نمایش نتایج 1 تا 2 از 2

نام تاپیک: دریافت username و password ایمیل و ارسال نامه به دوستان

  1. #1
    کاربر دائمی آواتار jasadeghi
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1386
    محل زندگی
    مشهد
    پست
    124

    دریافت username و password ایمیل و ارسال نامه به دوستان

    سلام

    تو سایت هایی مانند فیس بوک username و password ایمیل شما را دریافت می کنه و بعد از لیست کردن نام دوستان شما که در ایمیل آدرس آنها رو دارید، براشون دعوت نامه میفرسته.

    این کار به چه صورت انجام میگیره؟
    .
    با تشکر
    آخرین ویرایش به وسیله jasadeghi : چهارشنبه 14 فروردین 1392 در 13:50 عصر

  2. #2
    کاربر دائمی آواتار jasadeghi
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1386
    محل زندگی
    مشهد
    پست
    124

    نقل قول: دریافت username و password ایمیل و ارسال نامه به دوستان

    سلام
    من یک مقاله و یک برنامه پیدا کردم که جواب سئوالم رو میداد بد ندیدم مقاله و برنامه برای استفاده دوستان اینجا قرار بدم. ولی اشکال در برنامه اینه که فقط برای yahoo نوشته شده . اگر دوستان برای سایتهای دیگه ای مثل gmail و یا hotmail برنامه یا کلاسی دارن لطف کنن اینجا بگذارن تا این عملیات تکمیل بشه.


    پشت پنجره‌هاي زنده‌ - نگاهي به کيت توسعه نرم افزاري Windows Live
    بهروز نوعي پور
    ماهنامه شبکه - شهريور ۱۳۸۶ شماره 79
    اشاره :
    شركت گوگل دو سه سال است كه روي قضيه سرويس‌هاي آنلاين به شدت تمركز كرده و تقريباً اكثر سرويس‌هاي خود را همراه با يك كيت توسعه نرم‌افزاري ارائه مي‌دهد. به تازگي مايكروسافت هم وارد اين عرصه شده است و كيت توسعه نرم‌افزاري Windows Live را ارائه و معرفي نموده است.


