آقای محمدی عزیز سلام
این موضوع که مرکز هزینه را میتوانیم یک قسمت از حسابهای هزینه در نظر گرفت برای موارد و شرکتهایی خوب است که تعداد مراکز هزینه کم و محدودی داشته باشند. در این صورت به فرموده شما میتوان به جای تعریف مرکز هزینه حساب هزینه مربوطه را تعریف کرد اما در مواردی که مراکز هزینه زیاد هستند چاره ای نداریم جز آنکه جایی را برای تعریف مرکز هزینه در نظر بگیریم.
شما شرکتی را فرش کنید که 10 تا قسمت دارد و در هر قسمت 10 تا میز دارد و میخواهد به عنوان مثال هزینه چای و دستمال کاغذی و لوازم التحریر هر میز را جمع بندی کند. مطمئناً نمیتواند 100 حساب هزینه تعریف کند.
در مورد حساب شناور منظور همین تفضیلی ها است. که در آن یک حساب معین میتواند به عنوان مثال از تفضیلی اشخاص (شناور در نظر بگیرید) بدهکار یا بستانکار بشود