نمایش نتایج 1 تا 10 از 10

نام تاپیک: کمک برای نوشتن برنامه شیء گرا

  1. #1

    کمک برای نوشتن برنامه شیء گرا

    سلام
    من می خواهم یک بازی (مثلا شطرنج) بطور شیء گرا بنویسم
    بدین صورت که یک کلاس برای سرباز خودی ، یک کلاس برای سرباز دشمن و ... بنویسم و با استفاده از Buttun از آنها استفاده کنم
    سوال اینجاست که من چجوری ایونت کلیک Buttun را با این کلاس ، تغییر دهم؟

  2. #2

    نقل قول: کمک برای نوشتن برنامه شیء گرا

    کسی نظری نداره؟

  3. #3
    کاربر دائمی آواتار mthreat.info
    تاریخ عضویت
    آبان 1390
    محل زندگی
    رشت
    پست
    415

    نقل قول: کمک برای نوشتن برنامه شیء گرا

    سلام ، شما با (object sender, EventArgs e) میتونید باتن هاتون رو مدیریت کنید بدین صورت
    (sender as Button).Text

    به همین راحتی

  4. #4

    نقل قول: کمک برای نوشتن برنامه شیء گرا

    نقل قول نوشته شده توسط mthreat.info مشاهده تاپیک
    سلام ، شما با (object sender, EventArgs e) میتونید باتن هاتون رو مدیریت کنید بدین صورت
    (sender as Button).Text

    به همین راحتی
    سلام
    من از اون خط کدی که نوشتید چیزی سر در نیاوردم
    ولی اونی که اول گفتید که می تونید باتن هاتون رو باهاش مدیریت کنین:
    چجوری یک کلاس رو به یک باتن وصل کنم؟
    یعنی اونت کلیکش از توی کلاس مدیریت بشه

  5. #5

    نقل قول: کمک برای نوشتن برنامه شیء گرا

    دوست عزیز من زیاد متوجه سوالتون نشدم.ولی شما باید تمام احتمالات را در کلاس ب وسیله تابع انجام بدین.این به هوشمند سازی برنامه کمک میکنه.
    بعد از اون کلاس در برنامه یک شی میسازین.در buttonفقط تایعی ک لازمه صدا میزنین

  6. #6
    کاربر دائمی آواتار ebrahim.rayatparvar
    تاریخ عضویت
    آبان 1392
    محل زندگی
    https://www.youtube.com/c/zangclass
    پست
    714

    نقل قول: کمک برای نوشتن برنامه شیء گرا

    شلام مهندس جان.
    در مورد سوال :
    چجوری یک کلاس رو به یک باتن وصل کنم؟
    شما کلاس رو به باتن وصل نمی کنید. بلکه شما یک کلاس برای برنامه خودتون مینویسید و در داخل برنامه یک شی از اون کلاس میسازید حالا میتونی تو رویداد کلیک از متد های مورد نظر خودت در کلاس به واسطه شی ساخته شده استفاده کنی.

  7. #7
    کاربر دائمی آواتار mthreat.info
    تاریخ عضویت
    آبان 1390
    محل زندگی
    رشت
    پست
    415

    نقل قول: کمک برای نوشتن برنامه شیء گرا

    همون طور که دوستان گفتن شما داخل کلاستون اگه میخواین خصوصیات باتن را داشته باشه باید از باتن مشتق گرفته بشه و برای اینکه مثلا بدونی بیرون کلاس داخل فرم مثلا 20 شی از کلاستون ساخته شده و میخواین متن باتن رو بدونین باید از کدی که نوشتم استفاده کنید !

  8. #8

    نقل قول: کمک برای نوشتن برنامه شیء گرا

    خیلی ممنون
    یعنی برای مثال توی کلاس یک تابعی داشته باشم که توی ورودی باتن میگیره و ایونت کلیکش رو تغییر میده

  9. #9
    کاربر دائمی آواتار mthreat.info
    تاریخ عضویت
    آبان 1390
    محل زندگی
    رشت
    پست
    415

    نقل قول: کمک برای نوشتن برنامه شیء گرا

    نقل قول نوشته شده توسط hoseinharami مشاهده تاپیک
    خیلی ممنون
    یعنی برای مثال توی کلاس یک تابعی داشته باشم که توی ورودی باتن میگیره و ایونت کلیکش رو تغییر میده
    نه منظورم اور راید نبود ببینید شما یک ماشین حساب رو در نظر بگیر چند تا دکمه برای اعداد و اعشار داره؟ خوب شما میای دکمه رو میسازی خوب حالا دو روش معمول برای اختصاص اعداد انتخاب شده به نمایش گر وجود داره اول بیایبرای ی همه و تک تک یک تک کد مینویسی که اعداد رو اضافه کنه اما آیا این کار درسته؟
    اما روش معمول دیگه بدین صورت هست
    private void button1_Click(object sender, EventArgs e)        {
    textBox1.Text += (sender as Button).Text;
    }

    حالا اگه کد بالا رو هر باتنی که اعداد و اعشار رو داره متصل کنید متن باتن به نمایش گر ارسال میشه حالا فکر کنم منطورم رو کامل رسوندم

  10. #10

    نقل قول: کمک برای نوشتن برنامه شیء گرا

    نقل قول نوشته شده توسط mthreat.info مشاهده تاپیک
    نه منظورم اور راید نبود ببینید شما یک ماشین حساب رو در نظر بگیر چند تا دکمه برای اعداد و اعشار داره؟ خوب شما میای دکمه رو میسازی خوب حالا دو روش معمول برای اختصاص اعداد انتخاب شده به نمایش گر وجود داره اول بیایبرای ی همه و تک تک یک تک کد مینویسی که اعداد رو اضافه کنه اما آیا این کار درسته؟
    اما روش معمول دیگه بدین صورت هست
    private void button1_Click(object sender, EventArgs e)        {
    textBox1.Text += (sender as Button).Text;
    }

    حالا اگه کد بالا رو هر باتنی که اعداد و اعشار رو داره متصل کنید متن باتن به نمایش گر ارسال میشه حالا فکر کنم منطورم رو کامل رسوندم
    الآن فهمیدم منظور شما رو
    ولی روش بهتری برای کار شما هست

تاپیک های مشابه

  1. درخواست کمک برای نوشتن برنامه
    نوشته شده توسط seaman202008 در بخش برنامه نویسی اسمبلی خانواده x86
    پاسخ: 1
    آخرین پست: دوشنبه 20 خرداد 1387, 17:50 عصر
  2. کمک برای نوشتن برنامه مقیم
    نوشته شده توسط Yasersadegh در بخش برنامه نویسی در Delphi Prism
    پاسخ: 3
    آخرین پست: جمعه 16 آذر 1386, 01:05 صبح
  3. کمک برای نوشتن برنامه
    نوشته شده توسط Milad Mohseny در بخش C#‎‎
    پاسخ: 14
    آخرین پست: سه شنبه 19 اردیبهشت 1385, 16:48 عصر
  4. کمک برای نوشتن برنامه
    نوشته شده توسط EvereX در بخش برنامه نویسی در 6 VB
    پاسخ: 2
    آخرین پست: سه شنبه 06 دی 1384, 01:09 صبح

قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •