مشاوره روانشناسی برای والدینی در نظر گرفته شده است که نگران رشد فرزندانشان، کیفیت ارتباطی که با فرزندانشان به دست می آورند یا شیوه های آموزشی خودشان هستند.

نقش مشاوره روانشناختی برای والدین بهبود کیفیت زندگی والدین و فرزندان، پیشگیری از اختلالات رفتاری، اختلالات عاطفی و حفظ سلامت روانی کودکان و والدین است.
مشاوره کودک و نوجوان
مشاوره روانشناختی هنگام برخورد با مشکلات روزمره یا رویدادهای غیرعادی زندگی، زمانی که مقابله با آنها به تنهایی دشوار است، پشتیبانی می کند. مشاوره ارائه حمایت روانشناختی از طریق رابطه مشترک بین فرد و روانشناس است.

روانشناس به شما کمک می کند تا شک و تردیدهای خود را در مورد رشد و تربیت فرزندان یا برخی دیگر از نگرانی های والدین برطرف کنید. برای تمام اطلاعات در مورد شما، ما صلاحدید حرفه ای را مطابق با منشور اخلاقی فعالیت های روانشناختی تضمین می کنیم.

مشاوره روانشناختی والدین و فرزندان شامل:

مشاوره روانشناختی فردی والدین.
مشاوره خانواده، زوج والدین یا زوج فرزند و والد.
مشاوره روانشناختی فردی کودک.
برنامه کاری فردی: با همکاری والدین و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در مورد رشد کودک و نیازهای خاص او، برنامه کاری فردی برای والدین با کودک در خانه تعیین می شود که هدف آن تشویق زمینه های خاصی از رشد است. یا حل مشکلی که باعث شد آنها درگیر مشاوره روانشناختی شوند.
راهبردهای یادگیری برای مقابله با استرس: مشاوره والدین در مورد راه های مقابله با استرس والدین، مشکلات رشد کودک، واکنش های آنها و واکنش های محیط به این مشکلات.
آموزش: آموزش والدین در مورد ویژگی های یک دوره رشد خاص، نیازهای سازگاری، مشکلات در رشد، تشویق به رشد کودک.
یادگیری مهارت های فرزندپروری: مشاوره والدین در مورد روش های آموزشی کافی، در مورد تطبیق سبک خاص فرزندپروری آنها با نیازهای کودک.
یادگیری مهارت های ارتباطی و حل مسئله با هدف هماهنگی بیشتر در پویایی خانواده و کیفیت زندگی بالاتر.
مشاوره سایر اعضای خانواده در صورت نیاز (خواهر و برادر، پدربزرگ و مادربزرگ و ...).
مشاوره کودک

04.04. مرکز مشاوره والدین شروع به کار کرد



"پیشگیری و آموزش به والدین شایسته و کودکی با کیفیت"

با هدف اساسی بهبود و حفاظت از سلامت روان در گروه های سنی خاص و آسیب پذیر و همچنین حمایت از خدمات موجود و توسعه جدید با هدف حفاظت از سلامت روان، برنامه حمایت فردی را برای کودکان و والدین کودکان با خطرات رشدی و/ راه اندازی کردیم. یا مشکلات از 0 تا 6 سال. هدف اصلی پیشگیری و شناخت زودهنگام خطرات و مشکلات رشدی از طریق توانمندسازی و آموزش والدین در مورد تحریک رشد روانی حرکتی کودکان و همچنین مسائل کلیدی والدین شایسته و روش های حفظ و تشویق سلامت روان کودک در دوران کودکی است. .

بر اساس یافته‌های تحقیقاتی در مورد مشکلات کلیدی و وظایف رشدی که مشخصه این سن از زندگی است و همچنین مشکلاتی که والدین در مشاوره فردی به ما گزارش کرده‌اند، رایج‌ترین شک و تردیدهای والدین امروزه مربوط به روش‌های آموزشی، درک مراحل رشد، انحرافات رشد و... چگونه آنها را بشناسیم در عین حال، تعداد کمی از والدین گزارش و درخواست راهنمایی برای تنظیم رفتاری دارند که مشخصه اختلالات در جهت دهی توجه، تمرکز و بیش فعالی است، که مطابق با یافته های تحقیقاتی جدید است که از تز شیوع فزاینده این بیماری حمایت می کند. اختلالات ذکر شده در کودکان

علاوه بر این، ما متوجه شدیم که والدین اغلب فرزندان را با تعهدات مختلف زیاد می کنند یا آنها را به سرگرمی های منفعلانه (تماشای تلویزیون، تلفن های هوشمند، تبلت، بازی های رایانه ای و غیره) رها می کنند و اغلب اهمیت و فواید بازی را در سنین کودکی فراموش می کنند. که ذاتی و طبیعی کودکان است و از این رو می تواند مناسب ترین زمینه برای تشویق رشد و تکامل باشد. درست است که بازی پشت رایانه بر برخی از جنبه های رشد کودک تأثیر می گذارد، اما فعالیت حرکتی و خلاقیت که در هر صورت در رایانه کمیاب است، غیر قابل جایگزینی است.

با عنایت به موارد فوق، در نظر داریم با انجام فعالیت هایی بر اساس آخرین دانش علمی، حمایت و آموزش برای تحریک رشد روانی حرکتی کودکان 0 تا 6 سال را تا حد امکان در دسترس والدین جامعه محلی قرار دهیم. تا کودکان بدن و محیط خود را بشناسند و سیستم های حسی را به عنوان اولین و مهم ترین منبع شناخت در سنین پایین به اندازه کافی تحریک کنند.

