آموزشDirectX-Graphic قسمت پنجم
موضوع : اختصاص بافت Texture به اشکال دو بعدي

در اين درس مي خواهيم يک مربع که داراي بافت مي باشد را رسم کنيم . براي اينکار از کتابخانه کمکي D3DX8 استفاده مي کنيم . همچنين شي Direct3DTexture8 را نيز استفاده مي نمائيم .


Dim D3DX as D3DX8
Dim Texture as Direct3DTexture8


حال بايستي در تابع Initialize بافت مربوطه را از روي يک فايل تصويري load کنيم :


Private Function Initialize as boolean
.
.
.
Set Texture=D3DX8.CreateTextureFromFile(D3DDevice,app. path & yourfilename) x
end function


تابع Render نيز بصورت زير خواهد بود :

Private Sub Render
D3DDevice.clear 0,byval 0,D3DCLEAR_TARGET,0,1#,0
D3DDevice.beginscence
D3DDevice.SetTexture 0,Texture
D3DDevice.DrawprimitiveUP D3DPT_TRIANGLESTRIP,2,Tripstrip(0),len(Tristrip(0) )x
.
.
.
end function