نقل قول نوشته شده توسط saed2006 مشاهده تاپیک
سلام در گذشته اوایلی که بنده عضو شده بودم کیفیت سایت واقعا عالی بود دوستان فعال اکثرا بار علمی قوی داشتند و کسی که وارد سایت میشد بعد از چرخ زدن توی تاپیک ها به راختی به این نکته پی میبرد ولی اخیرا نمیدونم چرا سایت برنامه نویس افت کرده
نگاه ها سطحی تر شده چه مدیران فعال حدید و چه کاربران البته کاربران عادی که دیدشون نسبت به سایت تغییری نکرده ولی دیگر کسی به راحتی نمیتواند پاسخ با کیفیت بگیرد شده مثل یاهو مسنجر کم کم لطفا فکری بکنید تا دیر نشده
سلام.
ما تا معیاری برای سنجش فراز و نشیب فعالیت علمی انجام شده در انجمنها نداشته باشیم، نمی تونیم در مورد افت یا ارتقای سطح فنی بخشها صحبت کنیم. شما از گرفتن پاسخ با کیفیت صحبت می کنید، اما از دید فرد پاسخ دهنده هم مساله رو ببینید.

بارها شده دیدم برخی از افراد سوالی رو مطرح می کنن و پاسخهای متمادی در اون تاپیک میگیرن و میرن به سلامت. فرد پاسخ دهنده 20 دقیقه طول کشیده تا پاسخ "با کیفیت" برای شما ارسال کنه، اما شمای سوال کننده حاضر نیستید 3 ثانیه وقت صرف کنید کلید تشکر رو برای قدردانی از تلاش پاسخ دهنده فشار بدید.

عنوان سوالات عموما اینقدر بد انتخاب میشه که پاسخی برای اونها از طرف دیگران ارسال نمیشه. سوالات بسیار زیادی که به بخش C#‎ ارسال میشن رو من عنوانشون رو بی سر و صدا تغییر میدم و تا 10 دقیقه بعد تغییر، متوجه میشم که به تاپیک (حداقل 2/3) پاسخ داده شده. این مساله حداقل 10 بار برام رخ داده. خوب پس این نشون میده که اگر سوالی خوب و واضح پرسیده بشه، عنوان مناسبی براش انتخاب بشه احتمال پاسخ دادن به اون سوال بسیار بالا میره.

تا کی من نوعی میخوام به سوال بچه ها پاسخ بدم؟ آیا بهتر نیست دنبال راه چاره ای باشم تا به اونها درست یادگیری مطالب رو یاد بدم، جای اینکه دستشون رو بگیرم و مراقب قدم برداشتنشون باشم؟ تا وقتی من دست شما رو میگیرم، شما یاد میگیرید که راه برید؟ باید اینقدر زمین بخورید تا راه رفتن رو یاد بگیرید. تنها دلیلی که من پاسخهام رو ظرف چند روز اخیر، کاهش دادم، همین مساله بوده. در واقع به نوعی احساس ناخوشایندی بهم دست داد که شاید من با دادن پاسخ بساط تنبلی عده ای رو فراهم کنم و جلوی پیشرفت عده دیگه ای رو بگیرم.

ما همگی، دنبال راهی هستیم تا بتونیم سطح فنی مطالب ارسالی به انجمنها رو ارتقاء بدیم.

  • هیچکسی دوست نداره سوالی در مورد cast کردن یه Data Type به Data Type دیگه ای توی انجمنها ببینه.
  • هیچکدوم از ما دوست نداریم که "مطالب آموزشی" بی محتوایی ببینیم که از جاهای دیگه Copy/Paste شده.
  • همه از هم می پرسیم که "پس کی شماره 4 مجله در میاد" اما هیچکدوممون حاضر نیستیم برای مجله مطلب ارسال کنیم. یا نه، اگر در اون سطح نمیتونیم کمک کنیم، حداقل کار ویرایش ادبی مقالات رو عهده دار بشیم. یا برای همکاری در زمینه طراحی عکس روی جلد اون خودمون رو کاندید کنیم. فقط میپرسیم، "پس چی شد"؟ با علم به اینکه هممون میدونیم که این یک کار رایگان هستش و در قبالش هزینه ای دریافت نمیشه!
  • هیچکدوم از ما حاضر نیستیم، "بپردازیم"، که "پرداخته باشیم". همه دنبال این هستیم که در قبال چیزی که می پردازیم، چیزی دریافت کنیم. در صورتیکه باید بخشنده باشیم تا پنجره های جدیدی رومون باز بشه.

شما چه روشی رو پیشنهاد می کنید؟ اگر اشتباه نکنم و درست بخاطرم مونده باشه، شما قبلا مساله مطرح کردن "سوال و جواب" توسط دو چیره دست برای فهموندن مسائل به دیگران رو مطرح کرده بودید. (درسته؟) خوب، دیگه چه پیشنهادی دارید؟

منتظر پیشنهاد کلیه دوستان، برای ارتقاء کیفی سوال و جواب های ارسال شده در انجمن هستم.

موفق باشید.