یک منبع فرضا یک فایل C:\My Folder\disk.dat رو بستر سیستم فایل مجازی خودتون قرار می دهید و تمامی ساختار این سیستم فایل رو در همین تک فایل disk.dat پیاده سازی می کنید، دقیقا شبیه یک فایل غیر فشرده iso که تصویری از محتویات یک CD / DVD ئه، وقتی یک فایل iso رو با UltraISO یا PowerISO و ... باز می کنید و ویرایش می کنید، عملا یک سیستم فایل مجازی رو در Explorer مخصوصش مدیریت کرده اید.
شما هم یک سیستم فایل مجازی طراحی می کنید که با Explorer اختصاصی شما قابل ویرایش ئه و اطلاعاتش هم بصورت کد گذاری شده ذخیره میشه، مثل فایل rar که password داره و داخلش یکسری فایل و پوشه است.
پس در واقع با این کار پارتیشن رو نمیشه اینکریپت کرد و یک فایل میسازیم که مثل یک دیتابیس پرتابل عمل میکنه درسته؟ حالا توی این فایل dat فقط اطلاعات فایل ها و پوشه ها ذخیره میشن یا خود فایل ها و پوشه ها؟ حالا اگه مثلا بخوایم یک فلش رو اینکریپت کنیم که اصلا نشه بازش کرد چی؟! فکر کنم اینجا به مشکل بخوره سیستم فایل مجازی.