صفحه 2 از 4 اولاول 1234 آخرآخر
نمایش نتایج 41 تا 80 از 136

نام تاپیک: مرجع تخصصی توابع api همراه با توضیح انها

  1. #41
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
    فارسی نیست ولی خوبه

  2. #42
    شما تابع API سراغ ندارین که بوسیله اون بشه Zoom تصویر رو انجام داد.
    مثلاً رویه یه ImageBox بشه Zoom کرد.

  3. #43
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
    نقل قول نوشته شده توسط obalitjoOon مشاهده تاپیک
    شما تابع API سراغ ندارین که بوسیله اون بشه Zoom تصویر رو انجام داد.
    مثلاً رویه یه ImageBox بشه Zoom کرد.
     
    StretchBlt

     
    Private Const SRC_PAINT = &HEE0086
    Private Const SRC_ERASE = &H440328
    Private Const SRC_INVERT = &H660046
    Private Const SRC_AND = &H8800C6
    Private Const SRC_COPY = &HCC0020

     
    Private Declare Function StretchBlt Lib "gdi32"(ByVal hdc As Long,ByVal x As Long,ByVal y As Long,ByVal nWidth As Long,ByVal nHeight As Long,ByVal hSrcDC As Long,ByVal xSrc As Long,ByVal ySrc As Long,ByVal nSrcWidth As Long,ByVal nSrcHeight As Long,ByVal dwRop As Long)As Long


    این تابع از یک پنجره عکس می گیرد و آن را در یک کنترل گرافیکی چاپ می کند ضمن آنکه توانایی بزرگنمایی و کوچکنمایی تصویر را هم دارد
    گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    hdc : هندل بافت گرافیکی کنترلی مقصد
    x : نقطه شروع ترسیم عکس جدید در راستای افق
    y : نقطه شروع ترسیم عکس جدید در راستای عمود
    nWidth : عرض تصویر جدید
    nHeight : ارتفاع تصویر جدید
    hSrcDC : هندل بافت گرافیکی کنترلی که باید از آن عکس گرفته شود
    xSrc : فاصلهء تصویر از سمت چپ کنترل
    ySrc : فاصلهء تصویر از بالای کنترل
    nSrcWidth : عرض تصویر
    nSrcHeight : ارتفاع تصویر
    dwRop : نحوه ترسیم تصویر . ثابت های زیر
    SRC_PAINT : تصویر کنترل مبدا و مقصد را با هم Or کرده و در کنترل مقصد قرار می دهد
    SRC_ERASE : تصویر پنجره مقصد را Not کرده و با پنجره مبدا Or می کند و نتیجه را در کنترل مقصد می نویسد
    SRC_INVERT : تصویر کنترل مبدا و مقصد را با هم Xor کرده و در کنترل مقصد قرار می دهد
    SRC_AND : تصویر کنترل مبدا و مقصد را با هم And کرده و در کنترل مقصد قرار می دهد
    SRC_COPY : تصویر کنترل مبدا رو بدون دستکاری در کنترل مقصد قرار می دهد

  4. #44
    چی جوری من باید عمل Zoom رو بوسیله این تابع انجام بدم؟

  5. #45
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
    نقل قول نوشته شده توسط obalitjoOon مشاهده تاپیک
    چی جوری من باید عمل Zoom رو بوسیله این تابع انجام بدم؟
    http://amozesheiranian.blogsky.com/

  6. #46
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    DrawFocusRect

    Private Type RECT
    Left As Long
    Top As Long
    Right As Long
    Bottom As Long
    End Type


     
    Private Declare Function DrawFocusRect Lib "user32.dll" (ByVal hdc As Long, ByVal lpRect As RECT) As Long

    این تابع چهار چوب فوکوس را بر روی یک پنجره ترسیم می کند
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    hdc : هندل بافت گرافیکی کنترل مورد نظر
    lpRect : محدوده ای که باید فریم در آن ترسیم شود

  7. #47
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    DrawIcon

     
    Private Declare Function DrawIcon Lib "user32.dll" (ByVal hdc As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal hIcon As Long) As Long

    این تابع چهار چوب فوکوس را بر روی یک پنجره ترسیم می کند
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    hdc : هندل بافت گرافیکی کنترل مورد نظر
    lpRect : محدوده ای که باید فریم در آن ترسیم شود

  8. #48
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    DrawTextA

     
    Const DT_LEFT = &H0
    Const DT_TOP = &H0
    Const DT_CENTER = &H1
    Const DT_RIGHT = &H2
    Const DT_BOTTOM = &H8
    Private Type RECT
    Left As Long
    Top As Long
    Right As Long
    Bottom As Long
    End Type


     
    Private Declare Function DrawTextA Lib "user32.dll" (ByVal hdc As Long, ByVal lpStr As String, ByVal nCount As Long, lpRect As RECT, ByVal wFormat As Long) As Long

    این تابع توانایی چاپ یک متن را رو ی یک پنجره دارد.
    گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    hdc : هندل بافت گرافیکی پنجره مورد نظر
    lpStr : متن مورد نظر
    nCount : طول متن مورد نظر
    lpRect : چهار چوبی که باید متن در آن نمایش یابد
    wFormat : فرمتی متن باید تحت آن نمایش یابد. ثابت های زیر به شما کمک خواهد کرد ( شما می توانید مقادیر زیر را با هم Or کنید )
    DT_LEFT : متن در سمت چپ محدوده rect چاپ می شود
    DT_LEFT : متن در بالای محدوده rect چاپ می شود
    DT_CENTER : متن در وسط محدوده rect چاپ می شود
    DT_RIGHT : متن سمت راست محدوده rect چاپ می شود
    DT_BOTTOM : متن در پایین محدوده rect چاپ می شود

  9. #49
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    DrawMenuBar

     
    Private Declare Function DrawMenuBar Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long) As Long

    بعد از اینکه تغییراتی در منوهای یک پنجره داده شد با استفاده از این تابع می توان تغییرات را بر روی پنجره مورد نظر اعمال کرد
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    hwnd : هندل پنجره مورد نظر

  10. #50
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    DuplicateIcon

     
    Private Declare Function DuplicateIcon Lib "shell32.dll" (ByVal hInst As Long, ByVal hIcon As Long) As Long

    این تابع توانایی چاپ یک متن را رو ی یک پنجره دارد.
    گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    hdc : هندل بافت گرافیکی پنجره مورد نظر
    lpStr : متن مورد نظر
    nCount : طول متن مورد نظر
    lpRect : چهار چوبی که باید متن در آن نمایش یابد
    wFormat : فرمتی متن باید تحت آن نمایش یابد. ثابت های زیر به شما کمک خواهد کرد ( شما می توانید مقادیر زیر را با هم Or کنید )
    DT_LEFT : متن در سمت چپ محدوده rect چاپ می شود
    DT_LEFT : متن در بالای محدوده rect چاپ می شود
    DT_CENTER : متن در وسط محدوده rect چاپ می شود
    DT_RIGHT : متن سمت راست محدوده rect چاپ می شود
    DT_BOTTOM : متن در پایین محدوده rect چاپ می شود

  11. #51
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    Ellipse

     
    Private Declare Function Ellipse Lib "gdi32.dll" (ByVal Hdc As Long, ByVal X1 As Long, ByVal Y1 As Long, ByVal X2 As Long, ByVal Y2 As Long) As Long

    این تابع یک اشاره گر از یک آیکون می گیرد و یک اشاره گر جدید از آن بر می گرداند و در واقع یک کپی از آن تهیه می کند
    اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر کپی آیکون مورد نظر خواهد بود
    hInst : این متغیر مورد استفاده قرار نمی گیرد. می توانید مقدار آن را برابر صفر قرار دهید
    hIcon : یک اشاره گر از آیکون مبدا

  12. #52
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    EmptyClipboard

     
    Private Declare Function EmptyClipboard Lib "user32.dll" () As Long

    این تابغ داده های موجود در کلیپ بورد ویندوز را پاک می کند ( در ویژوال بیسیک دستور Clipboard.Clear همین کار را انجام می دهد)
    گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

  13. #53
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    EnableWindow

     
    Private Declare Function EnableWindow Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal fEnabled As Long) As Long

    این تابع یک پنجره ( فرم یا کنترل ) را فعال یا غیرفعال می کند
    گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    hwnd : هندل پنجره مورد نظر
    fEnabled : اگر صفر باشد پنجره غیر فعال و اگر یک باشد پنجره فعال می شود

  14. #54
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    EncryptFileA

     
    Private Declare Function EncryptFileA Lib "advapi32.dll" (ByVal lpFileName As String) As Boolean

    این تابع یک فایل را رمز گذاری می کند. فایل رمز گذاری شده را می توان با تابع DecryptFileA به حالت عادی باز گرداند
    این تابع بر روی سیستم فایلی ntfs کار می کند و کاربر باید اختیارات لازم برای این کار را داشته باشد
    lpFileName : نام فایل رمز گذاری شده

  15. #55
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    EndMenu

     
    Private Declare Function EndMenu Lib "user32.dll" () As Long

    این تابع تمام منوهای باز پنجره جاری را می بندد
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

  16. #56
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    EnumFontsA

     
    Private Declare Function EnumFonts Lib "gdi32" Alias "EnumFontsA" (ByVal hDC As Long, ByVal lpsz As String, ByVal lpFontEnumProc As Long, ByVal lParam As Long) As Long


    این تابع لیست تمام فونت های موجود در سیستم را به دست می آورد
    hDC : هندل بافت گرافیکی پنجره ای که تابع باید تحت آن اجرا شود
    lpsz : خانواده فونت مورد نظر که اعضای آن باید جمع آوری شود. این متغیر به vbNul ختم می شود (برای اینکه لیست تمام فونت ها را به دست آورید از vbNullString استفاده کنید )
    lpFontEnumProc : تابعی که باید لیست فونت های جمع شده به آن ارسال شود. از کلید واژه AddressOf برای اعلام محل تابع در حافظه استفاده کنید. (مثال AddressOf EnumFontProc). تابع باید مشابه تابعی که در کد نوشته شده است باشد. تازمانی که تابع مقدار True را برگرداند لیست کردن فونت ها ادامه خواهد داشت
    lParam : این متغیر را به دلخواه خود می توانید مقدار دهی کنید. این متغیر عیناً به تابع EnumFontProc ارسال خواهد شد

  17. #57
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    EnumWindows

     
    Private Declare Function EnumWindows Lib "user32.dll" (ByVal lpEnumFunc As Long, ByVal lParam As Long) As Long
    Public Function EnumWindowsProc(ByVal hwnd As Long, ByVal lParam As Long) As Boolean
    ' Put your code here
    EnumWindowsProc = True
    End Function

    این تابع لیست تمام پنجره های تحت یک پنجره دیگر را به دست می آورد
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    lpEnumFunc : تابعی که باید لیست پنجره به آن ارسال شود. از کلید واژه AddressOf برای اعلام محل تابع در حافظه استفاده کنید. (مثال AddressOf EnumWindowsProc). تابع باید مشابه تابعی که در کد نوشته شده است باشد. تازمانی که تابع مقدار True را برگرداند لیست کردن پنجره ها ادامه خواهد داشت
    lParam : این متغیر را به دلخواه خود می توانید مقدار دهی کنید. این متغیر عیناً به تابع EnumWindowsProc ارسال خواهد شد

  18. #58
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    ExitWindowsEx

     
    EWX_LOGOFF = 0
    EWX_SHUTDOWN = 1
    EWX_REBOOT = 2
    EWX_FORCE = 4
    EWX_POWEROFF = 8
    EWX_RESET = EWX_LOGOFF + EWX_REBOOT + EWX_FORCE

     
    Private Declare Function ExitWindowsEx Lib "user32.dll" (ByVal uFlags As Long, ByVal dwReserved As Long) As Long

    این تابع به منظور خاموش کردن یا راه اندازی مجدد ویندوز به کار می رود
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    uFlags : این متغیر بیان کننده نحوه کار تابع با سیستم است (ثابت های نوشته شده در کد )
    dwReserved : مقدار این متغیر ByVal 0& است

