نقل قول نوشته شده توسط hamid-nic مشاهده تاپیک
اگر خریدار یا همون کارفرما خودش کم نکنه چی ؟ با این فرض که پیمانکار قراره به عنوان یک فاکتور فروش رسمی در سیستم خودش ثبت کنه و پایان سال هم در اظهار نامه بیاره .
وقتی یک طرف معامله ، یک فاکتور "رسمی" را به اداره دارایی بده و طرف مقابل نده ، بهش میگن کتمان درآمد
اگه روزی روزگاری کارت به اداره دارایی گیر کنه ی مقداری تیغت میزنن :)
روی اشخاص حقیقی زیاد حساسیت ندارند چون درآمد تا سقف 12-13 میلیون تومن سالیانه برای اشخاص حقیقی معاف از پرداخت هرگونه مالیات هست.

باز هم یک مشورتی با اداره دارایی بکن راهنماییت کنند کارمنداش :)

بدون بیمه نمیشه؟
اگه جنسی که فاکتور کردی از نوع خدماتی نباشه ، اصلا بهش بیمه تعلق نمیگیره.
مثلا روی فروش نسخه 1.0.0 نرم افزار فلان ، بیمه ای لازم نیست
ولی اگه نوشته بابت یکماه خدمات پشتیبانی و نگهداری فلان سیستم بهش بیمه میخوره ( قانونا) ولی کسی به کسی نیست :)

همونطور که گفتم من دفتر دستک یا شرکت ندارم(فعلا فریلنسم)، در این صورت چی؟
مشکل خود کارفرماست دیگه :) میتونه با شما کار نکنه ، اگه کرد و فاکتور شما توی اداره دارایی رد شد خودش باید قبول هزینه شو بکنه و اداره دارایی اونا طرف حساب خودش میشناسه