نمایش نتایج 1 تا 5 از 5

نام تاپیک: معرفی اجمالی Graphics view Framework

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    کاربر دائمی آواتار .:saeed:.
    تاریخ عضویت
    مهر 1387
    محل زندگی
    تهران
    پست
    207

    Red face معرفی اجمالی Graphics view Framework

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    در این تاپیک قصد دارم یکی از جالبترین مجموعه کلاس های کیوتی برای کار گرافیکی دو بعدی رو به صورت مختصر توضیح بدم.

    این کلاس طبق help کیوتی و مثالی که داره قدرت بالایی برای کار با تعداد زیادی از اشیاء داره. درسته اشیاء . در این فریم ورک هر چیزی که میخواید رسم کنید رو باید به چشم یه شی بهش نگاه کنید . که البته میتونه singal و slot هم داشته باشه.
    برای نمونه عکس یه بازی که با این مجموعه ساختم رو توی تصاویر ضمیمه میتونین ببینین


    خوب شروع میکنیم.


    در برنامه نویسی گرافیکی ( در این آموزش ها فقط دو بعدی منظوره ، برا سه بعدی کیوتی با اپن جی ال جوابگو هست ) شما با سه مفهوم کلی و مهم روبرو هستید .

    1.سن Scene
    2.view
    3.item

    1.Scene
    سن رو مثل یه صفحه کاغذ فرض کنید یا بهتر بگم یه چرک نویس که طرح اولیه تون رو روی اون میکشین . در واقع سن یه مفهوم logical هست نه physical

    2.Item
    ایتم ها همون اشیایی هستند که رو سن اونارو رسم می کنین.

    3.view
    حالا که Item ها تون رو روی سن کشیدید اونو با یه view به صورت فیزیکی نمایش می دین.
    پس scene شد نقشه ما ، items شدند اشیای درون نقشه ما و view شد خانه ساخته شده از نقشه.
    عکس های ضمیمه عکس های ضمیمه
    آخرین ویرایش به وسیله .:saeed:. : چهارشنبه 23 تیر 1389 در 00:20 صبح

قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •