سلام

بطور کلی میگم. برای پروژه شما:
  1. میتونید یک جدول داشته باشید و تمام مشتریان را به هماره جزئیات خرید آنجا ذخیره کنید.
  2. هر زمان نیاز داشتید می تونید یک گزارش جامع و یا تجمیع از یک مشتری برای یک دوره خاص بگیرید و در یک جدول دیگه ای ذخیره کنید. ولی جدول دوم هم باید قابل استفاده برای سایر مشتریان باشه
  3. بطور کل جهت ذخیره و نگهداری داده هایی با یک ماهیت مشخص تنها یک جدول کفایت میکنه مگر آنکه برنامه شما نیاز خاصی رو بطلبه
  4. شما میتونید یک جدول برای مشخصات مشتری داشته باشید. برای مثلا یک میلیار مشتری.
  5. اطلاعات خرید و یا هر فعالیت مشتری را برحسب ماهیت اطلاعات در یک جدول نگهداری کنید. مثلا جزئیات خرید برای یک میلیارد مشتری را با فرض اینکه در یک بازه 20 ساله بخواهد خرید داشه باشد و در هر سال 1000 آیتم خرید داشته باشد را جمعا در یک جدول نگهداری کنید و...


به نظرم شما نگران زیاد شدن ردیف های جدول و همچنین وجود اطلاعات مشتریان مختلف در یک جدول هستید. من مثال شاید غیر واقعی زدم ولی با طراحی مناسب بانک اطلاعاتی میتونید همه آنچه را که گفتم انجام دهید. نگران نباشید و SQL خودش اطلاعات را براتون مدیریت میکنه. البته باید طراحی بانک و کار با بانک را هم یاد بگیرید.