نمایش نتایج 1 تا 40 از 100

نام تاپیک: آموزش: تمام مهارتهای مورد نیاز یک طراح وب حرفه‌ای

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1

    Lightbulb آموزش: تمام مهارتهای مورد نیاز یک طراح وب حرفه‌ای

    سلام دوستان عزیزم ،

    همونطور که میدونید سردرگمی و سوالات زیادی در زمینه توسعه و طراحی وب در ایران وجود داره؛ از بحث در مورد ابزارها، روشها و زبانهای جدید گرفته تا وضعیت بازار کار و نیازمندی‌های آن. همین الان اگر در مورد دغدغه اصلی ذهنی‌تون در زمینه وب، اشتغال و یا هر موضوع مرتبط دیگری در گوگل جستجو کنید و کیفیت نتایج رو ارزیابی کنید، مطمئنم هستم زیاد راضی نخواهید بود
    .


    کاری که چند روزه بهش فکر می‌کنم اینه که:
    چطوره هر روز مطالبی مربوط به طراحی و توسعه وب رو از بهترین سایتهای خارجی و حرفه ای ترین آدمهای دنیا مطالعه، جمع اوری و تحلیل بکنم و سعی کنم به شکلی کاربردی، قابل فهم و مفید و مختصر اینجا در اختیار دوستان قرار بدهم.

    به این صورت که ابتدا از سنگ بنای وب یعنی HTML، CSS و Java Script شروع می‌کنیم و با کتابخانه‌‌ها و فریموورک های CSS و جاوا سکریپت ادامه می‌دهیم. بعد با همدیگه نگاهی به Ajax و jQuery خواهیم انداخت. در این مرحله لازمه در مورد شی گرایی در جاوا اسکریپت صحبت کنیم. اگر لازم شد نگاهی هم به الگوهای استاندارد طراحی یا Design Pattern در جاوا اسکریپت می اندازیم. همچنین به طراحی وب پاسخگرا یا Responsive نیز خواهیم پرداخت.


    بعد لازمه که از کدنویسی فراتر برویم و ابزارهای پیشرفته توسعه وب در مرورگرها و ابزارهای ساخت و اتوماتیک سازی رو بررسی کنیم. بعد در مورد version control و Git و GitHub و ضرورت دانستن آن صحبت می‌کنیم و بلاخره در مورد تست(Test) و بهینه سازی کارایی ( (performance بیشتر یاد خواهیم گرفت.

    همونطور که متوجه شدید "الان" تاکید من بیشتر روی طراح و توسعه front-end یعنی لایه بالایی برنامه های وب هست تا back-end.



    در انتها اگر لازم شد از مهارتهای غیر فنی اما ضروری که آنها را مهارتهای نرم می‌نامیم، می نویسم. مهارتهایی که داشتنشون کسی رو موفق نمیکنه اما نداشتنشون حتما هر طراح وبی رو زمین خواهد زد!، این مهارتهای نرم همانند ادویه معطری هست که با اینکه جز مواد اصلی غذا نیست، اما غذا رو خوشمزه می‌کنه.

    همونطور که می دونید چنین بررسی وسیعی، عمق رو کاهش میده. فکر میکنم هدف از چنین انجمنهایی هم همین باشد. اینکه دید جامعی نسبت به موضوع پیدا کنیم و سرنخ هایی رو پیدا کنیم تا در فرصت مناسب بتونیم با عمق بیشتری به هرکدام از این موضوعات بپردازیم و خود رو از بقیه متمایز کنیم. یادمون نره مهمترین عامل موفقیت در هر کار و مهارتی نه مدرک و سواد آکادمیک است، نه تجربه و دانش!، بلکه تمایز است. تمایز ما از دیگران. اینکه در زمینه‌ای مهارتی داشته باشیم که کمتر کسی قادر به انجام آن باشد. به نظر من این هدف نهایی هر رشدی در شغل و کسب و کار هست.

    پ.ن1: پس قولی که من میدم اینه که از امروز هر روز صبح یکی مطلب مستقل رو در مورد موضوعاتی که گفتم در همینجا منتشر می‌کنم. امیدوارم در انتهای این مسیر احتمالاً 2-3هفته ای نه من شرمنده باشم و نه شما ناراضی.

    پ.ن2: برای فرار از تله کمال گرایی(که هممون باهاش آشنا هستیم!)، مقداری از کیفیت رو فدای سرعت میکنم. ترجیح میدهم یه کار متوسط رو به آخر برسونم تا اینکه یه کاری عالی رو شروع نکنم!، پس قدم اول رو برمیدارم. به کمک هم در طول مسیر ضعف هارو رفع میکنم و مسیر رو اصلاح میکنم.

    ______________________________
    اول این تاپیک رو در جای دیگری ایجاد کردم ولی الان فکر میکنم اینجا خیلی مناسبتره.
    آخرین ویرایش به وسیله hiwaaa : شنبه 07 شهریور 1394 در 17:24 عصر

تاپیک های مشابه

  1. سخت افزار مورد نیاز
    نوشته شده توسط yazdan در بخش برنامه نویسی در Delphi Prism
    پاسخ: 1
    آخرین پست: دوشنبه 21 اردیبهشت 1383, 14:07 عصر
  2. تعیین تعداد افراد و زمان مورد نیاز برای انجام یک پروژه
    نوشته شده توسط کتایون در بخش تحلیل و طراحی نرم افزار
    پاسخ: 1
    آخرین پست: چهارشنبه 08 بهمن 1382, 17:13 عصر
  3. موارد مورد نیاز برای اجرای یک برنامه exe در یک کامپیوتر دیگه
    نوشته شده توسط VB6.0 در بخش برنامه نویسی در 6 VB
    پاسخ: 18
    آخرین پست: سه شنبه 11 آذر 1382, 10:37 صبح

برچسب های این تاپیک

قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •