Beep
Private Declare Function Beep Lib "kernel32.dll" (ByVal dwFreq As Long,ByVal dwDuration As Long) As Long
اين تابع يک صوت کرتاه (Beep) را از کارت صوتي پخش مي کند
گر تابع کار خود را با موفقيت به پايان برساند مقدار بازگشتي يک عدد غير صفر و اگر تابع با خطايي مواجه شود مقدار بر گشتي صفر خواهد بود

dwFreq : فرکانس صوت (در ويندوز هاي 95 و 98 و ME تاثيري ندارد)
dwDuration : مدت زمان پخش صوت بر حسب ميلي ثانيه (در ويندوز هاي 95 و 98 و ME تاثيري ندارد)

BitBlt

Private Const SRC_PAINT = &HEE0086
Private Const SRC_ERASE = &H440328
Private Const SRC_INVERT = &H660046
Private Const SRC_AND = &H8800C6
Private Const SRC_COPY = &HCC0020
Private Declare Function BitBlt Lib "gdi32.dll" (ByVal hDestDC As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal nWidth As Long, ByVal nHeight As Long, ByVal hSrcDC As Long, ByVal XSrc As Long, ByVal YSrc As Long, ByVal dwRop As Long) As Long
اين تابع از يک پنجره عکس مي گيرد و آن را در يک کنترل گرافيکي چاپ مي کند.
گر تابع کار خود را با موفقيت به پايان برساند مقدار بازگشتي يک عدد غير صفر و اگر تابع با خطايي مواجه شود مقدار بر گشتي صفر خواهد بود

hdc : هندل بافت گرافيکي کنترلي مقصد
x : نقطه شروع ترسيم عکس جديد در راستاي افق
y : نقطه شروع ترسيم عکس جديد در راستاي عمود
nWidth : عرض تصوير جديد
nHeight : ارتفاع تصوير جديد
hSrcDC : هندل بافت گرافيکي کنترلي که بايد از آن عکس گرفته شود
xSrc : فاصلهء تصوير از سمت چپ کنترل
ySrc : فاصلهء تصوير از بالاي کنترل
dwRop : نحوه ترسيم تصوير . ثابت هاي زير
SRC_PAINT : تصوير کنترل مبدا و مقصد را با هم Or کرده و در کنترل مقصد قرار مي دهد
SRC_ERASE : تصوير پنجره مقصد را Not کرده و با پنجره مبدا Or مي کند و نتيجه را در کنترل مقصد مي نويسد
SRC_INVERT : تصوير کنترل مبدا و مقصد را با هم Xor کرده و در کنترل مقصد قرار مي دهد
SRC_AND : تصوير کنترل مبدا و مقصد را با هم And کرده و در کنترل مقصد قرار مي دهد
SRC_COPY : تصوير کنترل مبدا رو بدون دستکاري در کنترل مقصد قرار مي دهد


BlockInput

Private Declare Function BlockInput Lib "user32.dll" (ByVal fBlock As Long) As Long
اين تابع ماوس و صفحه کليد را قفل مي کند.
براي آزادسازي صفحه کليد شما بايد در برنامه خود تمهيداتي بينديشيد چون کاربر توانايي برگرداندن تغييرات را ندارد. براي مثال مي توانيد يک تايمر داشته باشيد تا بعد از مدتي معلوم ماوس و صفحه کليد دوباره آزاد شود.
اگر تابع کار خود را با موفقيت به پايان برساند مقدار بازگشتي يک عدد غير صفر و اگر تابع با خطايي مواجه شود مقدار بر گشتي صفر خواهد بود

fBlock : اگر مقدار اين آرگومان True باشد ماوس و صفحه کليد قفل مي شود ، و اگر مقدار آن False باشد ماوس و صفحه کليد آزاد مي شود