  19. #59
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    ExtractIconA

     
    Private Declare Function ExtractIcon Lib "shell32.dll" (ByVal hInst As Long, ByVal lpszExeFileName As String, ByVal nIconIndex As Long) As Long

    این تابع یک آیکون را از یک فایل محتوی آیکون (exe,dll,ocx,ico) استخراج می کند و یک اشاره گر از آن را بر می گرداند
    اگر تابع به علت عدم وجود فایل مورد نظر دچار خطا شود مقدار یک و اگر شماره آیکون مورن نظر در فایل وجود نداشته باشد عدد صفر را بر می گرداند و اگر کار خود را با موفقیت انجام دهد مقدار بر گشتی یا اشاره گر از آیکون مورد نظر خواهد بود
    hInst : هندل پنجره ای که تابع تحت آن اجرا می شود
    lpszExeFileName : نام فایل مورد نظر
    nIconIndex : شماره آیکون مورد نظر

  20. #60
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    FatalAppExitA

     
    Private Declare Sub FatalAppExitA Lib "kernel32.dll" (ByVal uAction As Long, ByVal lpMessageText As String)

    این تابع یک پیغام اخطار به کاربر نشان می دهد سپس به اجرای برنامه خاتمه می دهد. از این تابع زمانی استفاده می شود که برنامه با خطایی مواجه شود و شما از Unload کردن کامل برنامه مطمئن نباشید
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    uAction : مقدار این متغیر صفر است
    lpMessageText : متنی که باید به کاربر نشان داده شود. این متن نباید از 35 کاراکتر بیشتر باشد

  21. #61
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    fCreateShellLink

     
    Private Declare Function fCreateShellLink Lib "vb6stkit.dll" (ByVal lpstrFolderName As String, ByVal lpstrLinkName As String, ByVal lpstrLinkPath As String, ByVal lpstrLinkArguments As String, ByVal fPrivate As Long, ByVal sParent As String) As Long

    این تابع یک میانبر از یک فایل دلخواه در مسیر داده شده می سازد
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    lpstrFolderName : مسیری که میانبر باید در آنجا ساخته شود
    lpstrLinkName : نام میانبر ساختا شده
    lpstrLinkPath : فایلی که باید با کلیک بر روی میانبر اجرا شود
    lpstrLinkArguments : آرگومان های میانبر (درصورت لزوم)
    fPrivate : اگر False باشد میانبر ساخته نمی شود و اگر True باشد میانبر ساخته می شود
    sParent :

  22. #62
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    FindExecutableA

     
    Private Declare Function FindExecutableA Lib "shell32.dll" (ByVal lpFile As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal lpResult As String) As Long

    این تابع برنامه مرتبط با یک فایل خاص را بر می گرداند
    اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از قلم ساخته شده خواهد بود
    lpFile : فایل مورد نظر
    lpDirectory : فولدر پیش فرض
    lpResult : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود حاوی آدرس فایل اجرایی مرتبط با فایل مورد نظر خواهد بود. مقدار این بافر را با اندازه کافی بلند در نظر بگیرید ( این بافر را با رشته ای از جای خالی مقدار دهی کنید. برای مثال ( Space ( 255 )

  23. #63
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    FindWindowA

     
    Private Declare Function FindWindowA Lib "user32.dll" (ByVal lpClassName As String, ByVal lpWindowName As String) As Long

    این تابع یک پنجره با مشخصات داده شده را پیدا می کند
    اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی هندل پنجره مورد نظر خواهد بود
    lpClassName : نام کلاس پنجره مورد نظر
    lpWindowName : نوشته یا Caption مورد نظر
    ( توجه : هر کدام از متغیر ها را که نخواستید مقدار دهی کنید با ثابت vbNullString جایگزین کنید )

  24. #64
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    FindWindowExA

     
    Private Declare Function FindWindowExA Lib "user32.dll" (ByVal hwndParent As Long, ByVal hwndChildAfter As Long, ByVal lpszClass As String, ByVal lpszCaption As String) As Long

