با سلام خدمت دوستان عزیز
در این تاپیک قصد دارم یکی از جالبترین مجموعه کلاس های کیوتی برای کار گرافیکی دو بعدی رو به صورت مختصر توضیح بدم.
این کلاس طبق help کیوتی و مثالی که داره قدرت بالایی برای کار با تعداد زیادی از اشیاء داره. درسته اشیاء . در این فریم ورک هر چیزی که میخواید رسم کنید رو باید به چشم یه شی بهش نگاه کنید . که البته میتونه singal و slot هم داشته باشه.
برای نمونه عکس یه بازی که با این مجموعه ساختم رو توی تصاویر ضمیمه میتونین ببینین
خوب شروع میکنیم.
در برنامه نویسی گرافیکی ( در این آموزش ها فقط دو بعدی منظوره ، برا سه بعدی کیوتی با اپن جی ال جوابگو هست ) شما با سه مفهوم کلی و مهم روبرو هستید .
1.سن Scene
2.view
3.item
1.Scene
سن رو مثل یه صفحه کاغذ فرض کنید یا بهتر بگم یه چرک نویس که طرح اولیه تون رو روی اون میکشین . در واقع سن یه مفهوم logical هست نه physical
2.Item
ایتم ها همون اشیایی هستند که رو سن اونارو رسم می کنین.
3.view
حالا که Item ها تون رو روی سن کشیدید اونو با یه view به صورت فیزیکی نمایش می دین.
پس scene شد نقشه ما ، items شدند اشیای درون نقشه ما و view شد خانه ساخته شده از نقشه.