کاشت ابرو یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی در میان زنان است که در چند سال اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. چرا که ابرو نقش مهمی در زیبایی صورت و جوانی آن ایفا می کند. بنابراین اگر شما هم جز آن دسته از افرادی است که به مرور زمان ابروهایتان بنا به دلایل مختلف ریخته و نازک شده اند، در این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع روش های کاشت ابرو و هزینه کاشت ابرو آشنا شوید.


داشتن ابروهایی سالم و زیبا نه تنها در زییایی کلی چهره، بلکه در سلامت چشم و نحوه برقراری ارتباط با دیگران نیز تأثیرگذار است. ظاهر و محل قرارگیری ابروها، از ورود انواع مواد خارجی مانند عرق و گرد و غبار به داخل چشم، جلوگیری می کند. از طرف دیگر، ابرو نقش مهمی در ارتباط با دیگران بازی می کند. چرا که یکی از بهترین و ساده ترین روش ها جهت ابراز احساسات است.


به همین جهت زمانی که فرد از ظاهر ابروهای خود بنا به دلایل مختلف راضی نباشد، اعتماد به نفسش کم شده و در زندگی روزمره اش دچار مشکل می شود.
سه نکته مهم eyebrow transplant موها و گرافت هایی که برای ناحیه ابرو انتخاب می شوند، از مناطقی غیر از ابرو برداشته می شوند. در بیشتر مواقع آن را از قسمت های پشت گوش انتخاب می کنند. همین جابجایی گرافت موجب می شود تا قدرت رشد آنها کمتر شود. با این وجود بیمار می تواند مدت زمانی بین ۶ تا ۹ ماه را صبر کند تا رویش ابروها مشخص شود. در صورتی که نتیجه دلخواه نباشد، می توان مجدد برای کاشت اقدام کرد. در خانم های باردار بهتر است کاشت ابرو پس از زایمان انجام شود. استفاده از مواد بی حسی موضعی که در ناحیه ابرو استفاده می شود، ممکن است برای جنین خطرناک باشد. هر چند در این مورد نظر قطعی وجود ندارد. کاشت ابرو در بانوان شباهت زیادی به کاشت مو دارد. در این روش نیز فولیکول های دارای یک یا دو گرافت استفاده و سپس سوراخ هایی ظریف کوچک در ناحیه ابرو ایجاد می شود. این سوراخ ها به حدی کوچک هستند که بعد از مرحله کاشت مشخص نخواهند بود. البته بعد از کاشت ممکن است مقداری تورم و کبودی در ناحیه چشم بوجود آید که با کمپرس گرم پس از چند روز درمان می شود و جای نگرانی نیست.


درمان ریزش ابرو
درمان ریزش ابروها به علل زمینه ای ایجاد کننده آن وابسته است. به طور کلی، علل ایجاد کننده ریزش ابرو به دو دسته تقسیم می شوند:


دسته اول پس از رفع علت زمینه ای مجدداً به حالت اول باز می گردند؛
دسته دوم از علل ایجاد ریزش ابرو از خود اسکار به جا می گذارند.
در موردی که پس از رفع علت زمینه ای ابروها بهبود می یابند نیاز به اقدامی غیر از درمان بیماری اصلی نیست ولی در مواردی که اسکار بیماری بر روی ابروها باقی می ماند نیاز به اقدامات درمانی بیشتر است. به بیان دیگر، اگر علت ریزش موهای ابرو در افراد بیماری های موضعی باشد، فرد ابتدا باید بیمار را تحت درمان قرار دهد. اگر درمان بسیار موفق باشد، موهای ریخته شده ابرو تا حد زیادی برمی گردند و مجدداً رشد می کنند. اگر این موها دوباره رشد نکنند یا علت کم پشتی و ریزش ابرو وراثت باشد، باید کاشت ابرو انجام شود.
کاشت ابرو چیست ؟
طی این فرآیند که با اعمال بی حسی موضعی انجام می گیرد معمولاً ناحیه پشت سر به عنوان ناحیه اهدا کننده انتخاب می شود اما ناحیه دیگر هم می توانند برای اهدای مو ها مناسب باشند و انتخاب شوند.






فرآیند کاشت ابرو در مشهد به چه صورت است؟
طی این فرآیند که با اعمال بی حسی موضعی انجام می گیرد از دستگاه های خاصی استفاده می شود که با داشتن سوزن هایی نازک و دقیق برای اجرای روش FUE مناسب است و پیوند را از مناطق اهدا کننده به مناطق دریافت کننده انتقال خواهد داد. معمولا ناحیه پشت سر به عنوان ناحیه اهدا کننده انتخاب می شود اما ناطق دیگر هم می توانند برای اهدای مو ها مناسب باشند و انتخاب شوند. پس از برداشت پیوند ها از ناحیه مورد نظر، با توجه به جهت رشته های مو در ناحیه، کانال ها یا روزنه های باریکی برای ایجاد یک پیوند جدید ایجاد خواهد شد.