    ماجراي رقابت پلتفرم‌‌هاي آنلاين سه شركت گوگل، مايكروسافت و ياهو به مرحله جالبي رسيده‌ است. همان‌ طور كه در شماره گذشته گفتم شركت گوگل دو سه سال است كه روي قضيه سرويس‌هاي آنلاين به شدت تمركز كرده و تقريباً اكثر سرويس‌هاي خود را همراه با يك كيت توسعه نرم‌افزاري ارائه مي‌دهد.
    برنامه‌نويسان مي‌توانند با استفاده از اين كيت‌هاي نرم‌افزاري يا SDK، به رابط برنامه‌نويسي يا API سرويس مربوطه دسترسي داشته باشند و بر اساس آن برنامه‌هاي جديدي ايجاد كنند. اين برنامه‌ها ممكن است تحت وب يا مخصوص دسكتاپ باشند. ولي مهم اين است كه برنامه‌نويس بايد از فناوري وب‌سرويس استفاده كند تا به امكانات سرويس مورد نظر از راه‌دور دسترسي داشته باشد.
    به تازگي مايكروسافت هم با مقداري تأخير نسبت به ساير رقبا - از جمله گوگل - وارد اين عرصه شده است و كيت توسعه نرم‌افزاري Windows Live را ارائه و معرفي نموده است. مايكروسافت از سال 2002 به اين سو، مرتباً در فعاليت‌هاي تبليغاتي مرتبط با فناوري دات‌نت، مقوله وب‌سرويس را به عنوان يكي از محورهاي اين فناوري معرفي كرده است.
    ولي عجيب است كه با اين همه تأخير نسبت به گوگل، براي ارائه چنين كيتي دست به كار شده است.
    با اين حال، گذشته از جنبه رقابتي و صنعتي اين موضوع، بايد اهميت رويكرد همزمان و مشترك اين دو غول دنياي اينترنت و نرم‌افزار به پلتفرم‌هاي آنلاين را مورد توجه قرار داد.
    معني ديگر اين حرف آن است كه موضوع سيستم‌عامل‌ها و سكو‌هاي آنلاين كه تا همين پنج سال پيش در حد تئوري مطرح بود، اكنون به واقعيت پيوسته و به طور جدي وارد دنياي نرم‌افزار شده است.
    به اين ترتيب در كنار سه‌شاخه اصلي برنامه‌نويسي، يعني برنامه‌نويسي مخصوص دسكتاپ، برنامه‌نويسي مخصوص سرور و برنامه‌نويسي تحت وب، از اين پس رشته‌ جديدي وارد عرصه برنامه‌نويسي خواهد شد كه حالتي دورگه و هايبريد دارد.
    در اين شاخه جديد از برنامه‌نويسي، به جاي سيستم‌عامل‌هاي متداول، با يك سايت عظيم اينترنت مثل گوگل يا Live.com سروكار داريد. ديتابيس شما ديتابيس روي اين سايت‌ها است و برنامه شما مي‌تواند با بهره‌گيري از فناوري وب‌سرويس به درون ساختار اين پلتفرم‌هاي آنلاين راه‌ يابد و آنجا كاري - مثلاً جست‌وجو در ميان خبرها و عكس‌ها - انجام دهد.
    اين شاخه جديد از هر نظر كه فكر كنيد، جالب و هيجان‌انگيز است. فقط يك ايراد بزرگ دارد و آن هم اين‌كه، نهايتاً كنترل و مالكيت پلتفرم و سيستم‌عامل آنلاين شما در دست شما نيست و وابسته به شركت‌هاي بزرگي مانند گوگل و مايكروسافت خواهد بود.
    در عوض، اين مزيت را دارد كه به صورت مجاني يا با هزينه اندك به بانك‌هاي اطلاعاتي ارزشمند اين شركت‌ها دسترسي داشته باشيد و از آن‌ها استفاده كنيد.
    سرويس Live.com همراه چندين SDK عرضه مي‌شود. براي اين منظور مايكروسافت سايت ويژه‌اي به آدرس http://dev.live.com اختصاص داده است كه از همانجا نيز مي‌توانيد اين كيت‌ها را دانلود كنيد. مهم‌ترين API كه از داشتن آن خوشحال خواهيد شد، رابط برنامه‌نويسي موتور جست‌وجوي MSN است (كه اخيراً به Live.com Search Engine تغيير نام داده است).
    با استفاده از اين كيت مي‌توانيد موتور جست‌وجوي MSN را به صورت بخشي از نرم‌افزار خود داشته باشيد و به كمك آن در اينترنت جست‌وجو كنيد و به طبقه‌بندي و آناليز نتايج بپردازيد.
    سرويس مهم ديگري كه از طريق SDK ويندوز زنده به آن دسترسي داريد، Virtual Earth است. اين سرويس كه مشابه سرويس Google Earth است، نقشه جغرافيايي تمام نقاط كره زمين را به همراه جزئيات مفصل درباره مكان‌ها و آدرس‌ها در اختيارتان مي‌گذارد.
    به كمك اين سرويس و سرويس خواهرخوانده آن، MapPoint مي‌توانيد بانك اطلاعات جغرافيايي و آدرس‌ها را به نرم‌افزار خود بيفزاييد.
    سرويس Windows Live Data امكان دسترسي برنامه‌ شما به اطلاعات شخصي كاربران - البته پس از وارد كردن username و password توسط خود كاربران - را فراهم مي‌سازد. به اين ترتيب مي‌توانيد براي مرتب‌كردن و سازماندهي اطلاعاتي كه كاربران سرويس‌هاي Live.com در پوشه‌هاي شخصي خود دارند، نرم‌افزار درست كنيد.
    سيستم Windows Live Alerts اين امكان را فراهم مي‌سازد كه قابليت «خبررساني و آگاه‌سازي كاربر» را به نرم‌افزار آنلاين خود بيفزاييد. دو API نيز براي دسترسي به موتور سيستم پخش آگهي و ديتابيس آن در نظر گرفته شده است: يكي Microsoft adCenter API و ديگري Windows Live Expo API كه اين دومي بانك‌هاي اطلاعاتي مفصلي از قبيل بانك مشاغل و كاريابي براي كاربران را در خود دارد.
    براي علاقمندان MSN Messenger كه اكنون با نام جديد Windows Live Messenger شناخته مي‌شود نيز دو رابط برنامه‌نويسي به نام‌هاي Messenger Activity SDK و Messenger Add-in API پيش‌بيني شده است تا بتوانيد براي اين سرويس محبوب برنامه‌هاي جانبي درست كنيد.
    دو كيت مخصوص نيز براي وبلاگ‌نويسي تدارك ديده شده است: يكي Windows Live Spaces MetaWeblog API و ديگري Windows Live Writer SDK كه دومي مهم‌تر است و رقيب سرويس Writely گوگل محسوب مي‌شود. هم سرويس مايكروسافت و هم مشابه گوگليِ آن، در حقيقت تكرار موفقيت نرم‌افزار Word مايكروسافت را در عرصه آنلاين هدف قرار داده‌اند.
    به كمك Writer SDK مي‌توانيد كارهاي مختلفي انجام دهيد و مثلاً مي‌توانيد وبلاگ خود را از راه دور آپديت كنيد و يادداشت‌هاي جديدتان را ارسال نماييد.
    براي تكميل اين مجموعه دو كيت ديگر نيز در نظر گرفته شده است: يكي SDK مخصوص دسترسي به Address Book كاربر كه Live contacts API نام دارد و ديگري Toolbar Custom Button SDK كه ساختن دكمه‌هاي سفارشي براي Toolbar مخصوص ويندوز زنده را ممكن مي‌سازد.
    اخيراً مايكروسافت سرويس Silverlight Streaming را نيز به اين مجموعه افزوده است تا به اين ترتيب قابليت توليد نرم‌افزارهاي تحت وب و مجهز به مالتي مديا را نيز در اختيار برنامه‌نويسان قرار دهد. اين برنامه‌ها مي‌توانند روي سايت Live.com به طور رايگان ميزباني شوند. دياگرام مم‌ترين وب‌سرويس‌هاي ويندوز لايو را مي‌توانيد از صفحه http://dev.live.com/whatis.aspx دانلود كنيد.


    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •