مثالهای FTGL همراه سورسش برای ویژوال استادیو و ... هستن. علاوه بر این شما می تونید از ویکی اون هم استفاده کنید:
http://sourceforge.net/apps/mediawik...itle=Main_Page
من تست نکردم ولی ممکنه که FTGL با OpenGL 3.x و OpenGL 4.x به خاطر نداشتن پایپ لاین fixed سازگار نباشه و هیچی نشون نده توی این حالت میتونید از شیدرهای زیر برای نمایش استفاده کنید:
شیدر ورتکس:
varying vec2 Texcoord;
void main( void )
{
gl_Position = ftransform();
Texcoord = gl_MultiTexCoord0.xy;
}
شیدر فرگمنت:
uniform sampler2D baseMap;
varying vec2 Texcoord;
void main( void )
{
gl_FragColor = texture2D( baseMap, Texcoord );
}
البته این برای GLSL با هسته 110 هستش که استاندارد OpenGL 3.x حداقل 130 هستش. ولی بازهم به درستی کامپایل میشه فقط ممکنه که یه مقدار کارایی پایین تر داشته باشه. به هر حال FTGL هم سریعا با OpenGL 3.x+ سازگار میشه.