طراحي کانسپت موزه هنر معاصر تایژو در داخل یک پارک فرهنگی و خلاقانه قرار دارد که قبلاً به عنوان انبار غلات قدیمی مورد استفاده قرار می گرفت. تعدادی از کارخانه ها و انبارها به سبک اتحاد جماهیر شوروی حفظ شده و به مغازه ها، رستوران ها و دفاتر بازسازی شده اند. پس از بازسازی، پارک جدید پر از سرزندگی است، اما انبار غلات موجود به خوبی حفظ نشده است. موزه یک ساختمان جدید است که در یک مکان خالی واقع شده است. رو به میدان کوچکی با کوه های فنگ در ضلع شرقی پشت ردیفی از ساختمان های دو طبقه است.
این موزه با مساحت کلی 2450 متر مربع دارای هشت اتاق نمایشگاهی است.طراحي کانسپت موزه از آنجایی که هر اتاق بلند و مساحت نسبتاً کوچکی دارد، اتاق‌های مجاور نیمی از ارتفاع از کف تا سقف را در بخش جابجا می‌کنند تا فاصله صعودی را کاهش داده و گردش خون را تنظیم کنند. از آنجایی که اتاق‌های نمایشگاه در سطوح مختلف شفافیت فضایی را به اشتراک می‌گذارند و به یکدیگر نفوذ می‌کنند، موزه حس گام به گام حرکت رو به بالا را در طول گردشگاه درون موزه به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.
این موزه یک فضای فضایی منحصربه‌فرد با ساختار بشکه‌ای موازی بتنی درجا دارد.طراحي کانسپت موزه این سازه علاوه بر ادغام نورپردازی خوب، فضای داخلی و بیرونی موزه را نیز به هم متصل می کند.
با توجه به توالی فضایی، گردش با همان سالن نمایشگاهی شروع می شود که به سمت میدان باز می شود همانطور که جهت طاق بشکه نشان می دهد. سپس بالا می رود و می چرخد، یک سطح به دیگری، و در نهایت به آخرین اتاق نمایشگاهی می رسد که به سمت کوه فنگ باز می شود، جایی که گفتگوی بین ساختار و منظره رخ می دهد. نمای جنوبی موزه با شکل انحنای کمی مقعر خود، درست مانند یک امتداد خارجی از ساختار طاق بشکه ای داخلی است که جلوه ای از موزه را به سمت میدان ایجاد می کند.
با توجه به مهارت کم ساخت و عدم تجربه بتن ریخته‌گری شده در محل،طراحي کانسپت موزه عدم دقت و حتی خطاهای ساخت منجر به کیفیت بیانی می‌شود که عمداً طراحی نشده است. در طول این فرآیند، طراحی داخلی به سرعت برای حل مسائل غیرمنتظره تنظیم شد تا کیفیت فضایی ارائه شود که از زبری ناخواسته خرابه مانند ارزش گذاری شود.