افزایش نرخ ارز و واردتی بودن دیزل ژنراتور باعث شده است قیمت ها نیز افزایش پیدا کند. در این بین عوامل زیر تأثیر بسزایی در نرخ فروش دیزل ژنراتور دارد.


1- موتور دیزل ژنراتور
موتور دیزل ژنراتور از مهم ترین بخش دیزل می باشد بنابراین بیش از نیمی از قیمت محصول را به خود اختصاص می دهد. عوامل تفکیک کردن موتور دیزل را می توان در توان، شرکت سازنده و حتی کشور خلاصه کرد. نقش کشور در این میان زمانی خود نمایی می کند که برخی از برندهای معروف در چندین کشور مختلف، کارخانه های متعددی را احداث کرده اند.


معروف ترین شرکت های سازنده موتور دیزل ژنراتور در بازار ایران:
پرکینز انگلستان (Perkinz)
کامینز امریکا (Cummins)
ولوو سوئد
این نکته را در نظر داشته باشید که خرید دیزل ژنراتور با موتور کامینز دقت بیشتری را می خواهد، زیرا بسیاری از ژنراتورهای موجود در بازار از تولیدات ساخت کارخانه چین و هند آن کمپانی هستند.


2- ژنراتور
ژنراتور استمفورد انگلستان، ژانراتور لوری سومر فرانسه و ژنراتورهای مکالته ایتالیا برندهای معروف در بازار ایران هستند. در میان این برندها قیمت ژنراتور های استمفورد و لوری سومر معمولاً بالاتر از سایر برندها می باشد.


3- تابلو کنترل
تابلو کنترل، از اجزای اصلی و مهم هر دیزل ژنراتور می باشد. تفاوت قیمت هر تابلو کنترل بسته به نوع آن یعنی دستی، اتوماتیک و یا پارالل بودن و همچنین کیفیت و برند قطعات و لوازم آن خواهد بود. این تفاوت قیمت می تواند تا چندین میلیون نیز متغیر باشد.


کمپانی های معروف و صاحب بازار در زمینه تابلو کنترل:
Datakom ترکیه
DeepSea انگلستان
ComAp چک
توجه داشته باشید که متأسفانه قطعات غیراصلی (چینی) برخی از شرکت های معتبر هم در بازار موجود است. خرید از یک شرکت معتبر در این جا خود را نشان می دهد.


4- کانوپی سایلنت
کانوپی هم به عنوان صداگیر و هم محافظ دیزل در مقابل گرد و خاک مورد استفاده قرار می گیرد که البته در تمامی برندها وجود ندارد. عوامل تأثیر گذار در قیمت گذاری کانوپی را در گزینه های ذیل می توانید مشاهده کنید:


نوع رنگ کانوپی و اجزای آن
کیفیت عایق های صوتی جذب کننده صدا
داشتن طراحی مناسب برای مقاومت در برابر باران و نفوذ گرد و غبار
نوع و ضخامت ورق به کار رفته
دسترسی آسان جهت سرویس، نگهداری و خدمات تعمیر
استفاده از نوار دور درب برای وکیوم کردن آن