    این تابع توانایی پیدا کردن یک پنجره مشخص را دارد
    اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی هندل پنجره مورد نظر خواهد بود
    hwndParent : اشاره گر پنجره مادر پنجره مورد نظر
    hwndChildAfter : اشاره گر پنجره دختر (Child) پنجره مورد نظر
    lpszClass : نام کلاس پنجره مورد نظر
    lpszCaption : عنوان (Caption) پنجره مورد نظر
    (توجه : فقط یکی از متغیر های lpszClass و lpszCaption را می توانید مقدار دهی کنید و دیگری را باید با vbNullString مقدار دهی کنید)

  25. #65
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    FlashWindow

     
    Private Declare Function FlashWindow Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, bInvert As Long) As Long

    این تابع پنجره و نشانهء آن بر روی Task Bar را فلش می کند ( به حالت چشمک زن در می آورد)
    اگر قبل از فراخوانی پنجره فعال باشد تابع مقدار غیر صفر را بر می گرداند در غیر اینصورت مقدار بر گشتی تابع صفر خواهد بود
    hwnd : هندل پنجره مورد نظر
    bInvert : مدت زمانی که پنجره باید های لایت بماند (برحسب میلی ثانیه)

  26. #66
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    FlashWindowEx

     
    Private Type FLASHWINFO
    cbSize As Long
    hwnd As Long
    dwFlags As Long
    uCount As Long
    dwTimeout As Long
    End Type

     
    Private Declare Function FlashWindowEx Lib "user32.dll" (pfwi As FLASHWINFO) As Long

    این تابع عنوان یک پنجره را به حالت چشمک زن در می آورد
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

  27. #67
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    FloodFill

     
    Private Declare Function FloodFill Lib "gdi32.dll" (ByVal hdc As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal crColor As Long) As Long

    این تابع داخل یک منطقه محدود شده توسط یک رنگ خاص را رنگ آمیزی می کند
    اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از قلم ساخته شده خواهد بود
    hdc : هندل بافت گرافیکی کنترل مورد نظر
    X : عرض نقطه مورد نظر
    Y : طول نقطه مورد نظر
    crColor : رنگی که تابع تا رسیدن به آن رنگ محدوده مورد نظر را رنگ آمیزی می کند

  28. #68
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    GetActivateWindow

     
    Private Declare Function GetActivateWindow Lib "user32.dll" () As Long

    این تابع هندل پنجره (فرم) فعال را بر می گرداند
    اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی هندل پنجره فعال خواهد بود

  29. #69
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    GetAncestor

     
    Private Const GA_PARENT = 1
    Private Const GA_ROOT = 2

     
    Private Declare Function GetAncestor Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal uFlag As Long) As Long

    این تابع پنجره مادر یک پنجره دلخواه را به دست می آورد
    اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بازگشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی هندل پنجره مادر خواهد بود
    hwnd : هندل پنجره مورد نظر
    uFlag : مشخص می کند تابع هندل کدام پنجره مادر را باید بر گرداند
    GA_PARENT : پنجره مادر پنجره داده شده را به دست می آورد
    GA_ROOT : هندل فرم مادر پنجره داده شده را به دست می آورد

  30. #70
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    GetBkColor

     
    Private Declare Function GetBkColor Lib "gdi32.dll" Alias "GetBkColor" (ByVal hdc As Long) As Long

    این تابع رنگ پس زمینه یک کنترل گرافیکی را بر می گرداند
    گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

  31. #71
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    GetCaretBlinkTime

     
    Private Declare Function GetCaretBlinkTime Lib "user32.dll" (ByVal wMSeconds As Long) As Long

    این تابع سرعت چشمک زدن نشانگر صفحه کلید را به دست می آورد
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

  32. #72
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    GetClassNameA

     
    Private Declare Function GetClassNameA Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpClassName As String, ByVal nMaxCount As Long) As Long

    این تابع هندل یک پنجره را گرفته و ClassName ش را برمیگرداند .
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    hwnd : هندل پنجره میباشد .
    lpClassName : این متغیر که توسط تابع مقداردهی می شود حاوی کلاس پنجره مورد نظر خواهد بود
    nMaxCount : طول بافر lpClassName

