سلام
من می خواهم یک بازی (مثلا شطرنج) بطور شیء گرا بنویسم
بدین صورت که یک کلاس برای سرباز خودی ، یک کلاس برای سرباز دشمن و ... بنویسم و با استفاده از Buttun از آنها استفاده کنم
سوال اینجاست که من چجوری ایونت کلیک Buttun را با این کلاس ، تغییر دهم؟
سلام
من می خواهم یک بازی (مثلا شطرنج) بطور شیء گرا بنویسم
بدین صورت که یک کلاس برای سرباز خودی ، یک کلاس برای سرباز دشمن و ... بنویسم و با استفاده از Buttun از آنها استفاده کنم
سوال اینجاست که من چجوری ایونت کلیک Buttun را با این کلاس ، تغییر دهم؟
کسی نظری نداره؟
سلام ، شما با (object sender, EventArgs e) میتونید باتن هاتون رو مدیریت کنید بدین صورت
(sender as Button).Text
به همین راحتی
دوست عزیز من زیاد متوجه سوالتون نشدم.ولی شما باید تمام احتمالات را در کلاس ب وسیله تابع انجام بدین.این به هوشمند سازی برنامه کمک میکنه.
بعد از اون کلاس در برنامه یک شی میسازین.در buttonفقط تایعی ک لازمه صدا میزنین
شلام مهندس جان.
در مورد سوال :
شما کلاس رو به باتن وصل نمی کنید. بلکه شما یک کلاس برای برنامه خودتون مینویسید و در داخل برنامه یک شی از اون کلاس میسازید حالا میتونی تو رویداد کلیک از متد های مورد نظر خودت در کلاس به واسطه شی ساخته شده استفاده کنی.چجوری یک کلاس رو به یک باتن وصل کنم؟
همون طور که دوستان گفتن شما داخل کلاستون اگه میخواین خصوصیات باتن را داشته باشه باید از باتن مشتق گرفته بشه و برای اینکه مثلا بدونی بیرون کلاس داخل فرم مثلا 20 شی از کلاستون ساخته شده و میخواین متن باتن رو بدونین باید از کدی که نوشتم استفاده کنید !
خیلی ممنون
یعنی برای مثال توی کلاس یک تابعی داشته باشم که توی ورودی باتن میگیره و ایونت کلیکش رو تغییر میده
نه منظورم اور راید نبود ببینید شما یک ماشین حساب رو در نظر بگیر چند تا دکمه برای اعداد و اعشار داره؟ خوب شما میای دکمه رو میسازی خوب حالا دو روش معمول برای اختصاص اعداد انتخاب شده به نمایش گر وجود داره اول بیایبرای ی همه و تک تک یک تک کد مینویسی که اعداد رو اضافه کنه اما آیا این کار درسته؟
اما روش معمول دیگه بدین صورت هست
private void button1_Click(object sender, EventArgs e) {
textBox1.Text += (sender as Button).Text;
}
حالا اگه کد بالا رو هر باتنی که اعداد و اعشار رو داره متصل کنید متن باتن به نمایش گر ارسال میشه حالا فکر کنم منطورم رو کامل رسوندم