تصور کنید شما یک فایل DLL ایجاد کردید که داخل آن چند فایل تصویری وجود دارد و میخواهید از فایل DLL و فایلهای داخل آن به عنوان یک منبع از تصاویر مورد نیاز در برنامه خود استفاده کنید. روش زیر به شما کمک میکنه به فایلهای درون فایل DLL دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.


// Find DLL file name.
var assemblyName =
AssemblyName.GetAssemblyName("C://AppPicture.DLL");

// Load DLL file and get file's name in the DLL file.
var assembly = Assembly.Load(assemblyName);
var namesOfResourcesInDllFile = assembly.GetManifestResourceNames();

// Read one of file in DLL file and put it to the bitmap image.
var bitmapImage = new BitmapImage();
bitmapImage.BeginInit();
bitmapImage.StreamSource = assembly.GetManifestResourceStream(namesOfResource sInDllFile[0]);
bitmapImage.EndInit();

// Use the picture.
image1.Source = bitmapImage;


کلاس assembly دو متد GetManifestResourceName و GetManifestResourceStream را فراهم میکند. اولی نام منابع (در مثال ما فایلهای تصویری) در یک اسمبلی را به صورت آرایه استخراج میکند و دومی با داشتن نام منبع، آن را به صورت یک stream از اسمبلی استخراج میکند.