  33. #73
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    GetClientRect

     
    Private Type RECT
    Left As Long
    Top As Long
    Right As Long
    Bottom As Long
    End Type

     
    Private Declare Function GetClientRect Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpRect As Rect) As Long

    این تابع هندل یک پنجره را گرفته و ClassName ش را برمیگرداند .
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی صفر خواهد بود
    hwnd : هندل پنجره میباشد .
    lpClassName : این متغیر که توسط تابع مقداردهی می شود حاوی کلاس پنجره مورد نظر خواهد بود
    nMaxCount : طول بافر lpClassName

  34. #74
    من میخوام یک منو طراحی کنم اما تو نمایش اون مشکل دارم. یعنی نمیتونم طوری نمایش بدم که کاربر وقتی جای دیگه کلیک میکنه منو پاک بشه (خاصیت اصلی منوها) میشه کد این کار رو قرار بدید؟ ممنونم

  35. #75
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
    دوست عزیز اینجا مرجع api هست لطفا سوال خود را دریک تایپیک جدید مطرح فرمایید
    با این وجود یک نمونه تو تایپیک بعدی براتون گذاشتم البته دلیلش هم این بود که
    نشد سورس رو اینجا بگذارم

  36. #76
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
    این نمونه رو ببینین
    فایل های ضمیمه فایل های ضمیمه

  37. #77
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    GetClipboardData

     
    Private Const CF_TEXT = 1
    Private Const CF_BITMAP = 2
    Private Const CF_JPEG = 19
    Private Const CF_METAFILE = 14

     
    Private Declare Function SetClipboardData Lib "user32.dll" (ByVal wFormat As Long) As Long

    این تابع دادهء موجود در کلیپ بورد را بر می گرداند
    اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار صرف را بر می گرداند در غیر اینصورت یک اشاره گر از داده داخل کلیپ بورد را بر می گرداند
    wFormat : این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و بیانگر نوع داده کلیپ بورد خواهد بود (ثابت های زیر)
    CF_TEXT : داده از نوع متنی ساده است
    CF_BITMAP : تصویر نقشه بیتی
    CF_JPEG : تصویر فشرده جی پگ
    CF_METAFILE : تصویر از نوع ابر فایل ویندوز (Windows Meta File)

  38. #78
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    GetCommandLine

     
    Private Declare Function GetCommandLine Lib "kernel32.dll" () As Long

    این تابع یک اشاره گر از فایل اجرایی برنامه جاری بر می گرداند
    اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و در غیر اینصورت مقدار بازگشتی یک اشاره گر از فایل اجرایی جاری خواهد بود

  39. #79
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    GetComputerNameA

     
    Private Declare Function GetComputerNameA Lib "kernel32.dll" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long

    این تابع نام کامپیوتری که برنامه را اجرا میکند را برمیگرداند .
    اگر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر و در غیر اینصورت مقدار بر گشتی صفر خواهد بود

    lpBuffer : این متغیر که توسط تابع مقداردهی می شود حاوی کلاس پنجره مورد نظر خواهد بود
    nSize : طول بافر lpBuffer

  40. #80
    کاربر دائمی آواتار majjjj
    تاریخ عضویت
    فروردین 1386
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    1,158
     
    GetCurrentDirectory

     
    Private Declare Function GetCurrentDirectory Lib "kernel32.dll" (ByVal nBufferLength As Long, ByVal lpBuffer As String) As Long

    این تابع آدرس مسیر جاری را برمیگرداند
    اگر تابع با خطایی مواجه شود مقدار بر گشتی صفر و گر تابع کار خود را با موفقیت به پایان برساند مقدار بازگشتی یک عدد غیر صفر خواهد بود که هندل پنجره فعال است
    nBufferLength : طول بافر lpBuffer
    lpBuffer : مقدار این بافر توسط تابع مقدار دهی می شود و حاوی مسیر جاری خواهد بود

صفحه 2 از 4 اولاول 1234 آخرآخر

قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •