Private Declare Sub FatalAppExitA Lib "kernel32.dll" (ByVal uAction As Long, ByVal lpMessageText As String)
اين تابع يک پيغام اخطار به کاربر نشان مي دهد سپس به اجراي برنامه خاتمه مي دهد. از اين تابع زماني استفاده مي شود که برنامه با خطايي مواجه شود و شما از Unload کردن کامل برنامه مطمئن نباشيد
اگر تابع کار خود را با موفقيت به پايان برساند مقدار بازگشتي يک عدد غير صفر و اگر تابع با خطايي مواجه شود مقدار بر گشتي صفر خواهد بود
uAction : مقدار اين متغير صفر است
lpMessageText : متني که بايد به کاربر نشان داده شود. اين متن نبايد از 35 کاراکتر بيشتر باشد
Private Declare Function fCreateShellLink Lib "vb6stkit.dll" (ByVal lpstrFolderName As String, ByVal lpstrLinkName As String, ByVal lpstrLinkPath As String, ByVal lpstrLinkArguments As String, ByVal fPrivate As Long, ByVal sParent As String) As Long
اين تابع يک ميانبر از يک فايل دلخواه در مسير داده شده مي سازد
اگر تابع کار خود را با موفقيت به پايان برساند مقدار بازگشتي يک عدد غير صفر و اگر تابع با خطايي مواجه شود مقدار بر گشتي صفر خواهد بود
lpstrFolderName : مسيري که ميانبر بايد در آنجا ساخته شود
lpstrLinkName : نام ميانبر ساختا شده
lpstrLinkPath : فايلي که بايد با کليک بر روي ميانبر اجرا شود
lpstrLinkArguments : آرگومان هاي ميانبر (درصورت لزوم)
fPrivate : اگر False باشد ميانبر ساخته نمي شود و اگر True باشد ميانبر ساخته مي شود
sParent :
Private Declare Function FindExecutableA Lib "shell32.dll" (ByVal lpFile As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal lpResult As String) As Long
ين تابع برنامه مرتبط با يک فايل خاص را بر مي گرداند
اگر تابع با خطايي مواجه شود مقدار بازگشتي صفر و در غير اينصورت مقدار بازگشتي يک اشاره گر از قلم ساخته شده خواهد بود
lpFile : فايل مورد نظر
lpDirectory : فولدر پيش فرض
lpResult : اين بافر توسط تابع مقدار دهي مي شود حاوي آدرس فايل اجرايي مرتبط با فايل مورد نظر خواهد بود. مقدار اين بافر را با اندازه کافي بلند در نظر بگيريد ( اين بافر را با رشته اي از جاي خالي مقدار دهي کنيد. براي مثال ( Space ( 255 )
Private Declare Function FindWindowA Lib "user32.dll" (ByVal lpClassName As String, ByVal lpWindowName As String) As Long
اين تابع يک پنجره با مشخصات داده شده را پيدا مي کند
اگر تابع با خطايي مواجه شود مقدار بر گشتي صفر و در غير اينصورت مقدار بازگشتي هندل پنجره مورد نظر خواهد بود
lpClassName : نام کلاس پنجره مورد نظر
lpWindowName : نوشته يا Caption مورد نظر
( توجه : هر کدام از متغير ها را که نخواستيد مقدار دهي کنيد با ثابت vbNullString جايگزين کنيد )
Private Declare Function FindWindowExA Lib "user32.dll" (ByVal hwndParent As Long, ByVal hwndChildAfter As Long, ByVal lpszClass As String, ByVal lpszCaption As String) As Long
اين تابع توانايي پيدا کردن يک پنجره مشخص را دارد
اگر تابع با خطايي مواجه شود مقدار بر گشتي صفر و در غير اينصورت مقدار بازگشتي هندل پنجره مورد نظر خواهد بود
hwndParent : اشاره گر پنجره مادر پنجره مورد نظر
hwndChildAfter : اشاره گر پنجره دختر (Child) پنجره مورد نظر
lpszClass : نام کلاس پنجره مورد نظر
lpszCaption : عنوان (Caption) پنجره مورد نظر
(توجه : فقط يکي از متغير هاي lpszClass و lpszCaption را مي توانيد مقدار دهي کنيد و ديگري را بايد با vbNullString مقدار دهي کنيد)
Private Declare Function FlashWindow Lib "user32.dll" (ByVal hwnd As Long, bInvert As Long) As Long
اين تابع پنجره و نشانهء آن بر روي Task Bar را فلش مي کند ( به حالت چشمک زن در مي آورد)
اگر قبل از فراخواني پنجره فعال باشد تابع مقدار غير صفر را بر مي گرداند در غير اينصورت مقدار بر گشتي تابع صفر خواهد بود
hwnd : هندل پنجره مورد نظر
bInvert : مدت زماني که پنجره بايد هاي لايت بماند (برحسب ميلي ثانيه)
Private Declare Function FlashWindowEx Lib "user32.dll" (pfwi As FLASHWINFO) As Long
اين تابع عنوان يک پنجره را به حالت چشمک زن در مي آورد
اگر تابع کار خود را با موفقيت به پايان برساند مقدار بازگشتي يک عدد غير صفر و اگر تابع با خطايي مواجه شود مقدار بر گشتي صفر خواهد بود
Private Declare Function FloodFill Lib "gdi32.dll" (ByVal hdc As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal crColor As Long) As Long
اين تابع داخل يک منطقه محدود شده توسط يک رنگ خاص را رنگ آميزي مي کند
اگر تابع با خطايي مواجه شود مقدار بازگشتي صفر و در غير اينصورت مقدار بازگشتي يک اشاره گر از قلم ساخته شده خواهد بود
hdc : هندل بافت گرافيکي کنترل مورد نظر
X : عرض نقطه مورد نظر
Y : طول نقطه مورد نظر
crColor : رنگي که تابع تا رسيدن به آن رنگ محدوده مورد نظر را رنگ آميزي مي کند