هویت بصری چیست؟
هویت بصری یک اصطلاح کلی است که هر عنصر بصری یک نام تجاری، از پالت رنگ و تایپوگرافی آن گرفته تا طرح وب سایت و مواد بازاریابی آن را در بر می گیرد. این عناصر با هم یک هویت بصری ایجاد می کنند که به عنوان معنای نمادین یک برند عمل می کند. یک هویت بصری قوی به یک سازمان اجازه می دهد تا پیام درستی در مورد هدف، ماموریت و ارزش های خود ارسال کند. همچنین بر نحوه درک مخاطبان از برند و پایبندی آن به آن اصول اصلی تأثیر می گذارد.
وقتی صحبت از بازاریابی محتوا می شود، اهمیت هویت بصری بسیار مهم است. بدون توجه به هویت بصری خود، ممکن است نام تجاری خود و هر آنچه را که نشان می دهد نادرست معرفی کنید. به نوبه خود، مخاطبان شما ممکن است داستان های بسیار متفاوتی از مطالب شما نسبت به آنهایی که واقعاً سعی می کردید بگویید به دست آورند.
هویت بصری شما از طریق یک اکوسیستم کامل رسانه منعکس می شود، که می تواند شامل یک وب سایت، حضور رسانه های اجتماعی، تبلیغات، وبلاگ ها، فیلم ها، میکروگرافیک ها، اینفوگرافیک ها، کتاب های الکترونیکی و موارد دیگر باشد. در مجموع، این نقاط تماس، ارزشها، محصولات و پیامهای کلیدی شما را به گونهای منتقل میکنند که به امضای برند شما تبدیل میشود.
چرا هویت بصری مهم است؟
هویت بصری شما فوراً شخصیت و ارزش های برند شما را به مخاطبان خود منتقل می کند. یک هویت بصری که به خوبی اجرا شده باشد، باعث ایجاد وابستگی فوری با مشتریان و مشتریان بالقوه می شود. از سوی دیگر، ناسازگاری بصری، عدم قطعیت یا بدتر از آن منفی بودن را منتقل میکند و میتواند خوانندگان، مشتریان یا مشتریان شما را نسبت به برند شما نامطمئن یا حتی به آن بیاعتماد کند. یک طراحی هویت بصری ثابت و هدفمند از سلامت کلی برند شما به سه روش عمده پشتیبانی می کند:
این رسالت و ارزش برند شما را نشان می دهد. جذابترین و نمادینترین سازمانها هویت بصری را بسط شخصیت برند خود میدانند. پیاده روی، صحبت کردن و لباس پوشیدن هدفمند به عنوان یک برند نشان می دهد که شما به اهداف و ماموریت اصلی خود اطمینان دارید.
با مخاطب شما طنین انداز می شود. قدرت هویت بصری توانایی آن در ایجاد ارتباط فوری با مخاطبان است. چه در تلاش برای دستیابی به جمعیتشناسی خاصی باشید (برای مثال والدین مجرد 20 تا 30 ساله که در دنور زندگی میکنند) یا شخصیتهای انتزاعیتر (مانند ورزشکاران نخبهای که میخواهند بیشترین بهره را از تمرینات خود ببرند)، هویت بصری شما راهی است. تا به شما نشان دهد نیازهای عاطفی مخاطبان خود را درک کرده و ارزش های آنها را به اشتراک می گذارد.
این نشان دهنده ارتباط فرهنگی شماست. درست مانند کلمات، تصاویر نیز محصول بافت اجتماعی-فرهنگی و تاریخی ما هستند. آنها همچنین راهی هستند که برندها به بافت فرهنگی مخاطبان خود کمک می کنند. هویت بصری این قدرت را دارد که با مخاطبان شما تکامل یابد و ارتباط فرهنگی برند شما را با تغییر دنیای اطراف نشان دهد.
بازاریابی اینستاگرام
وقتی اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 وارد صحنه شد، درست مانند هر پلتفرم اجتماعی دیگری بود: پر از سلفی، حیوانات خانگی و تصاویر غذا.به سرعت تا سال 2022 و تبدیل اینستاگرام از یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده به یک کانال بازاریابی کامل تقریباً کامل شده است.فقط به برخی از جدیدترین ویژگی های این پلتفرم نگاه کنید! تنها در سال گذشته، اینستاگرام دهها ابزار جدید را برای مشاغل منتشر کرده است، از جمله تجزیه و تحلیل پیشرفته، پستهای اینستاگرام قابل خرید، و روشهای جدید برای جذب ترافیک از استوریهای اینستاگرام و پلتفرم ویدیوی مستقل جدید، IGTV.خدمات اینستاگرام مارکتینگ
چه در تجارت الکترونیک، آموزش و پرورش یا رسانه و انتشارات کار می کنید، برای ایجاد حضور در اینستاگرام سودمند است. اما اگر واقعاً میخواهید پیشرفت کنید، باید پلتفرم (و مخاطبانتان) را در داخل و خارج بدانید، از جمله اینکه چه نوع محتوایی بیشتر طنینانداز میشود، چگونه استراتژی استوری اینستاگرام بسازید، و چگونه معیارها و KPIهای خود را ردیابی کنید.
اینجاست که این راهنما وارد میشود. در 16 فصل بعدی، شما را با شما آشنا خواهیم کرد.خدمات بازاریابی اینستاگرام
اصول یک استراتژی بازاریابی خوب در اینستاگرام
نکاتی در مورد نحوه ایجاد یک پروفایل اینستاگرام موثر
اولین کمپین بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام خود را اجرا کنید
نکات مهم تجزیه و تحلیل اینستاگرام شما
نکاتی در مورد نحوه استفاده از استوری اینستاگرام برای تجارت
و خیلی بیشتر!