این پیوند های جدید در ناحیه دریافت کننده به صورت مرتب و دقیق قرار می گیرند و عملیات کاشت و پیوند موی طبیعی به پایان می رسد. به طور متوسط برای کاشت ابرو از 300 تا 400 پیوند مو استفاده می شود. فرآیند پیوند ابرو در حالتی در زیباترین حالت جلوه می کند که در زاویه و جهت گیری مناسبی قرار گیرد و فولیکول های مو پس از رشد زیبایی و حالت مناسبی داشته باشند. هدف اینست که موقعیت، ظاهر و چگالی بالایی از مو ها در پایان کار مشاهده شود.


مراحل عمل کاشت ابرو :
عمل کاشت ابرو بین پنج تا هفت ساعت زمان میبرد ، این موضوع بستگی به تعداد گرافت های کاشته شده ، نوع و جنس پوست فرد و نوع گرافت ها دارد.


بی حسی موضعی
تعیین شکل و مدل ابرو با تایید نظر خود شخص که ضخامت و تراکم ابرو چه قدر باشد
برداشت مو از پشت سر فرد به روش FUT
تعیین محل پیوند مو
جداسازی گرافت ها و کاشت فولیکول های مو در محل تعیین شده
قبل از کاشت ابرو دو ویژگی مهم را بدانیم
جهت رشد موی ابرو (خواب ابرو)
خواب موهای ابروی شخص باید مطابق با خواب ابروهای قبلی فرد باشد که موهای ابرو از سمت داخل به سمت خارج روی هم قرار بگیرند .


باید موی سر فرد بلند باشد و اگر مو کوتاه باشد خواب ابرو مشخص نیست و نمی توان زاویه آن را به درستی تشخیص داد و کاشت کرد .


زاویه ی موهای کاشته شده ابرو باید هم جهت با موهای قبلی فرد باشد ، گرچه ممکن است 10 تا 15 درصد اختلاف زاویه وجود داشته باشد ولی تکنیک و هنرتکنسین کاشت ابرو این است که بیشترین شباهت را با موهای قبلی فرد ایجاد کند .


دکتر یکی از بهترین دکتر کاشت ابرو در اصفهان می باشد که بیشترین رضایت مشتریان را داشته اند .


نوع موی ابرو
بهترین نوع مو موی ناحیه پشت سر خود فرد می باشد و هر چقدر موی شخص کم حالت ترو لخت تر باشد در نهایت ابروی بهتری کاشت می شود.


تکنسین کاشت ابرو باید در انتخاب گرافت مو دقت لازم داشته باشد که موی برداشت شده ضخیم و خیلی نازک نباشد و همچنین از موی سفید استفاده نکنند.
کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب هست ؟
کسانی که ابرو خود را به خاطر مشکلات وراثی از دست داده اند.
کسانی که ابروهای کم پشتی دارند.
کسانی که به خاطر سوختگی و زخم عمیق، مقداری از ابروی خود را از دست دادند.
کسانی که مشکلات پوستی مثل آلوپسیا و جزام باعث ریزش ابروهایشان شده است. این افراد باید در ابتدا علت ایجاد این مشکلات را حل کرده سپس برای کاشت مو مراجعه کنند.
در کاشت ابرو به چه مواردی باید دقت کرد ؟
نکات مهمی که در کاشت ابرو باید به آن دقت داشت شامل موارد زیر است :


تعیین دقیق محل کاشت موهای ابرو که تاثیر مستقیم بر موفقیت عمل کاشت ابرو دارد.
هم سو بودن خواب موی ابرو ی کاشت شده با رویش موی طبیعی ابروها
توجه کافی به هماهنگی و تناسب بین اجزای صورت از دید زیبا شناختی
مزایای کاشت ابرو
مهم ترین مزیتی که این کاشت ابرو دارد ، کاملا طبیعی بودن ابرو هست
به دلیل اینکه از موهای خود شخص گرفته می شود ، رشد طبیعی موهای فرد را دارد
مزایای کاشت ابرو
موهایی که از کاشت ابرو به وجود می آیند، طبیعی هستند زیرا متعلق به خود شخص میباشند


نیازی به آرایش ابرو نیست


نتیجه کاشت ابرو دائمی است


باعث افزایش اعتماد به نفس میشود.


علائم سوختگی و لکه ها را کاهش میدهد.



معایب کاشت ابرو
هزینه نسبتا بالا


ممکن است برای شکل گیری فولیکول مو و مشاهده نتیجه نهایی، چند ماه طول میکشد


ممکن است فولیکول های جدید موهای جدیدی روی ابرو تولید نکنند.