نکات مهم در طراحی گرافیک سایت:
امروزه خیلی از شغل ها برای دیده شدن وارد دنیای اینترنت شدن . بعد از بررسی چندین و چند وبسایت به یک نتیجه رسیدمم که بسیاری از این وب سایت ها هیچگونه اصول و استانداردی را رعایت نمیکنند و از لحاظ ظاهری باعث میشوند تا کاربران پس از اولین نگاه و در بهترین حالت با اسکرول سریع به سمت پایین از سایت خارج شده. به نظر من مهم ترین دلیل که در دید اول کاربر را مجاب به ماندن در وبسایت ها و وبلاگ ها می کند ظاهر آن است. پس در این مقاله به چند مورد از این نکته ها اشاره میکنیم که شما هم به این نکات توجه کنید و از اونها کمک بگیرید.

گرافیک سایت اولین مسئله در طراحی حرفه ای سایت:
اگر شما تمام توان و دانش خود در کد نویسی را به کار بگیرید، جالب است بدانید که اولین معیاری که وبسایت با آن سنجیده و مقایسه می شود، ظاهر گرافیکی سایت است.

طراحی جذاب:
طراحی جذاب، طراحی است که کاملا آسان و دارای جلوه های ساده بصری باشد، اهمیت این سادگی بصری در این است که کاربر به جای اینکه با گرافیک های پیچیده و متن طولانی درگیر و حواس پرت شود بیشتر بر روی محتوای اصلی تمرکز میکند. در بیشتر مواقع طراحی مناسب وب سایت با معرفی محصولات و خدمات رابطه مستقیمی دارد و به همین دلیل، مشتریان را مجبور به بازگشت به وب سایت میکند. مثل اتفاقی که برای من در سایت زنبیل افتاد.

افکت های رنگی انتخاب شده:
طراحی های رنگ بندی شده در آگاه شدن کاربران بسیار تاثیر دارد. رنگ های مختلف احساسات خاصی مانند آرامش، هیجان، یا نا امیدی را به کاربران منتقل میکند. یکی از مواردی که باید حتما رعایت کنید که چه رنگی جواب مخاطب مورد نظر شماست؟ صرف نظر از اینکه چه رنگی را انتخاب کرده‌اید و یا خواهید کرد، زمانی را برای تحقیق و انتخاب بهترین رنگ ممکن که باعث انتقال حس خوب به کاربران میشود ، در نظر بگیرید.

عکس اصلی صفحه وب سایت:
اگر تا به حال دقت کرده باشید هنگام وارد شدن به هر صفحه ابتدا یک عکس میبینید. جالب است بدانید که محل قرار گیری و یا گرافیک خود عکس می توان تمام اطلاعات صفحه باز شده را در چند ثانیه به کاربر منتقل کرد و کاربر را آماده کرد برای خواندن محتوا.

عکس ها و ویدیئوهای موجود در متن:
عکس های موجود در صفحه باعث میشود تا کاربر از یک نواختی صفحه فاصله بگیرد و حتی خستگی نداشته باشد و ترغیب به خواندن ادامه مطالب شما شود. به همین دلیل حتما از تصاویر و ویدئو در متن ها باید استفاده کرد. هر چه تصاویر شما ساده تر و متناسب با متن شما باشد کاربر از بودن در صفحه شما لذت میبرد.

لوگو:
لوگو به کاربر این موضوع را منتقل میکند که بداند وارد وبسایت چه سازمانی شده و قرار است خدمات یا محوایی که درخواست دهد از کدام سازمان است. به شخصه هنگام ورود به هر سایتی پس از مشاهده عکس اصلی صفحه، لوگو صفحه را نگاه می کنم و اگر لوگو زیبا بود شروع به خواندن تیتر محتواها و باقی بخش ها میکنم.

نکته آخر:
پس از بررسی تعدادی سایت به این نتیجه رسیدم که یکی از بهترین صفحات و یکی از صفحات که هنوز به حالت قدیمی خود مانده و فقط به اعتبار برند در صدر جستجو ها مانده و دوست داشتم این موضوع را با شما به اشتراک بگذارم. این صفحات را در پایین ذکر میکنم.
https://vistaapp.ir/طراحی-سایت-در-مشهد/
https://vistaapp.ir/طراحی-سایت-در-اصفهان/
https://vistaapp.ir/طراحی-سایت-در-شیراز/
https://www.digikala.com/
https://fa.wikipedia.org/wiki/صفحهٔ_اصلی