همچنین آموزش والدین به منظور مسائل کلیدی فرزندپروری شایسته، در مورد روش های یادگیری و نیز حفظ و تشویق سلامت روانی کودک در ابتدایی ترین دوران کودکی خواهد بود که برای رشد و شکل گیری کلی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. از شخصیت

والدین می توانند از طریق فعالیت هایی که پتانسیل فیزیکی، فکری و عاطفی آنها را توسعه می دهد، اطلاعاتی در مورد مهارت های فرزندپروری و تحریک رشد روانی کودکان 0 تا 6 ساله به دست آورند.

در یک محیط امن، با حمایت حرفه ای، والدین این فرصت را خواهند داشت که در مورد اینکه آیا بخش هایی از رشد کودک وجود دارد که باید بیشتر تحریک شوند یا با نوع خاصی از کمک و حمایت حرفه ای ارائه شوند، بازخورد دریافت کنند.

به منظور حمایت، والدین می توانند دستورالعمل هایی را برای تشویق رشد روانی-حرکتی کودک، ارتقای رشد عاطفی او و ایجاد پیوند عاطفی ایمن تر با کودک دریافت کنند. تشویق کنجکاوی کودک برای کشف و کشف آنچه که او را احاطه کرده است، فعالیت های بدنی و آزمایش توانایی های او، کسب و تمرین گفتار، ورود به روابط اجتماعی و کسب مهارت های اجتماعی، رشد توجه، تمرکز، حافظه، تخیل و خلاقیت و تشویق به رشد خود. -اعتماد به نفس و ایجاد تصورات مثبت از خود
مشاوره کودک و نوجوان
هدف ما یک خانواده مستحکم و سالم است که در آن پتانسیل کودک شکوفا شود و او را قادر سازد تا موفق، مستقل و راضی باشد. والدینی با اعتماد به نفس که با موفقیت از توانمندی ها و توانمندی های فردی و خانوادگی استفاده می کنند. والدینی که ظرفیت و دانش لازم برای پاسخگویی مناسب به نیازهای کودک را دارند و احساس شایستگی و قدرت می کنند و نقش کلیدی و فعال و همچنین مسئولیت خود را در رشد کودک می شناسند.

موارد فوق، نظارت بر رشد کودکان در سنین پایین، شناخت زودهنگام خطرات و مشکلات رشد و همچنین مشکلات روانی و ارائه آموزش به موقع برای والدین را به عنوان پیش نیاز رشد سالم فرد و جامعه ممکن می سازد. در کل.

هماهنگ کننده خدمات پشتیبانی ماریا پریشیچ، روانشناس؛ مشاور روان درمانی؛ مربی یکپارچگی حسی و مداخلات اولیه، با سالها تجربه در کار با کودکان و والدین.
مشاوره کودک
مرکز مشاوره کودکان، جوانان، ازدواج و خانواده شهرستان کستاو نیز در سال جاری در دسترس تمامی ساکنین کستاواست.
سانجا مونار 2 سال پیش اخبار
مرکز مشاوره کودکان، جوانان، ازدواج و خانواده شهر کاستاوا نیز در سال جاری در دسترس تمامی شهروندان کاستاوا می باشد بنر

- مرکز مشاوره به دلیل رایگان بودن استفاده از آن، نزدیک بودن فیزیکی به آنها و عدم نیاز به مراجعه به پزشک برای درج در کار، به راحتی در دسترس کاربران است. کاستاو توضیح می‌دهد که برای همه شهروندان کاستاو که بدون توجه به وضعیت مالی، مشکلی که برای آن مراجعه می‌کنند، نیاز به مشاوره روان‌شناختی را احساس می‌کنند آزاد است و طبق قانون فعالیت‌های روان‌شناختی، کلیه اطلاعات کاربران محرمانه است.

کاستاو - در طول سال 2020، مرکز مشاوره کودکان، جوانان، ازدواج و خانواده شهر کستاو با وجود شرایط استثنایی عملیاتی به دلیل همه‌گیری بیماری کووید-19 با موفقیت فعالیت کرد و امسال نیز شهروندان کاستاو می‌توانند برای مصاحبه با آنها تماس بگیرند. با یک متخصص

- هدف اصلی این برنامه ارائه کمک های روانشناختی حرفه ای به شهروندان کاستاوایی در مواجهه با مشکلات، مشکلات و بحران های مختلف زندگی است. مشاوره کمک حرفه ای به افرادی است که مشکلات زندگی دارند، اما مشکلات روانی جدی ندارند. بر این اساس مرکز مشاوره در درجه اول برای افرادی در نظر گرفته شده است که در حال حاضر در شرایط سخت زندگی قرار دارند که به سختی با آن کنار می آیند، اما بیمار روانی نیستند و درمان آنها هدف مشخصی دارد. آنها از شهر کستاو خاطرنشان می کنند که چنین مداخلات سریع و زودهنگامی دارای اهمیت درمانی و همچنین پیشگیری کننده و بهداشتی-آموزشی است.

آنها توضیح می دهند که مرکز مشاوره ویژگی های مهم خود را دارد که دسترسی، باز بودن و رازداری است.

- مرکز مشاوره به دلیل رایگان بودن استفاده از آن، نزدیک بودن فیزیکی به آنها و عدم نیاز به مراجعه به پزشک برای درج در کار، به راحتی در دسترس کاربران است. کاستاو توضیح می‌دهد که برای همه شهروندان کاستاو که بدون توجه به وضعیت مالی، مشکلی که برای آن مراجعه می‌کنند، نیاز به مشاوره روان‌شناختی را احساس می‌کنند آزاد است و طبق قانون فعالیت‌های روان‌شناختی، کلیه اطلاعات کاربران محرمانه است.
مشاوره کودک