نقل قول نوشته شده توسط hp1361 مشاهده تاپیک
سلام

البته منظورم این بود در کد کنترلرت صرفا از کلاس جدید استفاده کنی(multiple)

خوب حالا یه کلاس تعریف کن که دو عدد رو بگیره و تقسیم رو روی آن انجام بده و نتیجه رو برگردونه. و از این کلاس در کنترلرت استفاده کن.

(چون یکی از دوستان نوشته اند سرکاریه مجبودم قبل از اینکه کلاس جدید رو بنویسی مبحث بعدی رو هم بگم که دلسردی بوجود نیاد.

سوال: کلاسی داریم که دو عدد رو میگیره و عملیاتی بر روی آن انجام میده و نتیجه رو برمیگردونه. اما اینکه درون این کلاس عملیات به چه صورتی انجام می پذیره وابسته است به نظر مشتری برنامه!
حالا ما می خواهیم از این کلاس درون برنامه در کنترلر استفاده کنیم.
درخواست مشتری برنامه در روز اول : لطفا کلاس برنامه دو عدد رو جمع کنه و نتیجه رو نمایش بده.
درخواست مشتری برنامه در روز دوم: لطفا کلاس برنامه دو عدد رو ضرب کنه و نتیجه رو نمایش بده.
درخواست مشتری برنامه در روز سوم: لطفا کلاس برنامه دو عدد رو تقسیم کنه و نتیجه رو نمایش بده.

شما قاعدتا در روز اول کلاس Plus رو می نویسید و از اون در کنترلر استفاده می کنید.

سوال: در روز دوم چکار می کنید؟
(این را هم در نظر داشته باشید که مثلا در صد جا از برنامه تون از کلاس Plus استفاده کرده اید. یعنی کد زیر در صد جا استفاده شده)

CalPlus plus = new CalPlus();
plus.Number1 = 12;
plus.Number2 = 122;
ViewBag.Result = plus.Pluss();


جوابت رو اینجا بنویس. حالا هرچی که به ذهنت میاد.مهم اینه که فکر کنی و جواب بدی.درست یا اشتباهش مهم نیست
سلام

متوجه منظورتون تا حدی شدم شما این موضوع رو می گید که ما باید کلاس رو جوری بنویسیم که انعطاف پذیر باشه و هر تغییر در اون بدم در اون بازسازی کلاس ما تغییری نداره مثل یک کلاس ارسال ایمیل اگر ما در تمامی فرم ها استفاده کرده باشم و تغییری صورت بگیره یعنی پروژه داغون می شه و معمولا جمع کردن این موضوع زمان زیادی می بره تا درست بشه ...
اون چیزی که خودنم باید از Interface ها استفاده کرد که وابستگی این بازسازی کلاس رو به خود کلاس اصلی از بین ببریم . بقیش رو من منتظر آموزش شما هستم ...

ممنون