مزایا و معایب فولاد گالوانیزه
در حالی که زندگی به طور فزاینده ای پیچیده می شود ، روشهایی که ما برای ایجاد محصولات استفاده می کنیم نیز باید بهبود یابند. روزهایی که بسیاری در خانه های ساده ، کوچک ، جاده های خشتی و ساختمانهایی که فقط چند طبقه قد داشتند ، بسنده می کردند. اکنون ، ما خود را در عصری می بینیم که همه چیز پیچیده است ، خانه هایی به اندازه عمارت ، پل های کشیده شده روی رودخانه های ناهموار و ساختمانهایی که به ابرها می رسند. با پیشرفتی از این دست ، دیگر روش های ساده ساخت چوب و آجر نمی تواند آن را برش دهد. بنابراین ما به فلزات مقاوم و مقاوم روی آورده ایم ، یکی از آنها که می تواند مفید باشد ، ورق گالوانیزه است. اگر قصد خرید این محصول را دارید برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه آهن اول می توانید از لینک داده شده اقدام کنید.

ورق گالوانیزه فولادی است که به منظور ایجاد مقاومت در برابر خوردگی ، تحت فرآوری شیمیایی قرار گرفته است . این لایه با لایه های اکسید روی پوشانده شده است که سطح محافظتی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند از زنگ زدگی فلز محافظت کرده و از دوام و خراش بیشتری برخوردار باشد. چند روش وجود دارد که می تواند برای ایجاد این محصول استفاده شود. محبوب ترین آن از طریق گالوانیزه گرم است. در این روش ، فولاد گالوانیزه از غوطه ور شدن فولاد در روی ذوب شده ایجاد می شود. این فرآیند باعث می شود روی به طور دائمی به فلز پیوند یابد ، نه تنها در سطح ، بلکه در داخل خود فولاد باشد و پیوندی مطمئن و کامل ایجاد کند. روشهای دیگر شامل گالوانیزه کردن ورق ، رنگ آمیزی یا پاشش روی و آبکاری است که البته در قیمت ورق گالوانیزه آهن اول تأثیری ندارد.

استفاده از فرآوری هایی مانند گالوانیزه می تواند برای فولاد بسیار مفید باشد. وقتی روی آن تمام شد ، لایه روی به دو روش اصلی می تواند از فلز محافظت کند. ابتدا از طریق مبارزه با زنگ زدگی و سپس با ایجاد یک لایه اضافی ، زنگ زدگی باید آلوده شود. زنگ می تواند به راحتی ناشی از واکنش آهن موجود در فولاد با اکسیژن و آب باشد که منجر به خراب شدن جسم می شود. با پوشش روی ، ایجاد چنین واکنشی برای این عناصر دشوارتر است. اگر با این وجود موفق به خوردگی شود ، لایه روی ابتدا آسیب می بیند و محصول با دوام بیشتری ارائه می دهد.

گرچه به نظر می رسد این ماده کاملاً مناسب باشد ، اما معایب آن را نیز به همراه دارد ، بنابراین مشاوره با یک مرکز خدمات فولاد قبل از خرید می تواند راهی برای این کار باشد. مسائلی که ممکن است بوجود آیند شامل این واقعیت است که همه اجسام نمی توانند داغ شوند. بعضی از آنها ممکن است خیلی بزرگ و یا حتی کوچک باشند و این روند را غیر ممکن می کند. اشکال دیگری از گالوانیزه می تواند در چنین مواردی مورد استفاده قرار گیرد ، اما آنها قادر نیستند سطح محافظتی یکسان داشته باشند یا به همان اندازه دوام بیاورند که باعث نامطلوب شدن آنها می شود. یکی دیگر از معایب ممکن است در پردازش رخ دهد. در صورت انجام نادرست ، به عنوان مثال اگر به سرعت خنک شوند ، روی امکان لایه برداری یا خرد شدن دارد.

مانند تمام فلزات و مواد ، روی نیز سرانجام فرسوده می شود ، و این می تواند در شرایطی که ممکن است به طور مکرر در معرض عناصر قرار گیرد ، مانند باران یا آب نمک ، با سرعت بیشتری رخ دهد ، بنابراین هنگام استفاده در چنین شرایطی باید مرتباً بررسی شود. ورق گالوانیزه هنگامی که به درستی انجام شود و به روش صحیح اعمال شود ، گزینه عالی در صنایع بی شماری است. این می تواند به سود صنایع ساختمانی ، صنعتی ، دریایی و سایر صنایع باشد ، فلزی قابل اعتماد و قابل اعتماد که می توان به آن بستگی داشت. ورق گالوانیزه عرضه شده در شرکت آهن اول از محصولات کارخانه های رتز ایرانی و خارجی می باشد که کیفیت آنها ثابت شده است.