه

    پیشنهاد میدم که در ادامه تاپیک خودتون مشخص کنید که می خواین بانک اطلاعاتیتون چه جدول ها و هر جدول چه فیلد هایی داشته باشه))))

    دوستان والا این برنامه اصلا به جدول کاره نداره.
    فقط میخوام اطلاعات(مثلا نام خریدار)در پایگاه داده ذخیره بشه.
    در ضمن اگه برای قسمت جست و جو هم کمکم کنید دیگه .......
    نمیدونم تونستم جواب دوست گلم رو بدم یا نه؟؟؟

  19. #19
    کاربر دائمی آواتار aidin1386
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    سايت برنامه نويس ديگه
    سن
    30
    پست
    156

    Talking نگران نباشید

    من تا آخر شب برای شما بخش خرید رو تکمیل می کنم و می فرستم.

  20. #20
    کاربر دائمی آواتار aidin1386
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    سايت برنامه نويس ديگه
    سن
    30
    پست
    156

    Talking اینم برنامه

    اینم برنامه! قسمت خریدشو تکمیل کردم. اگه تونستم بخش جستجوش رو هم تکمیل می کنم.
    چون خیلی سایز بزرگی داشت اول تبدیل به SFX کردم بعد تبدیل به زیپش کردم.

    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  21. #21
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    سلام
    من هم یک سری فایل pdf دارم که فکر کنم کلی به کارت بیاد. من یکی که خودم از روی همین pdf ها بانک های اطلاعاتی و کار کردن با اونها رو یاد گرفتم. کلاً 15 فایل هستش که هر کدوم سه چهار صفحه بیشتر نیست و مختصر و مفید توضیح داده. (در ضمن علاوه بر بانک های اطلاعاتی چند قسمتی هم در مورد رجیستری و ... داره)
    امیدوارم به کارت بیاد.
    اولین درس:
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  22. #22
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    اینم از درس دوم:
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  23. #23
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    اینم از درس سوم:
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  24. #24
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    ببخشید دارم برای هر فایل یه پست جداگانه می زنم، دلیلش اینه که وقتی من دو تا یا بیشتر فایل رو می خوام آپلود کنم سیستمم هنگ می کنه. خلاصه ببخشید.
    درس چهارم:
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  25. #25
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    ***درس پنجم :
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  26. #26
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    ((درس ششم)):
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  27. #27
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    درس هفتم :
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  28. #28
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    درس هشتـــم:
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  29. #29
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    درس نهــــــــــــــــــم :
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  30. #30
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    درس دهم:
    اگه خدا بخواد داره تموم می شه!
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  31. #31
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    درس یازدهـــم:
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  32. #32
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    درس دوازدهم :
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  33. #33
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    درس سیزدهم :
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  34. #34
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    درس چهاردهم:
    نمودار برو کلی باهاش حال کن (برای گزارش ها آخرشه)
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  35. #35
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    خدایا شکرت دیگه به آخر کار رسیدیم...
    درس پانزدهم:
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  36. #36
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    خدایا شکرت دیگه به آخر کار رسیدیم....
    درس پانزدهم:
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  37. #37
    کاربر دائمی آواتار Aminch.pc
    تاریخ عضویت
    دی 1386
    محل زندگی
    تهران
    پست
    111
    امیدوارم که این مقالات به درد شما دوست گرامی و دیگر دوستانی که قصد کار با بانکهای اطلاعاتی و گزارش گرفتن و ... از بانک ها را دارند بخورد.
    فکر کنم توی سایت برنامه نویس رکورد دار شدم یعنی اولین کسی باشم که 17تا پست داره پشت سر هم می زنه ولی تقصیر من نیست من می تونستم سر و تهش رو با 5 پست به هم بیارم ولی نشد دیگه سیستمم هنگ می کرد.( منظورم از 17 پست 15 پست فایل ها + این یکی پست و 1 پست هم قبل از این دادم)
    راستی اگه باز هم با خوندن این مقالات به نتیجه نرسیدید ما رو خبر کنید تا از راه های دیگر شما دوست گرامی را راهنمایی کنیم چرا که هدف از این سایت آموزش و همیاری به هم میهنی های عزیز در زمینه برنامه نویسی هست.
    دوستان اگه در مورد مباحث دیگری هم آموزش خواستند من و دیگر اعضای انجمن شما را یاری خواهیم کرد.
    یا علــی

  38. #38
    منتظر تایید آدرس ایمیل
    تاریخ عضویت
    آبان 1386
    پست
    114
    سلام دوستان
    مقاله هایی که بچه ها در باره بانک برای یادگیری گذاشتند خیلی خوبه ولی به نظر من شما اگر کتاب جامعی رو درباره بانک تهیه کنید بهتره
    این کتاب خیلی خوبه
    آموزش برنامه نویسی پایگاه داده با ویژوال بیسیک در 21 روز انتشارات "نص"
    اسمیت -اموندسن زارع پور-سیروسیان
    موفق باشید

  39. #39
    وااای دیگه نمیدونم چه طور از آقا امین تشکر کنم...
    داش امین یه دونه ای دردونه ای شاه دونه ای......
    راستی آیدین جان این برنامه ی من رو که تکمیل کردی این nod32 هی میگه ویروس sality داره اصلا نمیزاره unzip کنم فکر کنم الکی به کدهات شک کرده.
    نمتونی یه جوری کنی این زبون بسته گیر نده.
    ممنون آیدین جان....

  40. #40
    یه خواهش دیگه در کمال پر رویی از دوستان دارم.
    دوستان اگه خواستید برنامه ی بنگاه رو که در صفحه 2 هست تکمیل کنید(مثل آرمین جان)هر خط که کد نوشتید یک توضیح فارسی جلوی اون خط بنویسید که من بفهمم این کد چیکار چیکار میکنه!!!!

    راستی آقا کسی برنامه service pack6(با حجم 26 مگ) رو داره؟
    من تو سایت ماکروسافت پیدا کردم 60 مگ داشت!!!

    ممنون...

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

تاپیک های مشابه

  1. تقاضایی راهنمایی و کمک در کار با Dreamweaver
    نوشته شده توسط احمد کاوه در بخش طراحی وب (Web Design)
    پاسخ: 4
    آخرین پست: پنج شنبه 29 مهر 1389, 12:41 عصر
  2. آقا چه چیزایی با javascript قابل حل هست چه چیزایی با .net
    نوشته شده توسط odiseh در بخش ASP.NET Web Forms
    پاسخ: 13
    آخرین پست: جمعه 02 فروردین 1387, 04:44 صبح
  3. دوستانی که با interbase آشنایی دارند لطفا راهنمایی کنند
    نوشته شده توسط mehdi_moosavi در بخش بانک های اطلاعاتی در Delphi
    پاسخ: 4
    آخرین پست: شنبه 01 بهمن 1384, 14:11 عصر

قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •