نقل قول نوشته شده توسط 3pid71 مشاهده تاپیک
ممنون بابت پاسخ و لینک هایی که گذاشتید.
من دستورات زیر رو اضافه کردم ولی باز موفق به بدست آوردن مختصات های جدید نشدم.
ماتریس modelview یه ماتریس 16تایی هست.و ماتریس مش من نزدیک به 500 تا راس داره که هر کدوم 3 مولفه x,y,z داره. یعنی ماتریسش 1500 خونه داره تقریبا.

حالا ضرب این ماتریس توی اون ماتریس چجوریه؟


GLfloat vertices_base[MAX_NODE],vertices[MAX_NODE],vox[MAX_NODE];
GLfloat m[16];
.
.
.
.

glPushMatrix();
glTranslatef(-50,80,80);
glVertexPointer(3, GL_FLOAT, 0,vertices);
glScalef(0.5,0.5,0.5);
glColor4f (1.0, 1.0, 0.0,0.0);
glDrawElements(GL_TRIANGLES, number_triangle*3, GL_UNSIGNED_INT,indices);
glGetFloatv (GL_MODELVIEW_MATRIX, m);
//glLoadMatrixf(m);
glMultMatrixf(vertices);
glGetFloatv (GL_MODELVIEW_MATRIX, vox);
//printf("yellow model=%f\n",vertices[0]);
glPopMatrix();




به نظرم شما باید یکمی بیشتر اصول اپن چی ال را بررسی کنید و بعد از اینکه ماتریس مدل ویو را استخراج کردید با ضرب کردن در مختصات همون نقاط می تونید چرخش یافتشونو بدست بیارید
Image49.gif
همینطور که در این عکس می بینید مختصات شی یا object coordinate در ماتریس مدل ویو ضرب می شه و همینطور تا آخر پیش میره
http://www.glprogramming.com/red/chapter02.html