شرکت های پیمانکاری انواع مختلفی دارند و به یازده گروه تقسیم می شوند. که این گروه ها ساختمان،راه و ترابری، تاسیسات و تجهیزات، آب،کشاورزی،مرمت و آثار باستانی، ارتباطات،نیرو، کاوش های زمینی، نفت و گاز می باشند. ثبت شرکتهای پیمانکاری به دو صورت ثبت شرکت مسؤلیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص امکان پذیر است که البته برای ثبت شرکت پیمانکاری،اصلح آن است که قالب شرکت سهامی خاص انتخاب گردد،زیرا این شرکت ها برای شرکت در مناقصات؛اخذ تسهیلات بانکی و عقد قراردادهای پیمانکاری از اعتبار بیشتری برخوردارند. هر یک از شرکتهای پیمانکاری که در هر کدام از یازده رشته پیمانکاری فعالیت می کند باید بعد از ثبت شرکت برای اخذ رتبه رشته مورد فعالیت اقدام کنند و شرکتی که رتبه مناسب نداشته باشد نمی تواند در مناقصات شرکت کند. می توانید برای رسیدگی به امور حسابداری و مدیریت حساب های شرکت پیمانکاری خود از " نرم افزار حسابداری پیمانکاری " استفاده نمایید. این نرم افزار با امکاناتی که دارد کلیه امور حسابداری و مالی شرکت شما را مدیریت خواهد کرد و باعث افزایش سرعت و نظم در امور حسابداری شما خواهد شد.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص:
_ ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا باز شده است.
_ حداقل سرمایه یک میلیون ریال
_ تعهد یا پرداخت کل سرمایه
-حداقل 3 نفر عضو به همراه 2 نفر بازرس (بازرسین نباید از اعضا باشند)
مدارک ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص:

  • تنظیم وکالتنامه جهت اخذ مجوز و ثبت شرکت پیمانکاری
  • کمیل فرم تعیین نام شرکت
  • _به موجب اصل 14 قانون اساسی،اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل اشتغال به هیچگونه شغل دولتی و ممنوعیت قانونی جهت عضویت در شرکت را ندارند.
  • مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام کارشناس ثبت شرکت ها
  • اظهارنامه از حسابداری ثبت( 2 برگ)
  • به موجب ماده ی 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت،مدیر عامل شرکت در شرف تاسیس همزمان مدیر عامل شرکت دیگری را بعهده ندارد.
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمامی اعضای هیئت مدیره و بازرسین
  • تکمیل فرم مشخصات اعضا
  • اساسنامه شرکت سهامی خاص که به امضای تمام سهامداران در تمامی صفحات رسیده باشد.
  • کپی مدارک شناسایی کلیه سهامداران و بازرسین برابر با اصل شده( کارت ملی و شناسنامه)


شرایط ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود:
_حداقل اعضای شرکت 2 نفر باید باشند.
_سرمایه لازم حداقل 1.000.000 ریال
_تعهد یا پرداخت کل سرمایه
مدارک ثبت شرکت پیمانکاری با مسؤلیت محدود:
1- کپی مدارک شناسایی(شناسنامه و کارت ملی)
2- اصل گواهی عدم سوء پیشینه
3- امضای اقرارنامه
4-مجوز در صورت نیاز
بطور کلی نرم افزار حسابداری آنلاین باید دسترسی آسانی داشته باشد و در تمامی دستگاه ها قابلیت دسترسی داشته باشد. نرم افزار حسابداری باید قابلیت به اشتراک گزاری اطلاعات میان شرکا و یا شرکت ها را داشته باشد. همچنین این نرم افزارها باید از امنیت بالایی برخوردار باشند و بدون اجازه شما اشخاص دیگر دسترسی نداشته باشند. این نرم افزار ها از خطر حذف شدن باید در امان باشند.همچنین نرم افزار حسابداری فروشگاهی نیز روش مناسبی برای حسابداری و حسابرسی فروشگاه های آنلاین و غیر آنلاین می باشد.
تعریف حسابداری تجاری:
حسابداری تجاری فرآیند ثبت ، تجزیه و تحلیل و تفسیر معاملات مالی و اطلاعات است. این روشی است که یک تجارت فعالیتهای خود را پیگیری می کند. گاهی اوقات پیگیری این عملیات ممکن است دشوار باشد ، جایی که نرم افزار حسابداری وارد آن می شود
سیستم حسابداری باید بگونه ای باشد تا کمک حسابداران شود و باعث رشد کسب و کار شما باشد. یکی از مسائل بحث هزینه نرم افزار است. قیمت نرم افزار حسابداری باید بصرفه باشد و سیستم آن باعث نظم دهی به امور مالی شما شود . به عنوان مثال برای محاسبه حقوق کارمندان خود و همچنین بتوانید ثبت چک ها و فاکتورها را انجام دهید.