عناوین :
تنظیم و اماده سازی PUN در Photon cloud
استفاده از PhotonViews
ارتباط و اتصال به فوتون
دریافت لیست اتاق ها
ساخت و ملحق شدن به یک اتاق
فیلتر کردن نتایج لابی به وسیله اولویت ها
استفاده از ساختار یافتن دوستان
همگام سازی مراحل بین بازیکنان
و در اخر نمونه برنامه چت سیستم به وسیله PUN


مقدمه :
فوتون یونیتی سرور محصول شرکت ExitGames یک از محصولات پرطرفدار در میان توسعه دهنده گان یونیتی برای ساخت بازی ها و کاربرد های تحت شبکه می باشد که با ارائه API مشابه خود شبکه یونیتی اقدام به ارائه راه حل های بهتری برای برطرف کردن مشکلات خود شبکه داخلی یونیتی(مستر سرور) کرده است. خود فوتون یونیتی سرور به وسیله یک سرویس دیگر که ان را با نام فوتون ابری نام می بریم کار می کند .
همانند شبکه یونیتی(مستر سرور) شبکه فوتون یونیتی نیز از udp برای ارتباط استفاده می کند . اما کلیدی ترین تفاوت بین انها این است که کاربر یا همان پلایر به صورت مستقیم به هاست سرور ها دسترسی ندارند . در عوض کاربران با اتصال به شاخه ای از سرور که ان را با نام ابر می شناسیم درخواست اتاق خالی و یا اتاق در دسترس را می نماید . یک اتاق باید به وسیله سرور ساخته شود و کلاینت باید به ان اتاق ملحق شود .


تنظیم PUN در Photon Cloud
برای شروع شما باید به ادرس زیر مراجعه کنید :
https: //Cloud.exitgames.com
پس از اینکه اکانت ایجاد کردید به قسمت Dashboard: My Photon | Application و سپس ساخت یک Application جدید . نام در اینجا مهم نیست اما باید ID را برای استفاده کپی کنید .

سپس وارد Asset Store شده و سپس Photon Unity Networking را جستجو کرده پس از ان شما باید ابتدا Photon Unity Networking Free را ببینید . ان را دانلود کرده و Asset را وارد پروژه کنید .

پس از دانلود پلاگین و وارد کردن ان به یونیتی شما باید با پنجره زیر که از شما sign Up شدن و یا app ID را می خواهد رو به رو شوید .

بر روی Setup کلیک کرده چون شما از قبل ثبت نام کرده بودید نیازی نیست از Send استفاده کنید .
پس از کلیک بر روی Setup و سپس انتخاب ملیت ( توجه داشته باشید که شرکت ExitGame سرور های مختلفی در چندین کشور دارد) . پس از انتخاب ملیت و وارد کردن شماره app ID اکنون می توانید ذخیره کرده و سپس از بابت متصل بودن ان به شبکه فوتون مطمئن باشید . در نظر داشته باشید که در نسخه رایگان کمی محدودیت در پلتفرم ها و تعداد کاربران دارید .
پس از ان شما اماده استفاده از این پلاگین هستید .
محدودیت هایی که از ان نام برده شده :
عدم کار بر روی شبکه های مشابه در iOS و اندروید به وسیله لایسنس رایگان
پشتیبانی کاربران حداکثر 20 نفر
نگه داری و پشتیبانی در اندروید تا 30 روز